דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרי חשמל - דור הצריכה 

מאת    [ 16/08/2009 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2365 פעמים ]

מוצרי חשמל ממלאים פונקציות רבות בחיינו. אנחנו נעזרים בהם לא רק בסביבת הבית אלא למעשה בכל מקום בו אנחנו נמצאים. בין אם זה מכונת הצילום, המדפסת והמחשב בעבודה או מכשיר ההקרנה ומערכת השמע בבילוי בקולנוע. התלות שלנו בחשמל ובמוצריו הפכה להיות טוטאלית וכיום אין רגע שבו אנחנו לא עושים שימוש במכשיר חשמלי (כן, אפילו בשפת הים כבר אי אפשר להיות בלי נגן המוזיקה והמולטימדיה). שינויים טכנולוגיים וקידמה הם המאפשרים את המצאתם של מוצרי חשמל חדשים, מה שמחדש ומלבה את תרבות הצריכה של המאה העשרים ואחת.

עולם של מוצרי חשמל

בעוד שברוב העולם מוצרי חשמל נמצאים בשימוש כבר עשרות שנים, יש מקומות בעולם שאפילו זרם החשמל לא הגיע אליהם. מדובר במדינות במרכז אפריקה ובג'ונגלים של מרכז אמריקה. ועם זאת, גם במחוזות שעד לא מזמן נחשבו כמפגרים מבחינה טכנולוגית, הרי שתהליכי גלובליזציה מקדמים אותם בצורה מטאורית לעבר "יישור קו" עם הסטטוס של העולם המערבי. השימוש בחשמל החל לפני קצת יותר ממאה שנים ועד מהרה בזכות שורה של המצאות באו לעולם מוצרי חשמל רבים בינם המגהץ, הטוסטר ואפילו המקרר. מה שהתחיל כתחליף לאור הנר, הפך להיות שדה של המצאות שעיקרן הפיכת הסביבה האזרחית לנוחה יותר בעזרת מוצרי חשמל.

מוצרי חשמל לכל שימוש

ניתן לסווג את פעולתם של מוצרי חשמל לכמה קטגוריות. מוצרים מאירים: הם המוצרים אשר תפקידם הפקת אנרגיית אור (מנורות, פנסים) או שהפונקציה אותה הם ממלאים נתמכת על ידי אנרגיית אור (מסכים, פלזמות, משחקי וידאו ניידים וכיוצא בזה). ישנם גם מוצרים מחממים: קבוצה זו נעזרת בזרם החשמלי על מנת להפיק אנרגיה של חום. מוצרים אלו לרוב כוללים גוף חימום והם נמצאים בשימוש בעיקר בתחום הבישול ומיזוג הבית כמו קומקום, תנור, מצנם, רדיאטור ומפזר חום. הקבוצה הדומיננטית ביותר היא קבוצת המכשירים המכאניים. במכשירים רבים קיים מנוע חשמלי שבעזרת הזרם מצבע פעולה מסוימת. מוצרי חשמל אלו קיימים גם בסביבה הביתית אבל לא פחות בסביבה התעשייתית מוסדית (מכונות ייצור במפעל, מזגנים, מקררים).

מוצרי חשמל וצריכה המונית

בעקבות שינויים גלובאליים ויצירה של מוקדים המסוגלים לבצע יצור המוני של מוצרי חשמל, ישנה הצפה בשוק של מותגים רבים וזולים. מוצרים שרק חלמנו להשיג אותם קיימים היום במגוון צורות ובמחירים שווים לכל נפש. לפעמים לא ברור אם הטכנולוגיה מנסה להשיג את הצרכן או להיפך. מה שברור זה שלמרות ההיצע הרב, בעת קניה של מוצרי חשמל לא תמיד מומלץ להעדיף את "חסרי המותג" בעלות הזולה. זאת משום שהרכיבים, ההרכבה והאחריות שמוצר איכותי מאפשר, שווים לפעמים את ההשקעה הכספית. מוצרי חשמל זולים מיוצרים בידיעה שתרבות הקנייה היא "לשדרג" תוך זמן קצר, ולכן האיכות לא תמיד בראש מעיני יצרניהם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב