דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סמים - אפשר לצאת מזה! 

מאת    [ 09/08/2009 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 2419 פעמים ]

יותר ויותר מבוגרים, נוער וצעירים משתמשים בסמים לא חוקיים, חלקם סמים קלים וחלקם סמים קשים. על מה מעידה תופעת ההתמכרות לסמים הפושטת בכל שכבות החברה? ואולי זו תופעה מתבקשת בחברה שמכורה לכול - לכוח, לכבוד, לכסף, למין, לאוכל, לקניות ולמה לא בעצם? לחברה שרבים מתוכה בוחרים לכסות עצמם בענן עשן משכר חושים, רק כדי לשכוח לרגע מהמציאות הבעייתית בה אנו חיים.

יש מה לעשן?
אם הסיבה היא המציאות הישראלית אולי זה פלא שרק אחד מכל שישה ישראלים מעשן סמים. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, אולי מבין את העניין טוב יותר.

לפני שנתיים, עם כניסתו לתפקיד, הודיע כי המשטרה תפסיק לעצור משתמשים בסמים קלים. חד, פשוט וקל. אולי אין בכוונתו להתיר את השימוש בסמים קלים, אבל מאידך הוא כנראה כבר מבין, שהמלחמה אבודה. באמסטרדם העישון חוקי כבר עשרות שנים, בארץ קיימת תנועה - 'עלה ירוק' - שפועלת ללגליזציה של סמים קלים ובתחום הרפואה מאשרים לחולי סרטן סופניים להשתמש במריחואנה כתרופה משככת כאבים. אם כך האם מדובר במלחמה חסרת סיכוי? והאם זו הדרך היחידה לדאוג לעתיד הנוער? לעתיד החברה שלנו? אולי הפתרון מצוי בכלל במקום אחר, רחוק מהסם?

עולם אפוף ראיתי
כמו כל אדם ממוצע, גם אלו שבוחרים לצרוך סמים רודפים אחרי התענוג הרגעי הבא, רצים כמו כולנו במעגל הנצחי סביב הצורך למצוא משהו שימלא אותנו. לא משנה מה. קניות, אוכל, מין - כל תענוג מתקבל בברכה. וכשנגמר תענוג אחד אנחנו רצים אחרי תענוג אחר, יותר מספק, יותר גדול, יותר חזק. טלוויזיה יותר חדה, יותר שטוחה, יותר גדולה. מכונית יותר מהירה, יותר חזקה, יותר נוצצת. התענוג הולך וגדל. ממש כמו הצורך בסם הבא.

אבל בסוף היום, כשהשפעת "הסם" חולפת, נשאר רק מקום ריק בבטן, משהו בכל זאת חסר, בכל זאת לא הצלחנו להתמלא באמת. ואם אנו מקשיבים לרגע למקום הזה ולא בורחים לתענוג הבא, אולי אנחנו מגלים משהו חדש, שמפעם בנו כבר הרבה שנים ולא מוצא מנוח. חיפוש אחר משמעות עמוקה יותר לכל מה שמתרחש מסביב. תשובה לשאלה פשוטה, למה אנחנו כאן?

אולי אלו שמבינים מראש שלא ימצאו סיפוק במה שהעולם החומרי מציע, בורחים לסם. כי עולם אפוף עשן עדיף על מציאות אפורה ולא מספקת. אך למרות התמונה האפרורית הזו, צריך להבין כי סמים מהווים שלב התפתחותי של האנושות לקראת משהו הרבה יותר טוב.
סמים
קבלה לעם אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב