דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל שנבקש תוספות לאתרי תדמית 

מאת    [ 13/08/2009 ]

מילים במאמר: 1756   [ נצפה 2819 פעמים ]

כל שנבקש, עבור אתר התדמית שלנו

לו יהי (נעמי שמר)

עוד יש מפרש לבן באופק
מול ענן שחור כבד
כל שנבקש- לו יהי
ואם בחלונות הערב
אור נרות – החג רועד
כל שנבקש - לו יהי

מה קול ענות אני שומע
קול שופר וקול תופים
כל שנבקש – לו יהי
לו תשמע בתוך כל אלה
גם תפילה אחת מפי
כל שנבקש – לו יהי

לו יהי- לו יהי – אנא לו יהי כל שנבקש- לו יהי

בתוך שכונה קטנה מוצלת
בית קט עם גג אדום
כל שנבקש - לו יהי
זה סוף הקיץ, סוף הדרך
תן להם לשוב הלום
כל שנבקש - לו יהי

ואם פתאום יזרח מאופל
על ראשנו אותו כוכב
כל שנבקש - לו יהי
אז תן שלווה ותן קצת כוח
לכל אלה שנאהב
כל שנבקש - לו יהי

מודולים ותוספות לאתרי תדמית

אתר תדמית בסיסי מכיל: עמוד בית שמטרתו לייצר את הגירוי הראשוני, ולשכנע את הגולשים להיכנס לאתר. עמודי תוכן פנימיים שתפקידם להרחיב לגבי חלק מהנושאים ולפרט על החברה, המסרים והמוצרים שלה. כמו כן כולל האתר דף צור קשר דרכו מבוצעות ההתקשרויות עם האתר ובעליו. מאמר זה מפרט מודולים מנגנונים ותוספות שניתן להטמיע באתרי תדמית ומציע מתי כדאי להשתמש בהם. המודולים המופיעים כאן הם דוגמאות בלבד בהן התנסינו אנו. כמובן שישנם מודולים ואפשרויות נוספות רבות. בעצם ניתן לעשות כל דבר שנוכל לחשוב עליו. כשאני חושב על זה, המגבלה האמיתית שלנו היא לחשוב על זה. בדרך למודול הבא לו יהי.

·    סרטונים ופלש – משתלבים כחלק מהבאנר העליון או מוטמעים באתר. סרטוני הוידיאו ואו אנימציות הפלש המוטמעים בתוך האתר יכולים לשמש כאפקט או טיזר ויזואלי מגרה. הם יכולים לשמש כמדיה נוספת להעברת ממוקד מסר או סוג של שירות באופן מעניין. שימוש נוסף שנעשה בסרטונים או באנימציות פלש הינו בהדרכה. ניתן לשלב באתר דמו של המוצר ואופן פעולתו, ניתן לשלב סרטוני הדרכה בנושאים הקשורים לפעילויות החברה ועוד. הסרטונים משמשים גם כסטרטרים לבאזזזים אינטרנטיים ויראליים. מקים האתר משלב אנימציה מגניבה או סרטון שערורייתי, ומקווה אלו יופצו ע"י הצופים באופן ויראלי מה יביא לתנועה בתוך האתר.  

·     שפות – העולם הגלובאלי בו אנו חיים מאפשר לעשות עסקים חוצי עולם. כאשר בונים אתר אינטרנט, ובהנחה שיש לנו מה להציע גם לדוברי שפות נוספות, רצוי להקים את האתר בשפות הרלוונטיות, ולאפשר עריכה של שפות אלו במערכת הניהול.

·     טפסי צור קשר – כאמור בכל אתר תדמית משולב דף צור קשר בסיסי. חשוב לערוך את הדף בהתאם לצרכים הייחודיים של אותה חברה. בנוסף ניתן להטמיע באתר טפסי צור קשר מגוונים לנושאים שונים. לדוגמא ניתן להבחין בין טופס בו ניתן להעלות  שאלה כללית או בקשה, לבין טופס בו ניתן לבצע הזמנה של מוצר או שירות. גם בין הטפסים השונים קיימים הבדלים. ניתן לשנות את כמות השדות, ואת כמות שדות החובה. ניתן להגדיר לאתר לבצע בדיקות על שדה מסוים (לדוגמא ניתן להגדיר למערכת לא לאשר טופס שהמייל שהוזן בו אינו מייל חוקי). ניתן לבנות שדות בהם נדרש להזין טקסט או לבחור מתוך בחירות מרובות. ניתן עפ"י צורך להגביל או לא להגביל את כמות התווים. אפילו אפשר להגדיר כי טופס יחיד ישלח ליעדים שונים בהתאם למדינה ממנה הגיע שולח הטופס.

·     מילון מונחים – ניתן במסגרת האתר להוסיף מילון מונחים אלפא ביתי או אחר. במקרים רבים משתמשים עסקים שונים בשפה מקצועית שאינה מובנת לכול הלקוחות. מילון מונחים מאפשר להגדיר מונחים נבחרים מתוך אותה שפה מקצועית ולמקם הגדרות אלו באתר כך שיהיה קל להגיע אליהם. הרווח בהקמת מילון כזה הוא רב. ראשית המילון מאפשר ללקוחות להבין על מה אנחנו מדברים. שנית גוגל והמנועים האחרים אוהבים את הטקסטים הממוקדים הללו והמילון מסייע לנו לטפס במעלה מנועי החיפוש. ושלישית אנחנו מהווים מקור מקצועי ללמידה מה שנותן לעסק חזות מקצוענית.

·     אזור מאובטח/אזור רשומים – אזור מאובטח אנו בונים או עבור מועדוני לקוחות (מתן הטבות ללקוחות רשומים או כאשר אנו מבקשים לוודא כי אינפורמציה מסוימת שקיימת באתר מגיעה רק ללקוחות מסוימים. היתרון בהקמת אזור מאובטח הינו האפשרות לכמות פניות גדולה לאתר (כל נרשם = פנייה). ניתן גם בהמשך לבצע סטטיסטיקות על הלקוחות שנרשמו ועל העדפותיהם. הסיכון בהקמת אזור כזה יכול לבוא לידי ביטוי בהשקעת כסף נוסף תמורת כמות נמוכה של נרשמים, וחמור מכך אכזבה של הגולשים מההיצע ללקוחות רשומים מול ההיצע ללקוחות שלא נרשמו. ההחלטה על הקמת אזור מאובטח צריכה לנבוע משלוש סיבות עיקריות:

o    סוגים שונים של לקוחות לדוגמא: לקוחות בתוך הארגון לעומת לקוחות חיצוניים. (אזור פנים ארגוני)

o   הבדלים משמעותיים בסוג הידע או סוג הצרכים הנדרשים עבור לקוחות שונים. לדוגמא: הידע לו נדרשים מפיצים וקבלני משנה שונה מהותית מהידע לו זקוק לקוחו קצה. (אזור מפיצים)

o    קיום של מידע אישי רלוונטי לדוגמא מעקב הזמנות או אפילו אתר הבנק. (אזור אישי ביד 2 לדוגמא)

לאור שלושת הסיבות ניתן לדבר על שתי קטגוריות של רמות של אבטחה כמובן שמשרע הרמות הוא עצום ואין דומה האבטחה לאתר האישי בבנק לאבטחה הנהוגה באתרי התדמית השונים


    •  
    • סיסמא אחת לכל המשתמשים אבטחה נמוכה לא מאפשר סטטיסטיקה ברמת המשתמש הבודד.
    • סיסמא שונה לכל משתמש אם או בלי יכולת לשנות את הסיסמא.

·     מערכת ניהול - המאפשרת להוסיף להסיר ולעדכן את דפי האתר. אחד הנושאים החשובים בבניית אתר הוא מערכת ניהול אינטואיטיבית ידידותית יציבה ובטוחה. מערכת ניהול טובה מאפשרת חיפוש במסגרת האתר. היא מציע בדרך כלל כלים תומכי SEO  ועוד. איכות מערכת הניהול  מהווה מרכיב חשוב בדרך לאתר תדמית מעניין וחדשני. ככול שיהיה נוח יותר להוסיף תכנים חדשים, תמונות סרטונים ועוד ככה האתר יהיה מעניין יותר, יביא יותר תנועה ובסופו של דבר יותר לידים.

·     סטטיסטיקה – מנגנון חשוב מאוד לאתר תדמית. המערכת מאפשרת לנו מידע על התנהגות הגולשים באתר שלנו. כמה נכנסו, באיזה עמודים הם ביקרו, כמה זמן הם שהו בכל עמוד, מאיזה עמוד הם החליטו לצאת מהאתר ועוד. מידע זה מאפשר לנו לבחון את האסטרטגיה השיווקית, לעדכן את המסרים ואת אופן הצגתם ולפעול להעלאה מתמדת של כמות התנועה באתר, זמן השהייה בו ו הכי חשוב כמות הכניסות המתרגמות ללידים.

·     ניהול באנרים – באתר שבו צפויה כמות גדולה של כניסות ניתן להטמיע מערכת לניהול באנרים. המערכת מאפשרת לשלב באנרים במקומות קבועים שהוכנו באתר במיוחד (תמונות פרסומת המהוות לינק לאתר שביקש להציב אותם). ניתן גם עפ"י צורך לבנות מנגנון של באנרים מתחלפים באותו אזור כך שניתן יהיה להציב יותר מפרסומת אחת באותה מסגרת. לפרסומות אלו ניתן כמובן להצמיד מערכת סטטיסטית שתנהל מעקב ותאפשר פילוח מדויק של חשיפות ו"קליקים".  

·      אזור חדשות – אזור קבוע ובו חדשות רצות מאוד אופייני לאתרי תדמית. עסקים המשלבים מנגנון כזה חייבים לחשוב בעיקר על העדכון השוטף של פריטים חדשים. ועל העניין שיש לסוג כזה של חדשות ללקוחות הפוטנציאלים שלהם.

·         פורומים – פורום הוא כלי שמאפשר שיח רציף בין הלקוחות לחברה ובין הלקוחות לבין עצמם. כלי זה מקובל יותר באתרי תוכן בהם מתקיימת תנועה רחבה. היתרון של פורום הוא באפשרות לייצר תנועה ויראלית ע"י לקוחות קבועים. הסיכון הוא פורום מת בו תהיה תנועה נמוכה מאוד. פורום מת כמו גם מנגנון חדשות שלא עודכן יכולים לרמז על חברה לא מצליחה.

·      אזור הורדות – אזור הורדות מאפשר ללקוחות להוריד סוגים שונים של קבצים. אזור כזה יכול לשמש חברות המשווקות מוצרים מורכבים. אזור ההורדות יכול להכיל תוכנות דמו סרטונים על המוצר, מפרטים טכניים חוברות הדרכה ספרי מוצר ועוד. במידה וקיים מאגר קבצים רחב ניתן לשלב באתר מערכת לניהול הקבצים. מערכת כזו מאפשרת לנהל את הקבצים לפי קטגוריות, קטגוריות משנה וקריטריונים נוספים כמו תאריך, הרשאות וכו'. ניתן גם לנהל סטטיסטיקה של ההורדות ודרכה להבין אילו מוצרים מבוקשים יותר ואיזה מידע דרוש ללקוחות. במקרים רבים מבוצע חיבור בין אזור ההורדות לבין האזור למשתמשים רשומים. לדוגמא רק משתמשים רשומים יוכלו לגשת לאזור בו נתן להוריד מכרזים.

·     מערכת סקרים – מנגנון פשוט שמאפשר לקבל מידע און ליין מהנכנסים. שימוש במערכת סקרים מחייב לחשוב טוב על הרלוונטיות של השאלות וליצור מצב בו מספיק תגובות לשאלת הסקר.

·     מנגנון call me – מנגנון משכללת במידה רבה את תהליך צור קשר. זוהי מערכת  אליה מזין הלקוח את מספר הטלפון שלו. אל הטלפון שהוזן נאמר ללקוח כי שיחתו מועברת והטלפון של החברה מצלצל. המערכת מאפשרת גם לחברות קטנות ללא מנגנונים של מזכירות לייצר עבור הלקוח תחושה של שירות יעיל וזמינות גבוהה (מענה חוזר של מי שהחברה רוצה תוך שניות 24שעות*7 ימים). ניתן לחסום את המערכת בשבת.

·     מערכת צ'ט – עוד מנגנון שנועד לייצר זמינות ולשכלל את תהליכי יצירת הקשר. מנגנון זה מאפשר ללקוח לשוחח און ליין דרך האתר עם נציג שירות של החברה. מנגנון כזה נדרש בעיקר ע"י חברות גדולות או בינוניות, המספקות שירותים מורכבים לכל העולם. שירותי צ'ט ניתנים בדרך כלל כחלק משירותי התמיכה שהחברה מספקת עבור מוצריה.

·     מערכת לדיוור ישיר - מערכת המאפשרת להפיץ ללקוחות רשומים שיבקשו זאת הצעות, עדכונים ומסרים במייל. באמצעות המערכת ניתן לפלח את הלקוחות הרשומים לקטגוריות ושלוח אליהם מדי פעם מסרים שיווקיים בהתאם לקטגוריה אליה הם נרשמו. מסרים אלו ניתן להעביר גם כ SMS המערכת יודעת להתמודד עם חוק הספאם החדש, לשמור את האישורים ולבצע את העברת המסרים בתוך מגבלות החוק.

·     אזור משרות – אזור בו ניתן במסגרת האתר לפרסם משרות פנויות. ניתן לאפשר כחלק מאזור המשרות פרסום קורות חיים כטופס נפרד. כמובן שניתן לחלק את אזור המשרות לסוגי מישרות ולקטגוריות נוספות עפ"י צורך. נהוג לחלק את המודעה על כל משרה לשניים. חלק ראשון תאור המשרה ובחלק השני הקריטריונים הנדרשים להגשת המועמדות לאותה משרה.

·     לקוחות – מאפשר להציב תמונות ופירוט קצר על הלקוחות. נועד בדרך כלל להרשים באיכות הלקוחות ולתת כיוון על סוג הלקוחות איתם עובדת החברה. דף ייחודי ללקוחות כדאי לפתוח רק לאחר שנוצרת מסה קריטית של לקוחות בעדיפות מאושרים.

·     מפה אינטראקטיבית – ניתן לשלב באתר מפה על מנת להציג מיקומים של עצמים או פעילויות עפ"י צרכי החברה. שימושים אפשריים במנגנון כזה הם פריסת הלקוחות, הצגת גיאוגראפית של מתקנים, פרויקטים לצורך איתור כתובות משרדים וכו'

 

זיו פורת
מנכ"ל משותף
http://www.aop.co.il
http://www.45c.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב