דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במה עדיף להשתמש - פולי קפה, פודים או קפסולות? 

מאת    [ 17/08/2009 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 5519 פעמים ]

באילו סוגי קפה ניתן להשתמש במכונות אספרסו?
בחירת המכונה המתאימה לכם היא כמובן החלטה חשובה, אולם חשוב גם להחליט לגבי סוג הקפה בו אתם רוצים להשתמש. מעבר לארץ המוצא של הקפה, צורת הגידול ויחסי העירוב של פולי הקפה, חשוב שתבדקו באיזו צורה אתם רוצים לקבל את הקפה שלכם- קפסולות, פודים ארוזים מראש או דווקא פולי קפה לא טחונים. ברוב המכונות ניתן להשתמש בפודים או בקפה טחון, אולם אם אתם מעדיפים קפסולות בדקו האם המכונה שבחרתם מתאימה לשימוש בקפסולות.

מה היתרונות והחסרונות של הכנת אספרסו על ידי טחינת פולי קפה?
פולי קפה טחונים מהווים את השיטה הפופולארית ביותר להכנת קפה. כשמכינים אספרסו בעזרת פולי קפה טחונים ניתן לבחור את סוג הקפה ומידת הטחינה שלו. בנוסף, זוהי לרוב גם השיטה הזולה יותר, בממוצע כ- 50 אגורות לספל אספרסו. היום ניתן לרכוש פולי קפה במגוון תערובות בחנויות קפה מתמחות, בתי קפה וגם ברשתות שיווק. חשוב לטחון את פולי הקפה סמוך למועד הכנת הקפה, כמובן בכמות הרצויה ולא יותר מדי, על מנת שהאבקה לא תתחמצן. מצד שני, טחינת הפולים היא די טרחה. יש לטחון את הפולים במטחנה, למלא ולדחוף את האבקה במכונה, פעולה שאם לא נעשית בזהירות יכולה להיות מלכלכת מאוד. כמובן שיש לנקות היטב את המכונה ואת המטחנה, עבור כל ספל וספל של אספרסו. מעבר לכך, הטחינה דורשת מיומנות, מכיוון שחשוב להגיע לעובי טחינה מדויק.

מהם היתרונות והחסרונות של שימוש בפודים?
כמעט כל המכונות, האוטומאטיות והחצי אוטומאטיות מאפשרות שימוש בפודים. פודים הם למעשה אריזות חד פעמיות של אבקת קפה דחוסה. כל שיש לעשות הוא להניח את הפוד במכונה, ולאחר השימוש להשליך לפח. מבחינת עלויות, הפודים יקרים יותר מפולי הקפה, אולם הטרחה סביב הקפה קטנה בצורה משמעותית, ומאפשרים גם לאוהבי אספרסו שאינם מקצוענים ליהנות מקפה טוב ואיכותי. כמובן שהחיסכון בניקיון בשימוש בפודים הוא אדיר. החיסרון העיקרי קשור לשמירת הקפה לאורך זמן. הפודים צריכים להישמר באריזות וואקום, שכן במידה והפודים נחשפים לאוויר, הקפה מתחמצן במהירות ומאבד מטעמו המקורי.

מהם היתרונות והחסרונות של שימוש בקפסולות?
קפסולות נותנות מענה לחיסרון של הפודים, משום שהקפה הטחון מגיע ארוז בוואקום בתוך אריזת אלומיניום חד פעמית. ניתן לשמור על טעמו של הקפה הארוז בקפסולה במשך שנה ואף יותר. הקפסולות מאפשרות תהליך הכנה קל ופשוט, והתוצאה יוצאת אחידה, ללא קשר למומחיות של מכין הקפה. אולם החיסרון הבולט של הקפסולות הוא כמובן מחירן. ספל אספרסו שהוכן מקפסולה יעלה כ-2.5 ש"ח בממוצע. בנוסף, לא כל המכונות מתאימות לשימוש בקפסולות, ואלו שכן, מתאימות רק לקפסולות, תכונה די מגבילה. בנוסף, קפסולות ניתן לרכוש לרוב רק בחנויות מתמחות לקפה ומבחר הקפסולות קטן יותר מזה הקיים בפולי קפה או בפודים, הן מבחינת הטעמים והן מבחינת החברות המייצרות אותן
חברת אמיגו נוסדה בשנת 1987 כספקית קפה ומוצריו לשוק הפרטי ולבתי הקפה. בית הקליה של החברה ממוקם בחיפה במפרץ, חנויות קונספט בחיפה, בתל-אביב ברעננה ובראשון לציון ויש לה מפיצים ברחבי הארץ.
כמתמחה באספרסו, החברה משווקת מכונות קפה אספרסו ביתיות ומקצועיות ממגוון רחב של חברות מהמובחרות ביותר בעולם, כמו סאיקו, גג`יה, רנצ`יליו, נובה סימונלי, סן מרקו ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב