דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קולנוע ביתי לכל בית 

מאת    [ 20/08/2009 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2620 פעמים ]

בעוד שבעבר, מערכות קולנוע ביתי היו עוד אחד מסמלי הסטטוס שניתן היה להבחינם בבתים בודדים בלבד, כיום הפכו לנגישים ונפוצים בבתים רבים בישראל. סט קולנוע ביתי מעשיר את חווית הצפייה הביתית והופך אותה לחוויה קולנועית של ממש, כאשר השיפור בא לידי ביטוי הן בחדות התמונה, איכות הסאונד ועל ידי הבלטה של אפקטים שונים שישנם בסרטים .

ממה מורכב קולנוע ביתי ?

קולנוע ביתי הינו למעשה מערכת של חלקים אשר כוללים:
? מסך- מסך ההקרנה הינו אחד החלקים האינטגראליים ביותר של קולנוע ביתי. ככל שמסך ההקרנה יהיה איכותי יותר כך חדות ואיכותה של התמונה תהיינה גבוהות יותר. המסכים המומלצים לצפייה בהם, אלה הם מסכי הפלזמה וה- LCD, כמובן שעם הפיתוחים השונים שקיימים כיום, מומלץ לצפות ברזולוציית HD.
? נגן- נגן הסרטים שבאמצעותו מטעינים סרט לצפייה, גם לו השפעה את איכות התמונה הניצפית, לקבלת איכות תמונה גבוהה ניתן לחבר לנגן הסרטים, ה- DVD הסטנדרטי, רסיבר באיכות גבוהה, וכיום ניתן למצוא אף נגני סרטים בטכנולוגיית בלו ריי וHD- אשר מעניקים איכות גבוהה של תמונה גם ללא חיבור לרסיבר.
? רמקולים- מערכת הרמקולים היא למעשה לב ליבה של כל קולנוע ביתי. עיקר החוויה נשען על הסאונד ואיכותו, ותפקידם של הרמקולים הוא למעשה לספק את הסאונד באיכות הטובה ביותר ליצירת חוויית צפייה מושלמת. מערכת רמקולים של קולנוע ביתי מורכבת מסט של רמקולים שכוללים מספר יחידות. רמקולים קידמיים אשר ממוקמים בפרונט מגיעים בדרך כלל בזוג, ימין ושמאל. הרמקולים הקידמיים אחראיים על על הצלילים המרכזיים של התוכן הנצפה, ומשדרים את הסאונד של ההתרחשות המרכזית. יחידה נוספת זהו רמקול סנטר, רמקול קידמי בודד אשר אחראי על סאונד של שיחות שמתרחשות בתוכן המוקרן. רמקולים נוספים שנכללים בסט הרמקולים של קולנוע ביתי אלה הם רמקולי סראונד, שהם מטרתם למעשה להעצים את הסצנה ואחראיים על צלילי אפקטים שונים שקיימים בסצינה המשודרת, לדוגמא צלילי פיצוצים, צליל של מטוס אשר עובר ברקע וכן הלאה. הרמקול שמשלים את סט הרמקולים זהו רמקול הסאב-ופר, הסאב אחראי על וויסות הבאסים, הצלילים הנמוכים.
? רסיבר- הרסיבר למעשה אחראי על האינטגראציה של כל חלקיו של קולנוע ביתי והינו למעשה מרכז הבקרה שלו, אל הרסיבר מתחברים מסך ההקרנה, הנגן וכל הרמקולים שנכללים בסט הרמקולים של המערכת.

כמה עולה קולנוע ביתי?

טווח המחירים עבור קולנוע ביתי הינו בין אלפיים שקלים עבור סט של רמקולים ברמה בינונית ועד עשרות אלפי שקלים עבור רמקולים ברמת איכות פרימיום. עלות של מסכי ההקרנה צנחו משמעותית בשנים האחרונות, וכיום ניתן למצוא מסכים באיכות טובה בעלויות של חמשת עד שבעת אלפי שקלים. עלויות של נגני סרטים אינן גבוהות, וזניחות יחסית להוצאות עבור הרמקולים והמסך, בדרך כלל יהיה מדובר בהוצאה של כאלף שקלים. כדאי לציין שלפני רכישה עדיף להתייעץ עם איש מקצוע ולהתאים את המערכת עבור החדר בו היא תהיה ממוקמת, רמת האקוסטיקה שלו ומימדיו.

תתחדשו.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב