דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיק בית ספר - השוואת מחירים ואיך לחסוך 

מאת    [ 11/08/2009 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 10479 פעמים ]

היום התכנסנו כדי לדבר על בחירת ילקוט לשנת הלימודים החדשה, איך בוחרים תיק בית ספר, במיוחד למי שעולה לכתב א וכמה כסף עולה ילקוט כזה. משרד החינוך ממליץ על בחירת תיק קל לפי אחוזים ממשקל הילד. בפועל נגלה שציוד לבית הספר לא עומד תמיד בדרישה הזו, תיק בית ספר איכותי הוא גם כבד ואת זה קשה מאוד לעקוף. אין מה לעשות, התיקים הללו פשוט כבדים, הורים רבים בוחרים בתיק אורטופדי, במיוחד לכתה א ו ב, חשוב שתהיינה לילקוט גם כתפיות נוחות ומרופדות כדי למנוע פגיעה בכתפיים. תיקי קלגב ותיקי מודן האורטופדיים הם התיקים הפופולריים, ואולם כאשר לוקחים בחשבון את הציוד שהילד צריך לשאת בתיק- מתקבל תיק כבד מאוד. בשיטוט בחנויות לא נמצא תיק אורטופדי שעולה פחות מכ 200 שקלים, ושיכול באמת להתהדר בתואר "קל משקל". כמה כסף עולה ילקוט? הנה קצת מחירים ופונקציות, תועלות וחסרונות:
תיק קלגב לבית הספר, שבדרך כלל מתאים לכתה א' הוא תיק אורטופדי, עם גב יציב ונוח, כתפיות חזקות, מרופדות ונוחות מאוד. התיק גדול, כולל למעשה שני תיקים: תא גדול (שנכנס בו גם קלסר), תא קטן מקדימה, ורוכסן שמחבר בין כל זה לבין תיק קטן יותר, נוסף ובו שני תאים: בינוני וקטן. הרעיון הוא שבימים שיש הרבה מה לסחוב בתיק יש למעשה ארבעה תאים מקדימה, ובימים קלים אפשר להסיר באמצעות הרוכסן את התיק הקטן ולהישאר עם תיק גדול ובו שני תאים. כך שאפשר להקליל מעט את משקל התיק. לתיק שני תאים צדדיים שמתאימים לבקבוק, הם גדולים יחסית ונוחים. לתיק מצורף כיסוי נגד גשם. ילד שעולה לכתה א' יבחר בדמות ילדותית שעדיין מאוד אהובה עליו, אך כשיסיים את כתה א' היא כבר לא תמצא חן בעיניו והוא ירצה תיק אחר. התיק של קלגב אמור לחסוך לנו כסף מכיון שיש אפשרות (באמצעות רוכסן) להסיר את התמונה ופשוט להחליפה באחרת! היות והתיק איכותי והאחריות היא לשנים רבות, לכאורה יכול הילד להמשיך עם אותו תיק שנים רבות ורק להחליף את הציור, הבעיה היא שאין להשיג תמונה נפרדת להחלפה או קנייה. אפשר כמובן פשוט להוריד את התמונה כשלילד נמאס ממנה וללכת רק עם התיק ללא התמונה, אך הילדים - הם רוצים ציורים על תיקים, מה אפשר לעשות?
אפשר מראש לקנות לילד תיק ללא דמות. עם ציורים (פרפרים, פרחים, כדורגל) שתמיד ימצאו חן בעיניו כדי לא להוציא כסף כל שנה מחדש.
הנה טיפ לכל מי שכן רכש ילקוט של קלגב עם תמונה וצריך להוציא כסף מחדש למרות שהילקוט במצב מעולה ורק התמונה נמאסה על הילד: חפשו מישהו שמוכר את התיק שלו באתר יד שנייה. המחירים ממש מצחיקים, מוכרים ילקוטים בני שנה ב 50 שקלים ותיקים חדשים בכ 100 שקלים - התעניינו עם המוכר לגבי אופציה של החלפת הציורים ביניכם כדי לחסוך כסף. אם הוא אינו מעוניין, התעניינו באופציה לרכישת הציור שעל התיק בלבד, בסכום נמוך. אם אפשר ב 20 או 30 שקלים לשדרג ילקוט קיים לכאילו חדש, חסכתם קצת כסף איזה 200 שקל הקיץ. אם הוא אינו מעוניין אולי כדאי לשלם כסף על התיק כולו (שוב, תיקים יד שנייה עולים בסביבות 50 ש"ח ואף ראינו בפחות מזה) כדי לקחת רק את התמונה ולחבר לתיק הקיים שלכם. את התיק עצמו מסרו לתרומה.
חשוב שתשאלו את הילד מראש אם הציור שאתם עומדים לקנות (או להתחלף) מוצא חן בעיניו, אחרת הוצאתם כסף לשווא.
ילקוט אורטופדי של קלגב או מודן ממותג עם דמויות מעולם הילדים עולה כ 249 ש"ח. ילקוט אורטופדי של מודן באינטרנט נמצא בכ 199 ש"ח. למודן תיקים אורטופדיים או חצי אורטופדיים מעט קלים יותר ללא דמויות אך מקסימים בעיצוב מדליק עם פרחים וצבעים שונים שעולים כ 200 ש"ח.
בחנויות הצעצועי נראו מבצעים על תיקי מודן בדגמים מסוימים ב 99 ש"ח עם דמויות כגון סופרמן, ברבי וכדומה. תיקים ממותגים לא אורטופדיים ראינו במבצע בכ 20 ש"ח. יש תקווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב