דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור פסיכיאטר פרטי? 

מאת    [ 15/08/2009 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 5855 פעמים ]

ברשת האינטרנט ומחוצה לה, פרסומים רבים של פסיכיאטרים פרטיים, המציעים להגיע אליהם לטיפול. בבואנו לבחור רופא בכלל אך פסיכיאטר בפרט, רובנו נצפה לרמה מקצועית גבוהה ורמת שירות גבוהה. ישנם מספר קריטריונים אשר באמצעותם ניתן להעריך, לפחות באופן ראשוני, מיהו האדם ולמה לצפות בפגישה עימו.


1. קורות החיים: בקורות החיים של המטפל מפורטים לרוב תפקודיו הציבוריים, אם קיימים ומה הוא עושה באופן פרטי. חשוב לבדוק את התפקידים שמלא הפסיכיאטר בעבר או בהווה, ולראות האם זה מתאים למקרה עימו אנחנו באים. למשל, במידה ומדובר במקרה דחוף על סף אשפוז, יתכן שעדיף להגיע לפסיכיאטר מומחה העובד בחדר המיון. מאידך, באם מדובר במקרים של חרדה או דיכאון או בעיות בערך עצמי, יתכן וכדאי להגיע לפסיכיאטר העובד במרפאה. באופן כללי, המגזר הפרטי הוא תחרותי יותר, כך ככל שלאדם יש תפקיד בכיר יותר במגזר הפרטי, ניתן להניח שיש לו לפחות שם טוב. עוד מופיעים בקורות החיים השיוכים האוניברסיטאים של המטפל, בעבר או בהווה.


2. המכון שבו הוא עובד: המכון הפרטי הוא השיוך המרכזי של אותו פסיכיאטר באופן פרטי. ככל שיש יותר מטפלים במכון, סימן שהמכון מטפל במגוון רחב יותר של בעיות ומסוגל להציע מגוון רחב של פתרונות, שזה טוב, מכיוון שזה מעלה את הסיכוי שתקבלו את הטיפול המתאים לכם ביותר. כמו כן כדאי לראות שאכן מדובר במכון רב מקצועי (קורות החיים של המטפלים השונים מופיעים באתר). אם בסוף ההערכה, למשל, יתברר כי נדרש פסיכולוג ולא פסיכיאטר, חשוב שבאותו מקום יהיה גם פסיכולוג שניתן יהיה לפנות אליו והפסיכיאטר יוכל לעדכן אותו. כמו כן אם יש פסיכיאטרים אחרים במכון, בדרך כלל לכל אחד מהם תחום התעניינות שונה ויכולות שונות, כך הם משלימים זה את זה. מעבר לכך הם יכולים למלא זה את מקומו של זה בעת חופשה, למשל. כמו כן פסיכיאטר ילדים ונוער ופסיכיאטר מבוגרים שעובדים יחדיו זה תמיד יתרון גדול, שכן ניתן להתייעץ עימם לגבי בני משפחה אחרים המושפעים מהמצב הנפשי של הפונה עצמו.


3. יש או אין מזכירות: נראה מצחיק, אבל זה אחד מהדברים הכי חשובים. רוב הזמן, הפסיכיאטר נמצא בפגישות, ולכן חשוב שיהיה מענה טלפוני כל הזמן, גם אם זו מזכירה שמטפלת בהודעות. זה מגדיל את הזמינות של המטפל, המזכירה גם יכולה לבקש מהפסיכיאטר לצאת מפגישה במידת הצורך, אבל היא בעיקר מגדילה את הנגישות אליו. למשל, אם יש בעיה עם מרשם, המזכירה מטפלת בזה כמה שיותר מוקדם, וזה עדיף מלהמתין שהפסיכיאטר יסיים את יום העבודה ואז יגש לשמוע את ההודעות בתא הקולי.


4. איכות התכנים המופיעים באתר. הגעתם לאתר וקראתם מאמר, אשר גם אם היה קצר, נתן לכם את המידע הראשוני הדרוש? זה סימן טוב, וזה אומר שכנראה המטפל הוא באותו "ראש" כמו שלכם.


5. פרטים טכניים: מיקום גאוגרפי, מחיר. מיקום גיאוגרפי משמעותי בעיקר אם אתם נדרשים לתחבורה ציבורית, שכן אם מדובר בטיפול טוב, השיקול הגיאוגרפי הופך משני. לגבי מחיר, ככל שהפסיכיאטר מבוקש יותר, לרוב המחיר לפגישה גבוה יותר. חשוב גם לדעת מהם אמצעי התשלום, והאם ניתן, למשל, לחלק לתשלומים בכרטיס אשראי.

ד"ר אילן טל

פסיכיאטר מומחה, טיפול בחרדה, טיפול פסיכולוגי, חוות דעת פסיכיאטרית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב