דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Fly-By-WireLess 

מאת    [ 18/08/2009 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2535 פעמים ]

מטיילים? עובדים מחוץ למשרד? גולשים בסטייל בבית קפה או בהמתנה לטיסה? לפני שאתם מדליקים את הלפטופ למה שלו תעשו משהו למען האבטחה שלו? הנה כמה טיפים קלים ליישום שיעזרו לכם להגן על המחשב הנייד שלכם הקיץ.

1. עדכנו את הדפדפן שלכם - ודאו שיש לכם את הגרסא העדכנית ביותר של הדפדפן המועדף עליכם. כותבי וירוסים מכירים את נקודות החולשה של הדפדפנים ואיך לנצל אותן כדי להפיץ קודים זדוניים.

2. שנו סיסמאות לעיתים קרובות - לא הדבר הכי פופולרי לעשות, אבל עדיף שתשנו את הסיסמאות לכל תיבות הדואר והחשבונות שלכם, כי פעולה זו יכולה לצמצם משמעותית את הנזק במקרה שמישהו אכן יצליח לחדור למערכת.

3. השתמשו בסיסמא שונה לכל חשבון - אל תשתמשו בדברים שיכולים לזהות אתכם בקלות, כמו שם הבת שלכם או שם הרחוב שבו אתם גרים. במקום זה בחרו סיסמא חזקה שתשלב אותיות קטנות וגדולות (באנגלית) עם ספרות אקראיות.

4. פרופיל משתמש במקום אדמיניסטרטור - לפרופיל האדמיניסטרטור יש הרשאות שלפרופיל המשתמש אין, לכן בגלישה ברשת במקומות ציבוריים זה עדיף שתיצרו פרופיל משתמש על המחשב שלכם מאשר שתתחברו תחת פרופיל האדמיניסטרטור. כך תוכלו לצמצם את הנזק במקרה ומישהו כן הצליח לפרוץ את המערכת שלכם.

5. גיבוי - לפני שאתם לוקחים את המחשב הנייד החוצה, הגנו על התמונות שלכם, מוזיקה מסמכים ושאר מידע יקר על ידי גיבוי פשוט על ידי צריבה על דיסק או שמירה על USB. מחשבים ניידים מועדים לגניבה או לנזק פיזי בנוסף לסכנות של גניבת מידע בצורה של האקינג. לכן, השקיעו כמה דקות לגיבוי המידע.

6. עדכנו את תוכנת ההגנה שלכם - ודאו שתוכנת האבטחה שלכם (אנטי וירוס או חבילת אבטחה) מעודכנת בחתימות הוירוסים העדכניות ביותר והשתמשו בסריקות יזומות (ועמוקות) לעיתים קרובות יותר.

7. נטרלו את אופציית שיתוף הקבצים או התקיות - כאשר אתם מתחברים באיזור ציבור ובאמצעות רשת ציבורית, גולשים באותה רשת יכולים לצפות במידע הקיים במחשב שלכם במידה ובחרתם לשתף קבצים ותיקיות בעת ההתחברות. כדי לשמור על פרטיותכם מומלץ לא לאפשר את אופציה זו, וכך לשמור על המידע שלכם פרטי ולא נצפה.

לסיכום: ההגנה על המחשב לא מסתכמת רק בשינוי ההגדרות והסיסמאות, יש לשים לב גם באילו אתרים אתם גולשים - זה נכון תמיד, אבל על אחת כמה וכמה כשמדובר בגלישה אלחוטית. עד כמה שאפשר, הימנעו מהתחברות לאתרים שמצריכים העברה של מידע רגיש, כמו למשל פעולות בחשבון הבנק וכדומה. ואם אתם מוכרחים להשתמש ב webmail (גישה לתיבת דואר שנמצאת על שרת) השתמשו באופציית ה- HTTPS (גלישה מאובטחת).
כפיר טויטו הוא מנהל טכנולוגיות בחב' קומסקיור, נציגת חברת ESET בישראל. כפיר מפתח וכותב תוכניות לניקוי מזיקים ולשמירה על המחשב. בעל ניסיון רב בכל נושאי אבטחת מידע ובניית פתרנות טכניים.

http://www.eset.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב