דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנייה עצמית - ייתרוות וחסרונות 

מאת    [ 20/08/2009 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 4552 פעמים ]

חשבתם פעם האם אתם מסוגלים לקחת על עצמכם פרויקט ענק כמו בנייה עצמית של הבית שלכם? בנייה עצמית טומנת בחובה הרבה מאוד קסם ישן ועתיק של אדם הבונה את ביתו בשתי ידיו. לא הרבה  מוכנים לקחת על עצמם את האחריות על בנייה עצמית ופשוט מעדיפים לרכוש את הדירה שלהם מקבלן.

האם בנייה עצמית באמת משמעה שאדם בונה את ביתו לבדו? התקנות והחוקים בסוגיית בנייה עצמית מעלים הרבה ספקות לגבי מהותה של בנייה עצמית ואף מעלים חסרונות. בנייה עצמית עלולה להתברר כמסורבלת מאוד בגלל החוקים והתקנות שחייבים למלא ויש צורך להעסיק אנשי מקצוע המומחים בתחום הבנייה. חיסרון נוסף מתבטא בסיכונים הרבים שבעלי בתים חשופים אליהם בזמן הבנייה העצמית. כדי להימנע מכל אותם סיכונים יש צורך בחוזים מסודרים בין בעלי הבתים לבין קבלני המשנה, שתזדקקו להעסיק אם בחרתם בבנייה עצמית.

על פי חוק חל איסור על בניית שלד מבנה בבנייה עצמית , לצורך כך חייבים להתקשר עם קבלן רשום בחוק. בנוסף תהיו חייבים להעסיק מנהל עבודה שיפקח על עבודות הבנייה. חובה להעסיק מנהל עבודה, אחרת הדבר ייחשב כעבירה. אם לא יהיה מנהל עבודה הבעלים יישאו באחריות. בנייה עצמית עלולה לחשוף את הבעלים לסיכונים כמו תביעות מצד העובדים בשל תאונות עבודה או תביעות על רקע ליקויי בנייה.

בנייה עצמית מחייבת את מי שבחר לבצע בנייה זו להיקשר בחוזים שמסדירים את עבודות הבנייה במקום וחשוב בנוסף לבטח את העובדים במקום. בנייה עצמית כרוכה בהרבה מאוד מאמץ ודורשת יכולת להפעיל  הרבה מאוד גורמים כדי לקדם את פרויקט הבנייה. יש הרבה מאוד כללים שצריך לעמוד בהם ולכן בנייה עצמית  עשויה להתברר כפרויקט מסובך שדורש הרבה מאוד השקעה ומאמצים רבים.

מנגד, לבנייה עצמית יש גם יתרונות  ברורים שהופכים את אופי הבנייה הזה למאוד אטרקטיבי. בנייה עצמית מספקת לכם את ההזדמנות לקחת את פרויקט הבנייה של הבית שלכם על עצמכם לנהל באופן עצמאי את הבנייה בבית בהתאם לדרישות שלכם. אך מעבר לזה יש יתרון בולט ומרכזי לבנייה עצמית, יש לכם הזדמנות אמיתית לחסוך הרבה מאוד כסף. בנייה עצמית יכולה לחסוך לכם עד 20% מעלות הבנייה.

מדובר בסכומים שיכולים להיות משמעותיים ולעיתים מצדיקים את הטרחה וכאבי הראש הכרוכים בבניה עצמית. אם יש לכם אפשרות לחסוך עשרות אלפי דולרים, לא הייתם שוקלים את הזדמנות ברצינות? לפני שמתפתים לענות על השאלה בחיוב, צריך להביא בחשבון את כל היתרונות והחסרונות של בנייה עצמית יחד ולהחליט האם אופי הבנייה הזה מתאים לכם. האם אתם מוכנים להיכנס לפרויקט בנייה עצמאי שדורש הרבה מאוד זמן, תשומת לב, אחריות ויכולת. בררו עם עצמכם גם  האם יש לכם את הידע והגישה המתאימים כדי לנהל בנייה עצמית

ואז תוכלו לקבל החלטה שקולה לגבי האפשרות לבנות את הבית שלכם בעצמכם.

פורטל yni - יזמות נדל"ן בישראל מכיל בתוכו את כל הנושאים בתחום פינוי בינוי, קבוצות רכישה, חברות בנייה, תמא 38, בנייה ירוקה, בנייה עצמית. ניתן למצוא בפורטל מאמרים וכתבות, חברות ובעלי עסקים, פורומים ומידע בכל הקשור לבנייה לסוגיה.
פורטל YNI



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב