דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נא לדרוך על הדשא - דשא סינטטי מורה נבוכים 

מאת    [ 18/08/2009 ]

מילים במאמר: 896   [ נצפה 3305 פעמים ]

נא לדרוך על הדשא - דשא סינטטי מורה נבוכים

משבר המים הפוקד את ישראל הביא לפריחה של שוק הדשא הסינטטי בארץ. ככל שמפלס הכינרת יורד, כך עולה הביקוש לדשא סינטטי ובעקבותיו גם ההיצע. אם לפני שנתיים-שלוש פעלו מספר בודד של חברות שעסקו בדשא סינטטי, כיום ישנה הצפה בשוק, הן בכמות המשווקים, ובעיקר בסוגי הדשא הסינטטי השונים. התוצאה היא שברוב המקרים הצרכן נשאר מבולבל ונבוך מול כמות ההצעות שהוא מקבל ומתקשה לבצע את הבחירה הנכונה ביותר עבורו.

מאיפה מתחילים?

אחד היתרונות הבולטים של הדשא הסינטטי הוא שניתן להתקין אותו גם במקומות בהם לא ניתן להניח דשא אורגני, כגון מרפסות, גגות, מקומות מוצלים ואפילו פנים הבית, למי שמעוניין.

כדי לבחור דשא סינטטי, צריך קודם כל לדעת מה השימוש המיועד לו. למשל, אין צורך להשקיע בדשא הסינטטי היקר והאיכותי ביותר אם מדובר בסך הכול בפינה שאין בה שימוש מלבד נוי. יחד עם זאת גם לא רצוי להתקין דשא זול מדי שלא יחזיק מעמד לאורך זמן.

ההבדלים בין סוגי הדשא השונים באים לידי ביטוי במבנה הסיב (דק או רחב, מתפצל או בודד) גובה הסיבים וצפיפותם. כלל האצבע הראשון בבחירת דשא הוא משקל היריעה - ככל שהיריעה כבדה יותר כך צפיפות הסיבים של הדשא גבוהה יותר (כמובן שגם אורך הסיב משפיע על המשקל).

כמה זה עולה לנו?

בתחום הדשא הסינטטי, מחיר בהחלט יכול להעיד על טיב ואיכות ומחיר זול עלול לעלות ביוקר, לא רק מבחינה כלכלית. בניגוד לרכב או טלפון סלולארי אותם ניתן להחליף בהתאם ליכולת הכלכלית המשתנה, דשא סינטטי מיועד להחזיק פרק זמן ארוך (עשר שנים לכל הפחות) ללא צורך בתחזוקה מיוחדת, תיקונים או החלפות. מכיוון שההשקעה הראשונית יקרה - למרות שבפרספקטיבה של זמן זוהי ללא ספק האלטרנטיבה הזולה ביותר - עדיף לשלם מעט יותר ולא להתפשר על האיכות, מאשר להתפשר על המחיר ולשלם בעוגמת נפש וכמובן בעלות של החלפת הדשא הסינטטי. בעניין זה כדאי לציין שחברה שמעניקה אחריות ארוכת שנים למוצריה עדיפה יותר, במיוחד אם מדובר בחברה ותיקה שפועלת בשוק זמן רב ולא צצה יחד עם משבר המים האחרון.

טיב החומרים מהם עשוי המוצר הוא קריטי בתחום הדשא הסינטטי וזאת מכיוון שהדשא הינו מוצר שאמור לשמש לאורך שנים רבות. במקרה זה המחיר בהחלט יכול להוות אינדיקציה לטיב המוצר. תהליך היצור של דשא סינטטי אמור לכלול הוספת חומרי מגן אשר מעניקים לו אורך חיים למשך שנים. חומרים אלו כוללים מגן נגד קרינת uv, להגנה מפני נזקי השמש; מעקבי בערה, למניעת התלקחות כתוצאה מנפילת סיגריה או גחלים; וחומרים לשמירה על אלסטיות וגמישות הסיבים. דשא סינטטי לא איכותי לא יכלול את חומרי המגן והתוצאה תבוא לידי ביטוי אחרי פרק זמן של שנה עד שנתיים. 

הבעיה עם חומרי המגן האלו היא שלא ניתן לראות אותם בעין לא מקצועית ולכן כאשר נציג החברה מציג דוגמיות קטנות שהרגע יצאו מהמשלוח החדש, לא תמיד ניתן לזהות את ההבדלים בין דשא סינטטי איכותי ודשא סינטטי "זול".  

יש מיליארד סינים

השאלה הנפוצה ביותר כאשר מנסים לברר על איכות הדשא הסינטטי היא ארץ המוצא שלו. בדרך כלל, יצור סיני מקוטלג בתודעה כיוצר המוני וזול ואילו ייצור אירופאי נחשב לאיכותי. המציאות מסתבר, קצת יותר מורכבת.

תהליך ייצור הדשא עובר מספר שלבים, החל משלב חומר הגלם אשר מופק רובו ככולו דווקא בערב הסעודית ועד התוצר הסופי שמונח בבית הלקוח. בין לבין ישנו ייצור הסיבים, ייצור היריעה ותהליך התפירה, כאשר כל אחד משלבים אלו יכול להתבצע במקום אחר בעולם. למשל, ייצור הסיבים יעשה בבלגיה, היריעה תיוצר בגרמניה והתפירה של הסיבים ליריעה תעשה בסין. לכן כאשר החברה מתחייבת לייצור אירופאי, אין הדבר מחייב שהמוצר לא מגיע בסופו של דבר מסין וגם אין זה אומר שבהכרח מדובר בייצור איכותי.

כאן המקום להפריך את הסטיגמה בעניין הייצור הסיני. אמת, ישנו ייצור סיני המוני וזול, אולם ישנם גם יצרנים סינים העומדים בתקני איכות מהמחמירים בעולם, הכול שאלה של כסף ולכן שוב כדאי להזכיר את הנקודה, שלפחות בדשא סינטטי, זול עלול לעלות ביוקר.

לך לחברה עצל

בגלל ההצפה בשוק הדשא ובעיקר בגלל הנוחות שבדבר, רוב האנשים מעדיפים שנציגי החברות יבואו לביתם ויציגו בפניהם את דוגמיות הדשא הסינטטי שלהם. שיטה זו אולי חוסכת זמן ובעיקר כיתות רגלים, אבל עלולה לעלות ביוקר רב.

מומלץ לא להתייחס לדשא סינטטי כמו עוד מוצר לגינה, אלא יותר כמו למטבח חדש. בשני המקרים מדובר בהשקעה חד פעמית גדולה יחסית, אשר אמורה לספק שרות אמין, יעיל ונוח לאורך שנים רבות. הדשא הסינטטי אולי לא נראה כך, אבל הוא מוצר טכנולוגי לכל דבר ומומלץ לבדוק אותו לעומק לפני שמקבלים החלטה.

ההמלצה הטובה ביותר לרכישת דשא היא לדרוש מהחברה לראות דשאים אשר מותקנים לאורך זמן (לכל הפחות שנה או שנתיים). אפשרות אחת היא לבקר אצל לקוח קודם של החברה, היתרון הוא שניתן לדבר ישירות עם הלקוח ולשמוע ממנו את דעתו על המוצר והחברה. החיסרון הוא שכך ניתן להיחשף רק לסוג דשא אחד ממגוון המוצרים שיש לחברה להציע ולא כל הלקוחות מוכנים לשתף פעולה. האפשרות השנייה היא לבקר בנקודות המכירה של החברה. חברה שמכבדת את עצמה לא תהסס להחזיק תצוגת דשאים בתנאי שטח אמיתיים (ולא באולם מקורר ומוצל) ובכך תאפשר ללקוחותיה להתרשם מאיכותם ולהשוות בין הסוגים השונים. באופן הזה גם ניתן לחוש את הדשא באופן מעמיק יותר, ללכת עליו, לשכב, לתת לילדים לרוץ. וכך גם יותר קל לדמיין איך יראה המוצר הסופי אצלכם בבית.

מלבד איכות החומר ישנם פרמטרים נוספים שיש לבדוק לפני ההחלטה על סוג הדשא הסינטטי בו מעוניינים כגון, צפיפות הסיבים, הצורך במילוי חול ועוד. גם זה לא סוף הסיפור, כי אחרי בחירת הדשא מגיע שלב ההתקנה שלו הדורש הכנת הקרקע והתשתית, פריסת היריעות וקיבוען. כמובן שאיכות המוצר והחברה נמדדת גם לפי איכות ההתקנה שלו ולכן רצוי להבין במה מדובר לפני שמבצעים את הרכישה בפועל.

חברת דשא קבוע הינה ייבואנית ומשווקת של דשא סינטטי מאז הקמתה בשנת 2000 התקינה החברה אלפי מטרים של דשא סינתטי ברחבי המדינה, מקריית שמונה ורמת הגולן בצפון ועד אילת בדרום. מגוון לקוחותינו הרחב כולל בתים פרטיים, עסקים, מגרשי ספורט ומשחקים וכן מגוון רחב של עיריות, מועצות ומוסדות ציבור.
הדשא המלאכותי של חברת דשא קבוע בסופו של דבר הוא בעל הערך הגבוה ביותר לכסף כיוון שהוא הדשא הסינטטי היחיד ללא תחזוקה וללא חול עם 7 שנות אחריות. הוא מיוצר בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת את הפתרון.
http://www.deshe-kavua.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב