דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום של סוחר תוך יומי 

מאת    [ 24/08/2009 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 3827 פעמים ]

יום של סוחר תוך יומי

אני נשאל בכל הזדמנות מהו סדר היום שלי.

אז ככה...מתעורר ב- 7:00, לוקח את הילדים לבית הספר.

8:30 פותח מחשב, LEVEL2, גרפים. רואה ומתרשם מהמסחר שהתנהל במהלך הלילה.

9:00 - 10:00 עוקב אחר ה- DAX ממתין לאיתות ומגיב בהתאם על ה- S&P. בדרך כלל, לוקח אתה רווח שתכננתי תוך דקות ומתנתק מהמחשב. (במקביל חונך סוחרים באופן אישי, אחד על אחד, אצלי בבית.)

במידה והפוזיציה נסגרה ללא לקיחת הרווח המיועד, מחכה לאיתות נוסף ו/או ממתין לאחר הצהריים בזמן שעות המסחר בבורסה בארה"ב.

17:00 - 18:00 ממתין לאיתות ומגיב בהתאם על ה- S&P או/ו על ה- RUSSELL. בדרך כלל, לוקח אתה רווח שתכננתי תוך 20-30 שניות וסוגר את המחשב. (ביום של הרצאה במכללה, מלמד לאחר ביצוע הפוזיציה מ- 18:00 - 21:15.)

במידה והפוזיציה נסגרה ללא לקיחת הרווח המיועד ו/או השוק הולך נגד כיוון הפוזיציה, אני מפעיל מערכת הגנות תוך ניהול הפוזיציה מבחינה כספית על מנת לצאת בסופו של דבר, קודם כל, לא מופסד ובמקרה הטוב, מורווח ביעד היומי שלי.

התגובה ברוב המקרים היא, "אז אם אתה לוקח פוזיציה תוך דקות, למה לא לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם? הרי המסחר מתנהל 24 שעות היממה".

התשובה פשוטה והיא ברורה לכל מי שיש לו מספיק ניסיון ושעות מסך. כסוחר תוך יומי, גם בתקופות שבהן ישבתי בחדר מסחר 8 שעות כל יום, הזמן הממוצע שאתה חשוף לפוזיציה הוא קצר מאוד. קיים לחץ מנטאלי וגופני כאשר אנחנו נמצאים חשופים לשוק. אנחנו לומדים מהר מאוד שהלחץ הזה והשליטה בו הם אלו שלמעשה יקבעו האם נהיה סוחרים מרוויחים או ניפול בסטטיסטיקה של 90%- אפילו 95% מאלו שמפסידים ולא שורדים.

הניסיון של להיכנס שוב ושוב לפוזיציה "ולקחת" עוד כסף מהשוק מוביל כמעט תמיד לסיום היום בהפסד גדול (גם אם היינו קודם ברווח מפוזיציות מוצלחות), בעוגמת נפש גדולה, עייפות גופנית והכי גרוע, לאובדן הדרך והביטחון שלנו בשוק ובאפשרות להרוויח משוק ההון כסף וליצור תוחלת חיובית!

לכן, אחד החוקים הבסיסיים לסוחר היומי הוא לקבוע יעד רווח יומי, כמות פוזיציות מקסימאליות ליום מסחר וכמות פוזיציות מקסימאליות להפסד ביום.
אני עובד לפי החוק שמספר הפוזיציות ליום לא יעבור את ה - 3 פוזיציות. במידה ושתי פוזיציות ברצף (יכול להיות אחת בבוקר ואחת אחר הצהריים) הניבו הפסד ו/או לא השיגו את היעד שרציתי, מכל סיבה שהיא (לא חייב להיות הפסד. יכול להיות בריחה בפיפס רווח כל פעם), אני מחליט שזה יום "לא טוב" מבחינת קבלת ההחלטות והתגובה המנטאלית שלי ולכן אני סוגר את המחשב לאותו יום. מחר יום חדש.

ואז מגיעה השאלה שמטרידה הרבה אנשים.

אם אתה מרוויח באופן עקבי מהשוק למה אתה צריך ללמד ולהרצות?

החלק הראשון של התשובה כבר מובן מסדר היום וממה שציינתי מקודם לגבי האפשרות של היות חשוף לשוק. הזמן הקצר שאני צריך להקדיש למסחר מאפשר לי למעשה להיות פנוי ברוב שעות היממה ולעשות בעצם מה שאני רוצה.

מה הייתם עושים עם היה לכם את האפשרות לעשות מה שאתם רוצים?
אני החלטתי לנצל את הזמן בעזרה לאנשים נוספים שרוצים להרוויח משוק ההון.
חשוב לציין, ההתחלה שלי היתה קשה מאוד. הרקע שלי הוא מתחום הגמילה מעישון ותזונה. במשך שנים עבדתי צמוד לאלפי אנשים בטיפול והדרכה. אך, בשוק ההון לא היה לי שום ידע וניסיון. התחלתי מאפס. רוב הזמן הפסדתי, הרבה לילות ללא שינה, הרבה תסכול ומספיק פעמים חשבתי שהנושא והמסחר בשוק ההון, לא בשבילי, שאני לא מתאים.

שני גורמים השאירו אותי השוק. אחד זה העקשנות שלי להצליח וללמוד איך לפצח את "הסוד". השני אשתי היקרה ורד, שבזכות הדרבון והגב שנתנה לי, חיזקה את הרצון להצליח ולא לוותר.

פניות של מכרים שראו מה שאני עושה, הובילו בהדרגה להדרכת אנשים נוספים. לאור ההצלחה והסיפוק הרב מחניכת סוחרים החלטתי להמשיך להדריך ולעשות כל מה שביכולתי לעזור ולקצר את מסלול הייסורים, שעברתי בעצמי, לאנשים אחרים.

ככל שעובר הזמן, אני לומד שאחד "מהסודות" היא הפשטות. כדי להיות ביו ה- 5% המצליחים לא צריך להיות סופרמן. המטרה שלי פשוטה. אם הצלחתי להפוך אותך לסוחר שיוצר תוחלת חיובית על בסיס קבוע ובדרך זו להפוך אותך לאדם חופשי ובלתי תלוי, הצלחתי!

בהצלחה לכולם,

גבע גזית - מנכ"ל -
Geva International Trading
09-7678138, 054-2076655
חוזים והעתיד נראה מבטיח!
www.gevatrade.com
גבע גזית - מנכ"ל
Geva International Trading
סוחר פעיל, מאמן ומרצה מדהים
www.gevatrade.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב