דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קפה ובריאות - מה הקשר? 

מאת    [ 17/08/2009 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 5449 פעמים ]

מהו הקפאין?
קפה מכיל חומר פעיל הנקרא קפאין. ניתן למצוא את הקפאין ביותר מ-60 זנים של צמחים כגון עלי התה, פולי קקאו, ובמשקאות מוכנים כגון קולה. קפאין גורם לעירור מערכת העצבים המרכזית בגוף, כאשר הוא נספג במהירות ומתפזר בכל רחבי הגוף, כולל רקמות עובריות וחלב אם.

מהם היתרונות של צריכת קפאין?
ראשית, קפאין עוזר להעלות את רמת הערנות ולכן מפחית עייפות. בנוסף, קפאין יכול להרגיע כאבי ראש הנגרמים מהצרת כלי דם בזכות הגברת זרימת הדם בגוף. מחקרים שונים מראים כי יש קשר בין קפאין לפעילות גופנית, ולכן ממליצים היום לצרוך קפאין כשעה לפני תחילת הפעילות הגופנית במטרה לשפר את הפעילות הגופנית. קפאין גם עוזר לשמור על הזיכרון, לאורך זמן. בנוסף, ישנם הטוענים כי הקפאין מוריד את הסיכון לחלות בסוכרת2, סרטן המעי הגס ובסרטן הכבד, אולם אין עדיין הוכחות לכך.

מהם החסרונות שבשתיית קפאין?
אם אחד היתרונות של הקפה הוא גרימת ערנות, החיסרון שלו הוא שהוא מקשה על ההירדמות. בנוסף, במידה וכאבי הראש נובעים מהרחבת כלי דם, צריכת קפה עלולה להגביר את כאב הראש ולגרום לסחרחורות ועצבנת. קפאין אינו מומלץ לסובלים מלחץ דם גבוה וכן מומלץ גם לנשים בהריון להימנע משתיית קפה או לפחות למצמם את מספר כוסות הקפה ביום. מעבר לכך, מחקרים מראים כי שתיית יותר מ-4 ספלי קפה ליום מכפילים את הסיכון לחלות בדלקת פרקים. חלק מהאנשים הם רגישים לקפאין, למרות שלא ניתן לבחון זאת בצורה רפואית. הרגישות מתבטאת בהפרעות שינה, חרדה, עצבנות, הפרעות בעיכול ופעימות לב לא סדירות.


האם יש קשר בין קפה לדיאטה?
קפאין ידוע כמזרז חילוף חומרים, ולכן לעיתים משלבים אותו כמרכיב בתרופות הרזיה. בנוסף, שתייתקפה יכולה לתרום ליצירת תחושת שובע, אולם תחושת השובע אינה בהכרח נגרמת מהקפאין אלא דווקא מחום המשקה, והיא יכולה להיווצר מכל שתיית משקה חם. מצד שני, קפה לרוב מלווה באכילת עוגה, כך שלמרות היתרונות שלו בזירוז חילוף החומרים, שתיית קפה עלולה להביא לפיתויים שאינם רצויים בזמן דיאטה.

כמה קפה מומלץ לשתות ביום?
מומלץ לצרוך עד 300 מ"ג קפאין ביום. חשוב לזכור שקפאין אינו נמצא רק בקפה וכן ישנם היום משקאות ומזונות רבים המכילים קפאין. כמות סבירה של קפה ליום עומדת על 2-3 כוסות קפה, כאשר זה תלוי בסוג הקפה שאתם שותים. קפה שחור חזק מכיל יותר קפאין מקפה נמס, ובכוס קולה יש כחצי מכמות הקפאין בנס קפה
חברת אמיגו נוסדה בשנת 1987 כספקית קפה ומוצריו לשוק הפרטי ולבתי הקפה. בית הקליה של החברה ממוקם בחיפה במפרץ, חנויות קונספט בחיפה, בתל-אביב ברעננה ובראשון לציון ויש לה מפיצים ברחבי הארץ.
כמתמחה באספרסו, החברה משווקת מכונות קפה אספרסו ביתיות ומקצועיות ממגוון רחב של חברות מהמובחרות ביותר בעולם, כמו סאיקו, גג`יה, רנצ`יליו, נובה סימונלי, סן מרקו ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב