דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון מנהלים צעירים - האתגרים של מנהלים בתחילת דרכם 

מאת    [ 21/08/2009 ]

מילים במאמר: 714   [ נצפה 5896 פעמים ]

בשנים האחרונות אימון מנהלים הולך ותופס מקום של כבוד כחלק חשוב בתהליך הכשרת מנהלים. כחלק מהמגמה רואים גם יותר מנהלים צעירים, כבר בתחילת דרכם כמנהלים, עוברים אימון אישי והדרכה אישית, חלקם באופן פרטי וחלקם במסגרת הארגון בו הם עובדים. המגמה ל"הצעיר" את הגיל בו מנהלים עוברים אימון מנהלים אישי חשובה ומלמדת על ההכרה בניהול כמקצוע שדורש לימוד והתאמה אישית- וכל המקדים הרי זה משובח. ככל שנקדים לרכוש את רזי המקצוע ונגלה את סגנון הניהול המתאים לנו אישית נוכל להקטין למינימום "טעויות של מתחילים" וליהנות מהפירות לאורך זמן רב יותר.

מה מייחד מנהלים צעירים, איך אימון אישי למנהלים יכול להועיל להם?

מנהלים צעירים הם בד"כ אלה שקודמו לתפקידי ניהול בעקבות הצטיינותם כעובדים מקצועיים. הם נחשפים למגוון עצום של אתגרים חדשים ללא הכנה והכשרה מספקים. להיות מנהלים צעירים או מנהלים בדרג הביניים זה אחד התפקידים הקשים והמתסכלים ביותר בכל ארגון. מדובר בשכבה של מנהלים המובילים רמה אחת או שניים בהיררכיה, מנהלים שאחראים לחלקו המכריע של הביצוע - הם אלה שאמורים לספק את הסחורה, ועם זאת אין הם קובעי האסטרטגיה, שליטתם בתקציבים ובהקצאת משאבים (כספיים, לוגיסטיים, אנושיים) מוגבלת, הקשר שלהם עם הלקוח מועט, יכולים לשנות להם סדרי עדיפות בכל רגע, וכמעט ואין להם השפעה על הגדרת המטרות ו/או קצב השינויים בהגדרת דרישות. גם הקולגות, המנהלים האחרים באותה רמה, אינם מקלים על החיים. יש תחרות ואין הרבה פרגון.

מדובר בתפקיד שעלול להיראות כפוי טובה, תפקיד בו האחריות והצורך להביא תוצאות לא נמצאים באיזון עם רמת הסמכות ויכולת התמרון. שנים רבות עבדתי עם מנהלים צעירים ומנהלים זוטרים בתחילת דרכם, כמנהל גייסתי מנהלים מתחילים, הכשרתי אותם וניהלתי רבים מהם, גם כיום אני מדריך מנהלים, רובם צעירים, בקורסים לניהול ואני ממשיך לעבוד איתם במסגרת אימון אישי למנהלים צעירים. פעמים רבות שמעתי מהם ביטויים בנוסח "מה רוצים מאיתנו", "למה לא נותנים לנו להצליח?". מנהלים צעירים רבים חיים בתחושה שלא מבינים אותם, לא סומכים עליהם, לא מאפשרים להם לפעול. לעומת זאת, מנהלים בכירים יותר מרגישים שאותם מנהלים צעירים מנותקים ממערכת האילוצים הריאלית ואינם רואים את כל התמונה.

האם יש צודקים וטועים? רעים וטובים? בד"כ לא. במרבית המקרים כל הצדדים צודקים, רוצים רק טוב ובכל זאת מתוסכלים. מה שברור הוא שכולם, מנהלים זוטרים ומנהלים בכירים, נמצאים במתח ומרגישים שהצד האחר לא משתף פעולה במידה מספקת. יתרה מזו, אני מרשה לעצמי לקבוע שלרוב חילוקי הדעות והתחושות הקשות אינם במישור הטכני מקצועי אלא קשורים יותר לנושאים כמו תקשורת בין אישית ומיומנויות ניהול נוספות.

מנהלים צעירים נמצאים באינטראקציה עם גורמים רבים: כפיפים, מנהלים בכירים, מנהלים עמיתים, ספקים, לקוחות ועוד. על מנת להתמודד עם אי ההבנות המתוארות לא מספיק לשפר את היכולות הטכניות והטכנולוגיות אלא בעיקר לפתח תקשורת בינאישית אפקטיבית ויכולת התמודדות עם הסביבה: גישה פרואקטיבית, אסרטיביות, יכולת הצגת נושא ממוקדת, יכולת לשיתוף פעולה ומשא ומתן אפקטיבי- מה שמכונה לעיתים קרובות מיומנויות ניהול רכות. איך מלמדים אסרטיביות? מה המשמעות של להיות פרואקטיבי? איך לבודד עיקר מטפל, איך "למכור" רעיונות ולהציג אותם בצורה ממוקדת? מניסיוני עם אותה אוכלוסיה נפלאה הנקראת מנהלים צעירים או מנהלים ב"דרג הביניים", אלו התחומים בהם אין די בלימוד תיאוריה, יש לנתח מצבים, לתרגל, ללמוד "להיכנס לראש של האחרים" להבין את הצרכים/בעיות שלהם. לא פשוט...אבל אפשרי, זה עובד. וכמובן, אלה הם נושאים מרכזיים במהלך אימון מנהלים צעירים.

נושא מרכזי נוסף עליו עובדים במהלך אימון מנהלים הוא ביטחון עצמי. מנהלים צעירים רבים חשים כי המעבר החריף מעובד מצטיין ומנוסה למנהל מתחיל מערער את הביטחון העצמי שלהם. פעילות מתוך ביטחון עצמי נמוך פוגעת בביצועים, מקשה על התקשורת עם כל הגורמים האחרים ועלולה לגרום להתנהגות אגרסיבית או לחילופין, פאסיבית. לעומת זאת, חיזוק הביטחון העצמי מאפשר התנהגות אסרטיבית ומימוש פוטנציאל מרבי.

מנהלים מתחילים זוטרים עוברים תקופה שאפשר לתאר כגיל ההתבגרות של מנהלים. פרק שחייבים לעבור על מנת להתקדם. פרק שכדאי לנצל כדי לרכוש מיומנויות ניהול אישיות שמשרתות את המנהלים לאורך כל השנים הבאות.

אימון מנהלים בכלל ואימון אישי למנהלים מתחילים בפרט מאפשר למנהלים לפתח מיומנויות ניהול כלליות עם דגש על בניית סגנון ניהולי מותאם אישית. התהליך אישי, מאפשר לכל מנהל להתמקד בנושאים הרלוונטיים עבורו ולבנות תכנית הכשרה מותאמת אישית.

מי מנחה אימון מנהלים? כעיקרון, מאמנים אישיים אינם חייבים להיות סמכות ידע עבור המתאמנים שלהם. הם מניעים את המתאמנים להשתמש בידע העצמי שלהם ו/או לרכוש ידע נוסף. במקרה של אימון אישי למנהלים המצב שונה. מאמן אישי למנהלים שהוא גם בעל ידע וניסיון מעשי בניהול משימות ואנשים יכול לשלב בהצלחה אימון אישי והדרכה, שילוב שכאשר הוא מתבצע נכון מאפשר למנהלים המתאמנים ליהנות מכול העולמות וממגוון המיומנויות והתנסויות של המאמן/מנהל.

יוסי וילנסקי - מאמן אישי מוסמך, מנהל בכיר מנוסה. מתמחה בעיקר שאימון אישי לחיזוק ביטחון עצמי, פיתוח תקשורת בינאישית אסרטיבית וקבלת החלטות אפקטיבית.  www.yossivilenski.co.il טלפון: 052-6968695




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב