דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לוחות 

מאת    [ 16/08/2009 ]

מילים במאמר: 828   [ נצפה 2120 פעמים ]

 

לוחות הפרסום באינטרנט - כלי הפרסום האפקטיבי ביותר

 

בואו נחזור 10 שנים אחורה. בעולם 183 מליון משתמשי אינטרנט. דפי העיתון היו אז הדרך הנפוצה והזולה ביותר לקנות ולמכור מוצר מסוים, להציע את שירותינו ולחפש עבודה. כיום, כשמספר משתמשי האינטרנט חצה את קו 1.5 מיליארד המשתמשים, כמעט פי 10, ואמינות האינטרנט עולה בהתאם, לפרסם מודעה מעל דפי העיתון נראה פתאום לא רלוונטי. הנוחות, הזמינות, הקלות וכמובן התוצאה, הופכים את לוחות הפרסום באינטרנט למנייה, שהיא לא רק כדאית, אלא סטנדרט. ולמרות הכול, פרסום דרך לוחות הפרסום השונים באינטרנט יכול וצריך להיות כלי שיווק רב-עוצמה, אך עדיין יש לשים דגש על מספר כללים ברורים. להלן מדריך בסיסי לפרסום נכון בלוחות באינטרנט.

 

לוחות האינטרנט - כך תפרסמו נכון

 

  • תוכן - השאלה הראשונה שכל מפרסם צריך לשאול את עצמו, טריוויאלי ככל שישמע, היא, 'מה בעצם אני מפרסם?' אם אני מעצב גרפי והיתרון הגדול שלי הוא בתוכנות תלת מימד, רצוי להראות את זה. אם יש לי ניסיון בבניית אתרים, כדאי לכתוב את זה. כדאי ורצוי לכתוב כל דבר רלוונטי, שעשוי להראות מקצועיות וידע בתחום והוא לא אלמנטארי. מה הניסיון הרלוונטי שלי? (חגורה שחורה בקראטה? לא רלוונטי) מהי ההכשרה שלי? וכמובן, לסדר לפי סדר חשיבות. מיקוד בתוכן הוא אבן היסוד של כל לוחות הפרסום.

 

  • נוסח - אמר פעם אדם חכם ש"אנחנו אנשי מכירות של עצמנו בכל תחומי החיים". לא משנה אם אני מפרסם רכב, הולך למכולת או סוגר עסקת נדל"ן, הצורה בה אני מציג את עצמי היא מדד עיקרי לכך שאנשים ירצו או לא ירצו את מה שיש לי להציע. לוחות המודעות אינן יוצא מהכלל. מודעת רכב שכתוב בה "רכב מגניב" - אינה מגניבה. בחרו את מילותיכם בקפידה, תוך התמקדות בפרטים עניינים ובשפה מקצועית במקומות שצריך, הימנעו מסלנג והשתדלו גם להימנע מראשי תיבות. בעיתונים ראשי התיבות הן מנהג נפוץ, עקב חסכון במילים, אך באינטרנט אינכם כפופים למגבלה כה חמורה. זכרו שבסופו של דבר, מטרתכם היא להתאים את הנוסח לקהל היעד.

 

  • סדר - לוחות המודעות באינטרנט והאינטרנט בכלל הם מקום לא סלחני לאדם שלא יציג את עצמו בצורה נכונה. קלות הזפזופ ומאגר הידע האינסופי, גורמים למשתמש להיות נוירוטי ובעל אצבע קלה על העכבר. משום כך עלינו לעשות מאמץ לא רק ב"מה" (תוכן ונוסח), אלא גם ב"איך" (סדר), והמשמעות היא להקפיד על  פסיקים ונקודות במקומות הנכונים, על פסקאות מחולקות, על יישור טקסט, על הדגשה, על צבע הגופן וגודלו כך שיהיה קריא. כל אלה הינם פרטים אשר יקלו על הקורא ובזאת יקלו על המפרסם להצליח במשימתו (מדובר כמובן על טקסט חופשי ולא על מקומות בהם ישנן תבניות מוכנות מראש). זכרו, לוחות הפרסום הינם כרטיס הביקור שלכם, ככל שתציגו את עצמכם באופן אטרקטיבי יותר, כך תנצלו את המדיום בצורה הטובה ביותר ותפיקו ממנו את המרב.

 

  • פילוח שוק - מי קהל היעד שלי? מה אני רוצה ממנו, או מה הוא אמור לרצות ממני? פילוח שוק הינו צעד בסיסי וחיוני בדרך להגעה ללקוחות רלוונטיים. לוחות האינטרנט השונים מכוונים לקהלים שונים, כמו שחנויות שונות מכוונות לקהלים שונים. אם אני מוסר חתול לאימוץ, כדאי לי קודם כל לבדוק מה הם האתרים המובילים בתחום אימוץ החיות, ולא לפרסם אותו ב"זאפ" לדוגמא. כמובן שכל עוד הפרסום הוא בחינם, אין בעיה "לשלוח את לחמי" למי שרק מוכן לשמוע, אבל אפקטיביות בפרסום תחת לוחות הפרסום ובכלל מגיעה מפילוח שוק נכון והבנה של צרכי קהל היעד שלי. ריכוז אנרגיה במטרה ממוקדת עדיף על פיזור האנרגיה למקומות מהם סביר שלא ייצא שום דבר. כמובן שרצוי לפרסם כמה שיותר, אך עדיין לנסות להישאר בתחום ובאתרים הרלוונטיים.

 

בסופו של יום, לוחות הפרסום באינטרנט הינם כלי יעיל ביותר, בין אם אתם מוכרים, קונים, או מציעים שירותים למאן דבעי, כל עוד מקפידים לשמור על מספר כללים בסיסיים. לוחות האינטרנט רבים מספור וכדאי להשקיע את המאמץ במציאת הלוחות הרלוונטיים והשקעת האנרגיה בהם. אל תסתפקו בלוח אחד מקרי ותזכרו - "ממלאים משפך בטיפה דבש, כלום לא יוצא בתחתית. ממלאים עוד כמה טיפות, וכלום. מתמידים וממשיכים למלא את המשפך - ותהיו בטוחים שבסופו של דבר ייפול עליכם נהר של דבש". בהצלחה!

 

גוד רייטינג- עושים את הפרסום בשבילך- לוחות, פרסום עסקים, חדשות, תוכן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב