דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדמיית מחשב באדריכלות 

מאת    [ 20/08/2009 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 4806 פעמים ]

מבקשים לדעת איך ייראה הבית אותו תבנו? רוצים לדעת איך ייראה משרד החלומות שלכם, ברגע שתסיימו לבנות אותו? היום כבר לא צריכים לחכות שהעבודה תגיע לסופה, כדי לדעת כיצד ייראו המבנים אותם אנו בונים, כל מה שצריך לעשות, הוא לפנות אל חברת הדמיות אשר תפיק את התיכנון לכדי תמונה ויזואלית ותציג לנו את המראה העתידי של המבנה שלנו.


עולם האדריכלות קיבל בעשורים האחרונים, תמיכה ועזרה מעולם הגרפי, אשר הפך מפותח מאוד. עזרה זו היא בדמות תוכנות הדמיה, המאפשרות להציג תוכניות בנייה לכדי הדמייה ויזואלית, אשר יכולה להמחיש כיצד יראה התכנון העתידי באופן אמיתי. הדמיות אלו מאפשרות, מחד לאדריכלים להציג את תוכניות העבודה שלהם ומאידך, ללקוחות לדעת מה הם יקבלו תמורת כספם.


מי שעוקב אחר תוכניות בנייה עתידיות אשר מתפרסמות בעיתונים, יכול לראות שאדריכלי התוכנית, מציגים הדמייה של המקום כפי שהם תכננו אותו, כך יכולים בעלי המקום, אם זו רשות מקומית או בעלי חברה פרטית, לדעת למה הם אמורים לצפות. לא פעם, הדמיות מחשב אלו עומדות במוקד התחרות, בין משרדי אדריכלים שונים, הנאבקים לקבלת מכרז על בנייה של פרויקט ציבורי או פרטי.


בעבר, השתמשו האדריכלים בשירטוטים וציורים. אלו איפשרו להציג מראה עתידי של הפרויקט לבעלים שלו. הבעיה היתה, שלעולם ציור לא יהיה מדויק כמו המציאות והשרטוט עלול להיות מוטעה ולו במעט, כדי להפוך אותו ללא רלוונטי. כיום ישנן תוכנות הדמיה שונות, אשר מאפשרות לבצע שרטוט מדויק של המקום ולהציג את המראה האמיתי שלו, כפי שיבוא לידי ביטוי בסיום הפרויקט. ההדמייה תיעשה, תוך הזנת נתוני האמת של המקום פלוס נתוני הבנייה שאמורים להתבצע, לפי תיכנון האדריכל.


הדמיית אדריכלות, מתבצעת על פי מספר משתנים. ראשית, בונים את המבנה הן מבפנים והן מבחוץ, תוך הדמייה של כל השטח הפנימי, לפי כל הפרטים שייבנו בתהליך הבנייה (מדרגות, חלוקת חדרים, מפלסים שונים ועוד) כולל עומק ורוחב שלו, והן הדמייה של כל השטח החיצוני, כולל שטחים שאינם קשורים ישירות לבנייה (כבישים או שביילים חיצוניים) על מנת להציג מראה מציאותי של המקום. שנית, על ההדמייה מלבישים אלמנטים שונים, של שקיפות, תאורה וחומרים אמיתיים אחרים בהם יהיה שימוש בעת הבנייה. זאת כדי להקנות להדמייה חזות ריאליסטית.


עבודת ההדמייה מתבצעת תוך כדי צילום שלו מבחוץ והן מבפנים, זאת כדי שהן הלקוח והן האדריכל (בעת העבודה השוטפת על הבנייה), יכלו לדעת כיצד המבנה אמור להיראות מכל זווית אפשרית שלו, בכל שלב נתון.

המאמר מוגש מטעם מדריך האדריכל שלי http://www.myarchitect.co.il , בתוכו ניתן למצוא אינדקס אדריכלים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום האדריכלות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב