דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול, הצבת יעדים - BE SMART 

מאת    [ 16/08/2009 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 11246 פעמים ]

בשנת 1999 הכריז צ'ונג מונג קו, יושב ראש חברת יונדאי, שמטרת החברה להיות בין חמש יצרניות הרכב הגדולות בעולם עד 2010. אמירה זו נחשבה ליומרנית מאד בקרב העוסקים בענף הרכב ולוותה בגיחוך קל ובהסברים מנומקים המפריכים את האמירה השערורייתית. באותה תקופה שינן כל עובד חברה את המנטרה באוזני לקוחותיו, מערכת יחסי הציבור של החברה דאגה להפיץ את המטרה בכל מקום שבו נסקרו פעולותיה של החברה ובפרסומיה דאגו להדגיש שיותר ויותר מכוניות יונדאי נמצאות על הכביש. בוודאי חלקכם זוכר את מודעות הפרסום הרבות שבהם הופיעו תצלומי אויר שבה נראים הכבישים המרכזיים לאורך נתיבי איילון וקווים דקיקים סימנו את כל המכוניות מתוצרת יונדאי הנוסעות על הכביש.
בשנת 2008 שנתיים לפני המועד המתוכנן, הייתה יונדאי אחת מחמש החברות היצרניות הגדולות בעולם.

האם מטרה זו משרתת את האינטרסים של החברה? איני יודע ובעידן של תמורות רבות בשוק העולמי, כנראה שגם קברניטיה אינם יכולים לצפות במדויק את צפונות העתיד. למרות זאת, ניתן כבר עכשיו ללמוד על כוחה של מטרה המחלחלת מטה בהתמדה. אפשר רק לתאר כיצד מטרה גדולה כל כך, עוד לפני שהושגה, משפיעה על גאוות היחידה של מנהליה ועובדיה, יוצרת מוכנות גבוהה לשיתוף פעולה מצד הספקים וממצבת את איכותה בקרב הלקוחות. וכל זאת מושג בהצהרה אחת, ברורה וכל כך ממוקדת.

להגדיר מטרה שכזו, זהו חלומו הרטוב של כל מנהל ובעל עסק, אף על פי שעל פניו עניין זה נראה פשוט כל כך, לא כך הם פני הדברים. מתברר שלא כל כך פשוט להגדיר במדויק את הרצונות ולכוון את האנרגיה של כולם להשגתו. ישנם מנהלים שמתוקף אישיותם מיטיבים להגדיר זאת באופן טבעי, אך ישנם רבים שאינם מודעים לכך או ששגרת יומם מונעת מהם להבין את החשיבות ולהקדיש לה תשומת לב ראויה. ובכל זאת, איך אפשר להתמקד ולעשות זאת יותר נכון? והדגש הוא על יותר, כי אין חוכמה אחת.

מודל חביב ופשוט שיכול למקד טוב יותר את הגדרת היעדים, הוא מודל ה- S.M.A.R.T. זהו מודל המוכר היטב בשוק העסקי וכוחו בפשטותו. להבנה טובה יותר, אשליך את הגדרות ה-smart על הצהרתה של חברת יונדאי.

לפני הכל - החליטו על הכיוון

כיוון אחד ברור. להגדיל לקוחות, לשפר שירות, ליצור יותר שיתופי פעולה, לפתח עוד מוצרים, להרחיב אזורי הפצה ועוד...אל תאמרו הכל. בחרו את הכיוון בעל החשיבות הרבה ביותר בעבורכם. יונדאי החליטה שהיא רוצה להיות חברה יצרנית מובילה בענף.

Specific

ספציפי- חשוב שהיעד יהיה קצר ברור ומובן.יונדאי הגדירה זאת באמצעות מספר מילים בודדות ובשפה פשוטה הניתנת להבנה על ידי כל אדם.

Measurable

מדיד - זכרו שניתן לשפר רק את מה שניתן למדוד.

יונדאי קבעה - בין 5 המובילות

Ambitious

שאפתני - לקבוע משימה הדורשת מאמץ. שאפתנות מציבה אתגר ויוצרת מיקוד גבוה. בשנת 1999 הייתה יונדאי במקום ה-11.

Realistic

ריאלי, מעשי - זהו למעשה התחום הרציונאלי שבין הקיים לפנטזיה. יונדאי לא הציבה לעצמה מקום הגבוה יותר מ-5.

Time bound

תחום בזמן - לא קרוב מדי בכדי לשמור על ריאליות ולא רחוק מדי, כדי לא לאבד את המיקוד. התיחום בזמן נקבע ביחס ישיר לגודל המשימה ומשלים את מטרת המדידה. יונדאי קבעה, עד 2010.

מנהלים רבים מציבים יעדים ומטרות, זה בסדר, הגיוני ואף נדרש, אך מעטים משלבים את כל חמשת הפרמטרים, על פי רוב נפקד מקומם של הספציפי והשאפתני. אל תמנה עליהם, BE S.M.A.R.T .


* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. http://www.shavitcom.co.il/. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים כל שמאפשרת היריעה ואין בו כדי להחליף ייעוץ עסקי מתאים ופרטני.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב