הפרסום באינטרנט נמצא בשלבי ההתפתחות הראשונים שלו ורחוק עדיין מלהגשים את מלוא הפוטנציאל שלו. עם זאת, הוא כבר בהחלט כאן וראוי שיהווה מרכיב הכרחי בחבילת הפרסום של כל עסק. פרסום עסקים באינטרנט כולל שני מרכיבים עיקריים: בניית האתר ופרסום האתר - חשיפת האתר לקהל יעד רלבנטי שיתורגם, בסופו של דבר, לעליה במכירות.
בניית האתר
אתר האינטרנט של העסק שלך הוא כרטיס הביקור שלך ברשת ובלעדיו אינך קיים שם. האתר הוא חזית העסק והוא חייב לכלול, בראש ובראשונה, אינפורמציה בסיסית כמו פרופיל העסק, השירותים המוצעים ודרכי ההתקשרות. אתר עשיר יותר, הכולל גם מאמרים מקצועיים, פורומים, קישורים לאתרים רלבנטיים ועוד, יכול לתרום רבות למיצוב העסק ולהוות נדבך מרכזי במאמץ השיווקי של העסק שלך. חשוב שהאתר יהיה איכותי, תוכנית וגרפית, שיהיה נוח לגלישה וכמובן - שיווקי ומכירתי.
פרסום האתר
פרסום האתר ברשת נועד להגדיל את חשיפת האתר לגולשים אולם המטרה היא כמובן חשיפה לקהל יעד רלבנטי, שיתורגם ללקוחות ולמכירות. קיימים מספר ערוצי פרסום עיקריים:
פרסום בבאנרים
זהו פרסום במודל הקלאסי, בו רוכשים שטחי פרסום ומציבים בהם באנר פרסומי. המחיר נקבע לפי מידת החשיפה של שטח הפרסום בו ממוקם הבאנר. מודל התשלום יכול להיות סכום קבוע לתקופה (לרוב לא זול) או תשלום לפי הקלקה. שיטת פרסום זו משיגה חשיפה גבוהה אולם יתרונה הוא גם חסרונה, מאחר והבאנרים מטרידים את הגולשים והם מנסים להתעלם מהם.
פרסום על ידי קידום
זהו פרסום המכונה "אורגני" ומשמעותו בעצם "התוכן הוא המלך". תוכן האתר, ובפרט מילות המפתח הנכללות בו, גורם למנועי החיפוש למקם את האתר גבוה ברשימת האתרים המוצגת בהתאם למילות החיפוש של הגולשים. זוהי שיטת פרסום מתוחכמת וסמויה יחסית אולם היא הכרחית. השיטה מתאימה יותר לטווחי זמן ארוכים.
פרסום על ידי שיווק ויראלי
הכוונה היא להפצת התכנים שלכם באתרים אחרים ובאי-מייל, כשלתכנים מצורף קישור המביא את הגולשים לאתר שלכם. ניתן להפיץ את התכנים בעצמכם (בפורומים, ביו-טיוב במיילים ועוד) אולם המסר מתקבל כאובייקטיבי יותר כאשר ההפצה הינה על ידי גורם אחר.
פרסום על ידי תוכניות שותפים
תוכניות שותפים עם בעלי אתרים אחרים מאפשרת להם לקבל עמלה עבור כל גולש שיגיע לאתרכם דרך קישור או מודעה שלכם באתר שלהם. התוכנית יכולה להיות מורכבת יותר, ולכלול תעריפי עמלה שונים לגולשים שגם השאירו את פרטיהם או בצעו רכישה.