דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יין וגסטרונומיה בטוסקנה 

מאת    [ 13/08/2009 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 3238 פעמים ]

יין וגסטרונומיה בטוסקנה

 

אוכל ויין מהווים ללא כל ספק חלק ניכר מהתרבות האיטלקית ומחיי היום יום של האיטלקי הממוצע. לכל כפר, עיירה ומחוז יש את ההתמחויות שלו. חקלאים ויצרני מזון מקומיים משתמשים עד היום בטכניקות מסורתיות עתיקות יומין וניתן לבקר את אנשי המקצוע השונים וללמוד מהם מעט מרזי המקצוע. לרוב תמצאו את אלה בעיירות באיזורים כפריים וחבויים.

טעימות יין במרתפים אפלים, האזנה להרצאות של סומליירים מנוסחים, ביקור אצל יצרני פסטה בעבודת יד, ניחוח שמן זית מזיתים שזה עתה נקטפו מהעצים  - זו מהות הגסטורנומיה האיטלקית !!!

 

בביקורכם בטוסקנה מומלץ מאוד להקדיש מספר שעות ליקבי קיאנטי ולטעימות יין בכלל. תוכלו להעזר בייננים המקצועיים וללמוד על ההבדלים בין סוגי היינות שעשוים מענבים שונים האופיניים לטוסקנה.

את שמן הזית המשובח של טוסקנה כולנו מכירים – לכו לראות כיצד הוא מיוצר. ניתן למצוא ברחבי טוסקנה עשרות בדי בד אשר ישמחו לארח אתכם ולהראות לכם את תהליך ייצור שמן הזית החל מגידול הזית ועד לביקבוק.

עוד מומלץ מאוד לבקר באצ‘טיה - בית יצור החומץ הבלסמי. בבתי הייצור תוכלו ללמוד על דרך היצור המיוחדת של החומץ הבלסמי. כמובן שאפשר ומומלץ לטעום.

בקרו גם במפעל ליצור גבינות פארמזן שם תוכלו ללמוד על תהליך היצור של הגבינה הכל כך מפורסמת.

על פטריות הכמהין ניתן ללמוד באומבריה באמצעות החוואים המתמחים בתחום (ניתן לאתר חוות בהן ישמחו החוואים להסביר ולהדגים את תהליך איתור הפטריות וקטיפתן).

וכמובן – כמו בכל מקום אחר בעולם - לחובבי הגסטרונומיה אסור בשום פנים ואופן לפספס את השווקים הססגוניים של עיירות טוסקנה וכפריה (בין היתר, מומלץ השוק של Greve In Chainti).

יינות

יין הברונלו (Brunello) המיוצר במונטלצ'ינו (Montalcino) - מיוצר בכמויות קטנות ומהווה סמל ליינות האיטלקים . היין מבוקבק בבקבוקי הבורדולסי (Bordolesi) המפורסמים ומיושן משך מינימום 4 שנים. טמפרטורה אידאלית לשתיית היין- 18 מעלות. מצויין עם גבינות מקומיות.

על היינות של איזור ה- Chainti Classico – האיזור ההסטורי של יין הקיאנטי אין צורך להרחיב.  כל חובב יין יודע להעריך את היינות המצוינים של קיאנטי.

ההיסטוריה המפוארת של יין nobile מ- Montepulciano מתחילה עוד בשנת 1300. היין מיוצר מענבי סנג'יובסה וונאליו. היין מאופיין בכהותו עם נגיעה של כתום, ארומה עדינה וטעם יבש.

ליין Vernaccia מסן ג'ימינינו היסטוריה מפוארת אף הוא והוא היין הראשון שזכה לקבל סטוטוס DOC. היין התפרסם כבר בשנת 1200 והוא ידוע בצבעו החוור וטעמו החזק.

מאכלים מסורתיים

מאכלי איזור סיינה לרוב מאוד  מתובלים ובעלי ארומה חזקה של טארגון ומנטה. כמו כן ידוע האיזור הודות לנקניקים ולמבחר גבינות העיזים. עוד התמחות של האזור – שמן זית כתית מעולה. המקומיים עושים שימוש בשמן הזית לתיבול מאכלי האיזור:

מרק עדשים, בשר מבושל, פסטה, בשר עם פטריות , פאי ארטישוק, ועוד.

מאיזור קיאנטי מומלצים הגבינות והבשרים הקרים. המאכלים המסורתיים המאפיינים את איזור קיאנטי גם הם, כמובן, מתובלים בשמן זית. גם קינוחים מצוינים ניתן למצוא בחבל קיאנטי – רובם על טהרת דבש מונטלאצ'ינו.

באיזור סן ג'ימניאנו ומונטפולציו עושים שימוש רב בשום ומנטה. כדאי לטעום מנקניקי הסלאמי הביתיים של האיזור ומהגבינות המשובחות (גבינות עיזים, פוקרינו מקרטה , מרזולינו מקיאנטי).

עוד מאכל מסורתי לאיזור סיינה – ה"פיצ'י" – סוג של ספגטי עבה. 

לחובבי האוכל והיין מומלץ לבקר בעיירות שלהלן:

Greve In Chainta, Castellina In Chanti, Montepulciano , S.Gimignano

חברת אופיר טורס הנה חברת התיירות, הנופש והפנאי היחידה בישראל המספקת תחת קורת גג אחת את כל מוצרי הנופש הקיימים בשוק התיירות.
טיסות זולות
טיסות
חבילות נופש



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב