דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורות חיים שיביאו אותך אל הראיון עבודה - הפגינו קצת הומור 

מאת    [ 12/08/2009 ]

מילים במאמר: 340   [ נצפה 1823 פעמים ]

במאמר קודם הדגשתי כי מכתב מקדים המצורף אל קורות החיים, צריך לכלול פניה אישית ופרסונאלית אל המראיין בה צריך להפגין המועמד היכרות עם החברה ולהראות כי הכין שיעורי בית. במאמר זה אגע במכתב עצמו.

ככלל, כל אדם אוהב לפגוש אנשים עם חוש הומור. זה יכול להיות חוש הומור עצמי, זה יכול להיות חוש הומור אסרטיבי וזה יכול להיות משהו כללי לחלוטין: "כבר שלושה ימים שאני מתכוון ללחוץ על סנד כדי לשלוח אליכם קורות חיים, אבל חיכיתי לסימן מהכוכבים והנה רק היום קיבלתי אותם. זכיתי בעשרה שקלים בלוטו..."; "היום כולם חייכו אלי, אפילו הפקידה מהבנק התקשרה לשאול מה שלומי. אז ברור שזה היום המתאים לשלוח אליכם קורות חיים"; אמא שלי אמרה לי לפנות אליכם היום עד שעה שתיים. אני תמיד עושה מה שאמא אומרת..."

במקרה שהתפקיד הוא בתחום השיווק והמכירות או בעולם הזה, הרי שביטחון עצמי ואפילו אסרטיביות שלא לומר, חוצפה, יכולים לשחק תפקיד חשוב במיוחד. "אני שחיפשתם אותי, אבל רק עכשיו התפניתי. מתי נפגשים לראיון?" ; "אין צורך לחפש יותר, זהו, אני המועמד הטוב ביותר שתמצאו" והשילוב האידיאלי של חוצפה יחד עם אסרטיביות: "זכיתם, בחרתי לשלוח את קורות החיים שלי רק אליכם".

גם במקרים בהם המועמד לא מעוניין להיות חצוף או להפגין חוש הומור חשוב לזכור כי מונחים, מושגים ועובדות ברגע שהן מונחות על השולחן, הרי הן נשארות שם. שימוש במילים וביטויים כמו "למרות שאין לי מספיק ניסיון" או "אמנם אין לי את כל הידע הנדרש עבורכם, אבל..." עלולים להזיק.

חשוב לזכור כי המעסיקים הפוטנציאלים מחפשים מישהו שמתאים לארגון שלהם ואינם רואים עצמם בתור מגשימי משאלות ולכן כדאי למעט במשפטים שנדמה שמועמדים מרגישים צורך לכתוב: "מאז ומתמיד חלמתי לעבוד בתחום ה..." לא תועיל גם אם לא בטוח שתזיק.

כדאי גם במכתב המקדים להזכיר את הניסיון המקצועי והידע וגם אם הוא לא תואם במאת האחוזים, עדיין כדאי לקשר בין התחומים כך למשל אם מישהו מחפש עבודה בתחום יחסי ציבור הוא יכול להדגיש את ניסיונו בתחום הפקת אירועים, או אם מישהו עבד בתחום יחסי ציבור ומחפש עבודה בפרסום באו בתחום שיווקי אחר, בהחלט כדאי להדגיש את הנושא גם במכתב המקדים ולא לקוות שהמעסיק הפוטנציאלי יראה את השורה הזו בקורות החיים הרישמיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב