דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביזיון בית המשפט: על מה המהומה? 

מאת    [ 18/08/2009 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 4002 פעמים ]

וויליאמס ניצב בפני עונש של חצי שנת מאסר בעקבות מה שהוגדר במסמכי בית המשפט כהשמעת "קול של פיהוק" במשפטו של בן-דודו, שהורשע בעבירת סמים. השופט הקפדן החליט שהפיהוק שלו היווה ביזוי של בית המשפט וגזר עליו בו במקום שישה חודשים בכלא.

אם בישראל היו מקפידים כמו במקרה הקיצוני הזה על נוהלי דיונים תקינים בבתי המשפט, לא  היה מקום בבתי הכלא. אז מהי ההגדרה של ביזיון בית משפט?

בזיון, ביזון, ביזיון!

את הקריאה הזו אנו שומעים את הקהל במגרשי הכדור רגל מביע את מורת רוחו מתפקוד שחקני הקבוצה. אבל ביזיון לא שמור רק למשחקי הכדור רגל -  לעיתים קרובות אנו שומעים בתקשורת על משפט זה או אחר המתנהל בבית המשפט, ואחד מהצדדים מואשם בעבירה של בזיון בית משפט.

אני יכולה לומר כי, אחת התופעות הפחות נעימות בפרקטיקה של עולם ההתדיינות המשפטית הוא התעלמות של צד לדיון מצווים והחלטות שקובע בית המשפט. למה הכוונה?

קיימים מקרים רבים בהם אחד הצדדים במשפט מבצע פעולה או מחדל, העלולים לפגוע בסמכות בית המשפט, כגון סירוב להעיד או אי ציות לצו בית משפט. מצב כזה נקרא בזיון בית משפט, והוא נחשב לעבירה לכל דבר, בגינה צפוי העבריין לעונש.
פקודת בזיון בית המשפט.

אז מה עושים במצב של בזיון בית משפט?

בזמן שלטון המנדט הבריטי בארץ ישראל ניתנה פקודה שנותרה בתוקפה במשפט הישראלי עד היום והיא פקודת בזיון בית המשפט.

פקודת בזיון בית המשפט מסדירה את סמכות בית המשפט לחייב עדים להיחקר ולהשיב על שאלות, וכן לחייב כל אדם לציית לצווי בית המשפט, כולל צווים זמניים. אדם המסרב לאחד מאלה מכונה "ממרה". בית המשפט רשאי לכפות על אדם לציית לצו שניתן על ידו באמצעות קנס או מאסר.

בזיון בית משפט ? גם אלי רייפמן ב"חגיגה"

בימים האחרונים היינו עדים לבקשה להורות על מעצרו של אלי רייפמן, מייסד חברת אמבלייז. המנהל המיוחד לנכסי אלי רייפמן, עו"ד איתן ארז, טען לביזיון בית המשפט, לאחר שרייפמן סירב לציית לצו בית משפט, אשר ציווה עליו להעביר למנהל המיוחד את מניותיו באמבלייז. סירובו של רייפמן לפעול על פי צו בית המשפט, ולמסור את מניותיו, נתפס כסוג של עבירת ביזיון בית משפט.

כעו"ד פלילי אוכל לומר שרובנו מכבדים את מערכת המשפט, ורואים בה טאבו, אך מתברר, שהצדדים השונים במהלך משפט לא תמיד סרים למרות בית המשפט, ולעיתים מנסים לבצע פעולות לטובת עצמם ועל חשבון צווי ותקנות בית המשפט.  העניין הוא, שיש לקחת בחשבון, כי ברוב המקרים בית המשפט לא יעבור על כך בשתיקה, והם צפויים להיות מואשמים בעבירת ביזיון בית משפט.

נגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב