דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתן לדרוש החזר בגין מס בולים ששולם על משכנתאות לפני 1.1.2005 

מאת    [ 21/08/2006 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 5948 פעמים ]

כיצד יודעים מהו סכום המס ששולם?
בהסכמי משכנתא מצוי בדרך כלל טופס הקרוי "תשלום הוצאות לבנק". בטופס זה מחושב ומופיע סכום מס הבולים ששולם על ידכם. הסכום הינו 4 פרומיל (1? מס בגין כל 250 ?). בטופס זה מופיע בדרך כלל המידע מה היה סכום קרן ההלוואה ומהו סכום ההחזר הכולל של ההלוואה (קרן + ריבית). מס הבולים ששולם עד היום חושב לפי סכום ההחזר ולא לפי סכום קרן ההלוואה בלבד.

מהו הסכום שמגיע כהחזר?
למעשה, יש לקבל החזר מן האוצר בגובה מס הבולים ששולם על מרכיב הריבית בלבד (ולא על מרכיב קרן ההלוואה). חילוק סכום הריבית ב- 250 יתן את סכום ההחזר המגיע לכם.

אל מי פונים וכיצד?
הפניה צריך שתעשה אל רשות המיסים ("המנהל" בלשון החוק) ויש לערוך אותה בכתב, בתוספת נימוקים לבקשה תוך צירוף המסמך שבויל. העילה לבקשת ההשבה בלשון החוק הינה "מסמך שבויל ביתר".

מה לעשות אם הבקשה להחזר תידחה?
במקרה כזה אפשר לפנות בתביעת השבה לבית משפט. עשו זאת בעצמכם. בית משפט יעזור לכם אם תסרב הרשות. יש בכך אי כיבוד פסק דין עליון.

האם חלה התיישנות על הבקשה להשבת מס בולים?
בשונה מחוקי מס אחרים, חוק מס הבולים קובע תקופת התיישנות קצרה מאוד. השבה ניתן לבקש רק כשנתיים ממועד ביול המסמך. יחד עם זאת, במקרה זה היות ועיכוב בביצוע החלטת בית המשפט העליון התבקש על-ידי המדינה יתכן ויתירו את ההשבה אף לתקופה של 3 שנים אחורה.

מתי לפנות בבקשה להחזר?
מומלץ לפנות כבר כיום בכדי למנוע התיישנות בעתיד. יחד עם זאת, עליכם לדעת כי התשובה הראשונית לבקשתכם תהיה ככל הנראה שלילית (זו עמדת רשות המיסים כיום) עד שיתקבל פסק דין של בית המשפט שיחייב את רשות המיסים לחזור בה מסירובה לפעול על-פי הלכת בית המשפט העליון.

נציין כי בעבר (ע"ש 1093/04 שיכון עובדים), הסבירה רשות המסים לבית המשפט כי היא מבקשת לעכב את ביצוע החלטת בית המשפט העליון בעניין שיכון ובינוי משנת 2003 בשל הקושי העצום בביצוע. נציגי המדינה הבהירו כי עיכוב הביצוע: "חיוני לצורך הערכות מתאימה לביצוע ההיוון. המדינה ציינה כי "אם תדחה העתירה יבוצע פרסום בנושא ומי שביל ביתר, יוכל לבקש החזר מס... ".

אברהם אלתר, עו"ד avi@altertax.co.il
איתי הוכברג, עו"ד
אריה ליבוביץ, עו"ד
משרד דר' א. אלתר ושות' - ייעוץ בנושאי מיסים



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב