דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפסדים ממניות של חברות ישראליות בחוץ לארץ שווים יותר 

מאת    [ 17/08/2006 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 3509 פעמים ]

החל מיום 1.1.2006, אוחדו שיעורי מס רווח הון. בין אם מדובר ברווחים משוק ההון בישראל או בחו"ל, בין אם מדובר במניות סחירות ובמניות לא סחירות, ובין אם מדובר בנכסי הון אחרים (לדוגמה מוניטין), שיעור מס רווח ההון הועמד על 20%. קיימים אמנם חריגים, לדוגמה ביחס למיסוי ני"ע זרים שנרכשו לפני 2005 וביחס למיסוי בעלי שליטה, אבל העקרון הכללי הינו אחידות.
במקביל, הואחדו גם ההוראות המתייחסות לקיזוז הפסדי הון. ככלל, הפסדי הון יקוזזו החל משנה זו כנגד רווחי הון כלשהם - הפסד כנגד רווח ובהתעלם משיעורי המס השונים. זאת ועוד, החוק גם מאפשר מעתה לקזז את הפסדי ההון גם כנגד ריבית ודיבידנד בשל אותו נייר ערך וכן ריבית ודיבידנד מניירות ערך אחרים ובלבד ששיעור המס עליהם אינו עולה על 25%.
עם זאת, האחדת הדין כאמור ביחס להפסדים אינה חלה באופן מלא - היא חלה רק ביחס להפסדי הון מני"ע שנוצרו החל מ- 1.1.06 ואילך. ביחס להפסדים שנוצרו בשנים קודמות (הפסדים מועברים) נקבעו הוראות מעבר המגבילות את הקיזוז. מגבלות אלה יוסרו ברובן רק בשנת 2007.
כך לדוגמה, נקבע כי בשנת 2006 הפסד מועבר מני"ע זרים ניתן יהיה לקיזוז רק כנגד רווח מני"ע זרים, והפסד מני"ע הנסחרים בבורסה בישראל יותרו רק כנגד ני"ע אחרים הנסחרים בישראל (דהיינו נותרו סלים שונים בין ישראל וחו"ל).
עם זאת, בין אם עקב טעות חקיקתית או מסיבה אחרת, החוק אינו מתייחס לני"ע של חברות ישראליות הנסחרות בחו"ל. אלה - אינם בגדר ני"ע זרים ומצד שני גם אינם בגדר "ני"ע הנסחרים בבורסה בישראל". כתוצאה מכך, מגבלות הקיזוז אינן חלות!
משמעות הדברים היא כי הפסדים מועברים שנוצרו ממכירת ני"ע של חברות ישראליות הנסחרות רק בחו"ל, כגון צ'ק פוינט, תרו, סייפן, אי.סי.איי, פאואר דיזיין וחברות אחרות יותרו בקיזוז כנגד רווח הון מכל מקור שהוא. אגב - הקיזוז הוא לא רק כנגד רווחים מני"ע ולא רק כנגד ריבית או דיבידנד מני"ע אלא גם כנגד כל רווח הון שהוא- כגון רווח ממניות לא סחירות, רווח ממכירת מוניטין ואפילו משבח מקרקעין!
זאת ועוד, לאור העובדה שהקיזוז נעשה בין רווח לבין הפסד ולא מס כנגד מס, הקיזוז יכול להיעשות גם בין הפסד בשיעור מס נמוך כנגד רווח בשיעור מס גבוה, ביחס של אחד לאחד. כך לדוגמה, הפסד מני"ע סחיר שהיה מתחייב במס בשיעור של 15% אילו היה רווח (עד תום 2005), יוכל להתקזז גם כנגד רווחים מנכסים אחרים שחלקם חייבים במס בשיעורים גבוהים יותר המגיעים לעיתים אף לשיעור של 49%!
אברהם אלתר, עו"ד avi@altertax.co.il
רו"ח (משפטן) טארק דיביני
עו"ד ניר הורנשטיין.
משרד דר' א. אלתר ושות' - ייעוץ בנושאי מיסים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב