דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על דיאטת אטקינס 

מאת    [ 20/08/2009 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 5170 פעמים ]

מי שקורא עיתונים וצופה בטלוויזיה באופן הדוק, יכול לחשוב שדיאטה היא חברה אשר משווקת את עצמה ושבעליה בוודאי מחייכים לעצמם, שכן הם הצליחו להחדיר את המותג שלהם לכל בית ולכל מקום, בעשור האחרון. נדמה שמעולם לא זכתה פעולה, להיות תופעה כה בולטת אשר שמה נישא בפי כל, הן בפי אלו שמבצעים אותה, חושבים עליה או רק מדברים בשמה.

 אם דיאטה היתה חברה עסקית אין ספק שדיאטת אטקינס היתה למותג. דיאטה זו נחשבת לדיאטה הפופולרית ביותר, אשר כמעט ואין מי שלא התנסה בה, בתקופה כזו או אחרת, בעת הניסיונות שלו לרדת במשקל. דיאטת אטקינס, כפי שניווכח בהמשך, היא לא עוד דיאטה, אחת מיני רבות שנמצאות בשוק, היא הדיאטה המדוברת ביותר כיום.

מה הופך דיאטת אטקינס לפופולארית?

תהליך דיאטת אטקינס היא דיאטה שמבוססת על תפריט שעשיר בחלבונים ושומנים אך דל בפחמימות. בדיאטת אטקינס זו מקפידים לאכול טוב, לפעמים אף טוב מדי, דוגמאת תפריט שיכול סטייק עם מרק או גבינות שמנות, ובכל זאת לרדת במשקל. כעת אפשר להבין למה מדובר בדיאטה פופולרית, כעת נבין כיצד אפשר לרדת במשקל, באמצעות דיאטה זו. מי שתומך בדיאטת אטקינס טוען, שהסיבה שאנשים עולים במשקל היא, צריכה מרובה של פחמימות לכן צריך להקפיד על הפחתת צריכת מזונות שמכילים פחמימות.

לטענתם, בעת שריפת החומרים בגוף, הפחמימות הם אלו אשר נשרפים ראשונים, מה שהופך את תהליך השריפה ללא יעיל. עם נצרוך פחות פחמימות, נגיע למצב בו השומנים שנצרוך יישרפו ראשונים, מה שיעזור לנו להפחית במשקל. מחקרים מראים, שאכן דיאטת אטקינס גורמת לירידה חדה ומהירה במשקל. אך ההסבר לכך נתון במחלוקת. תומכי הדיאטה, טוענים שזה בגלל שריפת חומרים נכונה בגוף, מתנגדי השיטה לעומת זאת סבורים, שבגלל ירידה בצריכת הפחמימות, יורדת גם צריכת הגליקוגן, מה שגורם לאיבוד המים בגוף וזה מוביל לירידה במשקל. 

הסיכונים והתמודדות איתם

תהליך דיאטת אטקינס מביא עמו גם תופעות לוואי שונות, חוסר בוויטמינים ובסידן, עלייה בשומני הדם, עצירות ועוד. תומכי השיטה טוענים, שאם מבצעים את הדיאטה בצורה נכונה, לא קיצונית, אזי שניתן להימנע מבעיות אלו ולשמור על משקל הגוף. כמו כן, טוענים תומכי השיטה, שלא ניתן לקיים אותה אם לא מבצעים פעילות ספורטיבית, זו צריכה להתחיל אפילו לפני שמתחילים בדיאטה, על מנת שיוכלו להניע את התהליך הדיאטטי בצורה נכונה.

תומכי דיאטת אטקינס  גם מסבירים, שמי שנוקט בה, רצוי שייטול ויטמינים ומינרליים שונים, שכן תפריט הדיאטה עלול שלא להכיל חומרים שונים שהגוף צריך. דיאטת אטקינס אומנם מאפשרת לאכול כל מזון שהוא, אך תומכי השיטה מציינים, שהדיאטה אוסרת על אכילת מוצרי חלב, סוכר מעובד, אורז וקמח לבן. לעומת זאת, אפשר לאכול בשר, גבינות, ביצים ועוד. כעת ברור מדוע הדיאטה הינה פופולרית כל כך.

המאמר מוגש על ידי מדריך הדיאטניות הגדול בישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס דיאטניות, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום התזונה והדיאטה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב