דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנות לאייפון 

מאת    [ 08/08/2009 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 4970 פעמים ]

אחד מסיפורי ההצלחה של אפל הוא ללא ספק האפ-סטור - חנות האפליקציות המקוונת למכשירי אייפון ואייפוד-טאצ'. החנות מציגה עשרות אלפי יישומים הניתנים להורדה למכשירי אפל בתהליך פשוט ובמחירים אטרקטיביים. היישומים המוצגים בחנות פותחו על-ידי חברות עסקיות ואנשים פרטיים במטרה להגיע מהר ובקלות ללקוחות פוטנציאליים בקרב עשרות מיליוני משתמשי האייפון והאיפוד-טאצ' ברחבי העולם. כך ניתן למצוא בחנות המקוונת מגוון יישומים רחב: יישומים עסקיים ומסחריים, משחקים, תוכנות לימוד, יישומים לעדכוני חדשות, לניהול כסף, לשיפור הפרודוקטיביות, לאימוני כושר, לבילויים, לטיולים, למוסיקה ולמגוון לתחביבים שונים. וכן, יישומים לרשתות חברתיות, להעשרת אופקים, לאורח חיים בריא, ועוד כהנה וכהנה כיד הדמיון.

את סוגי היישומים שמוצגים בחנות המקוונת ניתן לקטלג לשניים: הסוג הראשון הוא אפליקציות מקוריות שמנצלות את יכולותיו הטכנולוגיות פורצות הדרך של המכשיר, ושפותחו לרב על-ידי יזמים פרטיים במטרה לגרוף רווחים נאים. והסוג השני הוא אפליקציות שפותחו על ידי חברות עסקיות במטרה לקדם מכירות של מוצרים קיימים שלהן. בעוד שאת האפליקציות לקידום מכירות ניתן להוריד בד"כ בחינם, האפליקציות המקוריות בד"כ עולות כסף. מחירן של אפליקציות אלו למשתמש לרב נע בין 0.99$ ועד 9.99$ כאשר את המחיר קובעים המפתחים שהעלו את האפליקציות לאפ-סטור - אלו זוכים לקבל 70% מההכנסות של האפליקציות שלהם ו- 30% הנותרים נשארים בידי חברת אפל. לעתים ניתן גם למצוא אפליקציות בסיסיות שמוצעת בחינם במטרה לקדם מכירות של הגרסה המלאה של האפליקציה.

הכנסות נוספות מתקבלות גם משילוב פרסומות באפליקציות. כך למשל פורסם באתר דה-מרקר כי המשחק וורד-וורפ שפותח ע"י מוביליטי-וור מניב הכנסות של עשרת אלפי דולרים בחודש. ההכנסות הגדולות לא מגיעות ממכירת האפליקציה, אלא מפרסום. בעלי מכשירי האייפון יכולים לבחור אם לרכוש את האפליקציה בעבור 0.99$ או להוריד אותה בחינם בגרסה שבה מוחדרות פרסומות בין המערכות במשחק. לפי מנהל חטיבת השיווק של מוביליטי-וור, פחות מ-20% מההכנסות של האפליקציה מגיעות מרכישתה, והגרסא החינמית הורדה 1.5 מיליון פעמים.

ביולי 2009 חגגה האפ-סטור שנה לקיומה. במהלך השנה הזאת הורדו מהאפ-סטור למעלה מ- 1.5 מיליארד יישומים שהם פי 10 יותר מאשר סך ההורדות של כל המתחרות לאפל יחדיו. כמובן, שכמות ההורדות הזאת מדהימה אנליסטים רבים שציפו למספרים נמוכים בהרבה ושטענו שקצב ההורדות יילך וידעך עם הזמן, אבל העובדות, כאמור, מראות בדיוק ההפך. את הגורם הראשון לתופעה אפשר למצוא בנתונים הבאים: בתוך שנתיים בלבד מכרה חברת אפל למעלה מ- 40 מליון מכשירי אייפון ואייפוד-טאצ', והיא החברה בעלת קצב הגדילה המהיר ביותר כיום בשוק. דור המכשירים השלישי, ה- 3GS, שהוצג לפני מספר שבועות ממשיך את קו ההצלחה של קודמיו, כאשר שלושה ימים בלבד לאחר השקתו בחנויות, אפל דיווחה שמכרה למעלה ממיליון יחידות. את סיפור ההצלחה ניתן לראות גם בסקרים שפורסמו לאחרונה: סקר של חברת BCN ביפן מראה שבפחות מחודש מאז תחילת הפצתו של אייפון 3GS הוא ממוקם במקום הראשון במכירות החודשיות ביפן: הסקר מראה שהאייפון החדש עם 32GB מוביל את מצעד המכירות ביפן, ומיד אחריו במקום השני נמצא לא אחר מאחיו הקטן - האייפון החדש עם 16GB זיכרון. בנוסף פורסם שגם האייפוד זוכה להצלחה מרובה ביפן עם נתח שוק 60% מכלל הנגנים שנמכרים במדינה. בסקר נוסף שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור כלכליסט עולה שרבע (!) מהישראלים רוצים לקנות אייפון. מדובר ב- 400,000 משתמשים בנוסף ל- 100,000 המשתמשים הקיימים כיום לפי הערכות. את כוחו הרב של המותג ממחישה גם העובדה שמבין הנשאלים שמעוניינים לרכוש את המכשיר כ- 30% יהיו מוכנים להחליף את הספק הסלולרי שלהם עבורו. עוד עולה מהסקר ש- 74% מהנשאלים מכירים את המכשיר או ששמעו עליו - דבר שמצביע על שיעור מודעות גבוהה במיוחד למוצר שכלל לא פורסם במדינה ועדיין לא מוצג למכירה.

הגורם השני לתופעת ההורדות המדהימה הוא שאנשים רבים שרוכשים את האייפון והאייפוד חושקים בהם מאוד ועושים בהם שימוש לא רק בשיחות טלפון או ככלי עסקי אלא גם כדי להעביר את שעות הפנאי וגם כדי להרשים בהם את מכריהם. וכך, בעליות נמוכות של דולרים בודדים ליישום, משתמשים רבים דואגים להחזיק במכשיריהם תוכנות לצרכים אלו. בנוסף, ניתן למצוא באפ-סטור מגוון גדול מאוד של אפליקציות שימושיות שמאוד נח להפעילן בלחיצת אצבע בכל מקום שבו אתם נמצא, ולחסוך באמצעותן זמן רב וכסף.

למידע נוסף ניתן לגלוש ל- www.MobileMove.co.il

או לפנות בדוא"ל ל- Ronen.Moshel@MobileMove.co.il
רונן מושל, מומחה לפיתוח יישומים לאייפון ולאייפוד טאצ', MobileMove.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב