דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצילו את דבורת הדבש - הדבורה ואנחנו 

מאת    [ 20/08/2009 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 3604 פעמים ]

הצילו את דבורת הדבש - הדבורה ואנחנו

מי לא מכיר את דבורת  הדבש. הייצור הצנוע, החרוץ והחברתי שעמל יום ולילה ללא לאות וללא פחד על-מנת לקיים את ממלכתו. כולנו נהנים פעם אחרי פעם מהנוזל המוזהב, הטבעי והבריא, עם הטעם המתוק והעשיר, ועם הניחוח המגרה. שנה אחרי שנה אנו טובלים את התפוח בדבש הטבעי הטהור ומברכים את כל הסובבים אותנו שנה טובה. הפעם הזאת שנת 2009 בכול פעם שנטבול את חתיכת התפוח שלנו בדבש הסמיך והמתוק נחשוב על דבורת הדבש, על התועלות שהיא מביאה לנו ועל הסכנות האורבות לה בדרך.

הדבורה ואנחנו

אנו אוהבים את דבורי הדבש ומעריצים את חוכמתן, מסירותן, טוב ליבן וחריצותן. אבל לאהבה זו סיבות נוספות. התועלות שמביאות דבורי הדבש לאדם הן עצומות. באמצעות ההאבקה שהיא עושה במהלך איסוף חומרי הגלם היא מטפחת אלפי דונמים של מטעים וגידולי שדה. מוצרי המכוורת המיוצרים בתעשייה המדהימה של ממלכת הדבורה משמשים אותנו כמזון, תרופות ועוד.

האבקה: לדבורת הדבש ערך עצום בתהליך ההאבקה. כמויות עצומות של דבורים מבקרות בפרחים של גידולי החקלאות השונים. המעבר של הדבורה מפרח לפרח מסייע להעביר את האבקה בין הפרחים הזכרים לנקבות, להפרות את הפרחים ולהבטיח בהמשך כמות נכבדה של ירקות ופירות מעולים. החקלאי משכיר מהדבוראי כוורות. את הכוורות מניחים הדבוראים במטעים השונים, בפרדסים, בשטחי גידולי השדה ועוד. הדבורים החרוצות עוברות מפרח לפרח ומבצעות את תהליך ההאבקה.

מוצרי המכוורת: המכוורת מהווה בית חרושת טבעי, משוכלל מאין כמותו לייצור מוצרי מכוורת. הדבורים אוספות צוף, אבקות פרחים ושרף מהעצים ומחומרי הגלם הללו מייצרות בעצמן מוצרי מכוורת רבים המשמשים את הכוורת; למזון, לתרופות, לתעשיית הנרות ועוד.

הדבש נוזל זהוב המופק מצוף פרחים שעובר עיבוד בקיבתה של הדבורה, ולאחר מכן ייבוש ע"י הפועלות שמנפנפות בכנפיהן. הדבש נחשב למזון בעל ערך תזונתי גבוה ובגלל אחוז הסוכרים בו הוא אינו מתקלקל לעולם. סוג הדבש משתנה בהתאם לפרחים מהם אוספות הדבורים את הצוף והאבקה. ההבדלים בין סוגי הדבש מתבטאים בצבע הדבש, בצמיגותו, בזמן שלוקח לו להתגבש וכמובן בטעמו.

הפרופוליס. נוזל צמיג, חום כהה בעל טעם חזק ומר. הפרופוליס מיוצר ע"י הדבורים משרף עצים, והוא משמש לסתימת סדקים ולאיטום הכוורת. נמצא כי הפרופוליס שומר על הכוורת מפני חיידקים וכך הוא הפך ל "אנטיביוטיקה של הטבע". על בסיס הפרופוליס נוצרו תרופות רבות. הפרופוליס עצמו משמש כמשכך כאבים, מסייע לטיפול במערכת החיסונית, מרפא כוויות ועוד.

מזון מלכות - מזון המופק מבלוטות שנמצאות בראשן של דבורים צעירות. מזון זה משמש להזנת המלכה ומעניק לה בריאות, פוריות ותוחלת חיים גבוהה יותר משל שאר הדבורים. זהו מזון עשיר בחלבונים ונחשב כבריא ביותר.

אבקת פרחים. הדבורים מערבבות את האבקה עם דבש ומאכילות בתערובת זו את הזחלים בכוורת. אבקת הפרחים מכילה את כל אבות המזון החשובים לגדילה וביחד עם הדבש מעניקה חיות ובריאות לכול דרי הכוורת. גם בני האדם גילו את הערך התזונתי של אבקת הפרחים ומשתמשים בה כתוספת למזונם.

כמו שניתן להיווכח אוכלוסיית הכוורת מסתדרת בעצמה. הדבורים דואגות באופן רציף לאוכל לניקיון. הן דואגות למלכה שלהם ומגדלות באופן רציף ובאין מפריע דור אחר דור של דבורי דבש ובני אדם מאושרים.

האומנם???????????

מקורות למאמר (בבליוגרפיה):


    • על דבורת הדבש תקציר מאת יהושוע שטרן
    • אתר מועצת הדבש
    • וויקיפדייה הישראלית
    • -  Great Plains Nature http://www.gpnc.org/honeybee.htm
    • Science dailyhttp://www.sciencedaily.com
    • - New York times magazinehttp://www.nytimes.com

 


 

 

זיו פורת
מנכ"ל משותף
http://www.aop.co.il
http://www.45c.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב