דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוקחת הנפיקה לקטינה תרופה שגויה - נקבע שמדובר ברשלנות רפואית 

מאת    [ 17/08/2009 ]

מילים במאמר: 630   [ נצפה 2410 פעמים ]

לא כולם יודעים אבל רשלנות רפואית נמצאת בכל תחומי הרפואה ומתקיימת לא רק בעת אחור/רשלנות באבחון רפואי, אי אבחון, איחור/רשלנות במתן טיפול מתאים, טעויות במתן טיפול רפואי, רשלנות בניתוחים, העדר "הסכמה מדעת" ועוד שהם אלו המקרים הבולטים. רשלנות רפואית מתבטאת גם במקרה בו הונפקה תרופה שגויה מזו שנרשמה ע"י הרופא המטפל ונגרם בשל כך נזק.

 

דוגמא לכך תובא בתקציר פסק דין שניתן לאחרונה בנושא אחריות קופ"ח כללית ורוקחת שעבדה בבית מרקחת מטעם הקופה אשר הנפיקה לאם קטינה כבת 3 תרופה שגויה ועקב כך זו אושפזה בבית החולים.

 

פסק דין מיום 04.08.09 מאת כבוד השופט אייל באומגרט ת.א. 001776/06 (שלום קרית גת) נ.ש. (קטינה) ואח' נ' ליטבין ילנה ושירותי בריאות כללית מחוז דרום.

 

להלן תקציר פסק הדין -

 

בפברואר 2005 פנתה אם הקטינה, אשר סבלה משיעול, לרופאת שירותי בריאות כללית אשר רשמה לקטינה סירופ לבליעה נגד שיעול. המרשם נכתב בכתב ידה של הרופאה.

 

האם פנתה לבית מרקחת של שירותי בריאות כללית והרוקחת ניפקה לה תרופה שונה מזו שנרשמה ע"י הרופאה, ממנה נתנה האם לביתה. הקטינה בלעה מהתרופה וכמעט מיד החלה לסבול מתופעות שונות כגון הקאות, חום ורעידות. אמבולנס הוזמן לביתם והפרמדיק איבחן כי התרופה שניתנה לקטינה לא הייתה זו שנרשמה ע"י הרופאה אלא תמיסה לאינהלציה שמיועדת לשימוש חיצוני בלבד.  

 

הקטינה הובהלה לבית החולים, שם עברה בדיקות ואושפזה למשך יום לצורכי מעקב. לאחר מכן שוחררה עם הנחייה למעקב נוסף ע"י הרופא המטפל.

 

בית המשפט דחה את טענות ההגנה כי שמדובר בטעות אנוש ושעל האם היה לשים לב שמדובר בתרופה שונה, וקיבל את טענות התביעה לפיהן הרוקחת הפרה את חובת הזהירות המוגברת שהיא חבה כלפי הקטינה ואימה, אשר ככל הציבור, סמכו על הרוקחת שתנפיק את התרופה הנכונה והמתאימה בהתאם למרשם שקיבלו מאת הרופאה המטפלת.

 

עוד קבע בית המשפט כי האירוע מהווה פגיעה חמורה באוטונומיה של הקטינה בת ה-3.

 

מאחר ולא הוגשה חוות דעת רפואית מטעם התביעה הסתמך בית המשפט על מסמכים מהרופאה המטפלת ועל עדותה וכן על דו"ח עובד סוציאלי שטיפל באם וביתה לאחר המקרה.

 

לסיכום – בית המשפט קיבל את התביעה, קבע כי הרוקחת פעלה ברשלנות כלפי התובעות ופסק כי על הנתבעות לפצות את התובעות בגין כאב וסבל, פגיעה באוטונומיה של הקטינה, הפסדי השתכרות של האם והוצאות נוספות בסך של 28,100 ש"ח בתוספת שכ"ט עו"ד ומע"מ.

 

האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אינו בא להחליף ייעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ תחילה עם עורך דין .יודגש כי תביעות רשלנות רפואית הינן מורכבות ומסובכות ועשויות להמשך מספר שנים, על כן חשוב ומומלץ להיוועץ עם עורך דין מקצועי המתמחה בייצוג ובטיפול בתביעות בתחום רשלנות רפואית כדי לקבל הערכה ראשונית האם הארוע שארע לכם יכול להיות מוגדר כרשלנות ועל מנת שתוכלו לקבל את הייצוג הטוב ביותר ואת הפיצוי ההולם לנזקים שנגרמו לכם.

הכותבת הינה בעלת תואר ראשון במשפטים ומגשרת מוסמכת והיא המייסדת והבעלים של משרד עו"ד אורית פרלמן שמסיאן.

המשרד מתמחה בטיפול וייצוג תובעים בתחום נזקי הגוף שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים, תאונות בצבא ועוד.

המשרד דוגל במתן שירות מקצועי ואיכותי ברמה הגבוהה ביותר לכל לקוח וליווי צמוד בכל שלב ושלב עד למתן הפיצוי המגיע.

למשרד ניסיון רב בניהול מו"מ מול גופים שונים, כגון חברות ביטוח, משרד הביטחון וביטוח לאומי, הגשת תביעות לבתי משפט וייצוג בערכאות השונות עם אחוזי הצלחה גבוהים ויחס אישי.

על מנת לקבוע פגישת ייעוץ להלן דרכי התקשרות:
נייד: 050-6722047, פקס: 077-7004766
דוא"ל: orit.lawoffice@gmail.com

אתר הבית: http://www.orit-lawoffice.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב