דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הילד עם חום - האם הוא חולה ? התייחסות לחום על פי הרפואה הסינית 

מאת    [ 07/08/2009 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 2191 פעמים ]

הטיפול בחום בילדים

ישנן מס' דרכים יעילות ובטוחות להורדת חום בילדים, אך עוד לפני כן, חשוב להכיר כמה עובדות.
ראשית, חום אינו מחלה. למעשה זוהי אחת הדרכים היעילות של הגוף והמערכת החיסונית להתמודד עם וירוסים וחיידקים (פתוגנים). היום, הרפואה המערבית מכירה בכך כי מערכת החיסון פועלת בשיא יעילותה בחום גוף החל מ- 39.2 מעלות צלזיוס ולכן לא תמיד צריך להזדרז ולהוריד את חום גופו של הילד. החשיפה לחיידקים ווירוסים שונים וההתמודדות עימם, הם חלק חשוב ומשמעותי בהתפתחות המערכת החיסונית על מרכיביה השונים, במיוחד בגיל הילדות. נסייג ונאמר, כי אין בכך להסיר מאחריותנו כהורים ומטפלים ויש להיות ערניים לשינויים חדים מידי בהתנהגותו של הילד ולעלייה חדה מידי בטמפרטורת הגוף. חום גוף שעולה מעל 40 מעלות, דורש התייחסות הולמות בכדי למנוע נזקים קשים.
התרופות השונות הקיימות כיום להורדת חום, למעשה קוטעות את התהליך החיסוני הטבעי שאחת מתופעותיו הינו העלאת החום. למעשה ניתן להשוות זאת למצב שבו נכנס פורץ לבית ומערכת ההגנה בבית מזהה את הפורץ והאזעקה מופעלת. אז מגיע בעל הבית ומכבה את האזעקה תוך התעלמות מנוכחותו של הפורץ, דבר המאפשר לפורץ להסתובב בנקל בכל חלקי הבית ללא הפרעה.
כך גם גופנו, נטילת מורידי חום למינהן, "משתיקים" את האזעקה והגוף חשוף לפתוגן שחדר. בדרך זו מחלה אקוטית עלולה להפוך לכרונית.
בהרבה מקרים אנו עדים לכך כי נטילת תרופות להורדת חום מאריכות את משך המחלה מעבר לממוצע, בכך מתישות את הגוף ומונעות מהגוף להילחם ביעילות ולפתח חום אפקטיבי (חום הנוצר כחלק מפעילות חיסונית יעילה במטרה לחסל את הפולש הנמשך למשך יום או יומיים בלבד). מעבר לכך, ישנן כמובן תופעות לוואי כתוצאה משימוש מרובה בתרופות אלו כגון פגיעה ממשית בכבד ו/או במערכת העיכול.
לאורך השנים, אנו נתקלים יותר ויותר בבני נוער או מבוגרים אשר "אינם חולים" להגדרתם ואינם מפתחים חום במשך שנים רבות. זהו כמובן מצב לא סביר ולא בריא מכיוון שאף אחד מאתנו לא חי בבועה נקיה לחלוטין וכולנו נחשפים למזהמים שונים מעת לעת ולכן אדם בריא לרוב אמור לפתח חום פעם או פעמיים בשנה על מנת להתמודד עם אותם מזהמים. אותם אלו אשר אינם מפתחים חום, לרוב, סביר להניח כי מערכת החיסון שלהם דוכאה או נפגעה מאיזו שהיא סיבה ואיננה מתורגלת בהעלאת חום חיסוני אפקטיבי.

על אף כל האמור לעיל, אנו כן ממליצים על דרכים להורדת חום אשר אינן פוגעות בתהליך החיסוני ובתהליך ייצור החום אלא מסייעות לגוף לפלוט ולהיפטר מהחום הנוצר כתוצאה מהמלחמה העזה.
דרכים להורדת חום
דרך אחת, היא האמבטיות. חשוב להקפיד ולהדגיש כי על האמבטיה להיות חמימה ונעימה (ילד עם חום חש אמבטיה פושרת כקרה) ולא קרה (אין לעשות אמבטיות קרות) ועל משך השהייה באמבטיה להיות ארוך מעשרים דקות, דבר אשר יאפשר למים לקלוט את חום הגוף לתוכם. מומלץ להוסיף לאמבטיה חצי כוס חומץ תפוחים.
דרך נוספת טובה הינה לטבול את גרבי הילד בחומץ תפוחים בזמן השינה. פעולה זו מאפשרת לגוף לפלוט את החום דרך כפות הרגליים וניתן לראות כי הגרביים מתייבשים לאחר כשעה עד שעה וחצי (מומלץ לכסות את המיטה במגבת על מנת שלא תספוג את החומץ).
בנוסף, מומלץ למהול חצי כוס חומץ תפוחים ברבע כוס מים, לטבול במגבת ו'לנגב' את כל אזורי המפרקים בגוף- עורף, בית שחי, מרפקים, שורש כף היד, ברכיים וקרסוליים.
את אותה מגבת ניתן להניח כרטייה על המצח או העורף.

לילדים מעל גיל שנה אפשר לתת לשתות מיץ תפוחים טבעי (לילדים צעירים יותר מומלץ לדלל עם קצת מים), או תה קמומיל במהלך היום.

אנו ממליצים להתחיל להשתמש בשיטות אלה כבר בחום של 38.5 מעלות, בכדי שנהיה בטוחים שאנחנו נשארים בטווח הבטוח.

בנוסף, חשוב להדגיש כי כהורים עלינו לתצפת על התנהגות הילד במהלך מחלה המלווה בחום תוך תשומת לב ועין בוחנת. חיוניות הילד (ערנות, תקשורת, תגובתיות וכיוצ"ב), הינה אחד המדדים החשובים למהלך המחלה והיכולת של הגוף להתמודד עימה. ילד עם חום אף שאינו גבוה, אך הילד אינו חיוני, אינו מתקשר ערנותו נמוכה וכיוצ"ב, יש להתייחס למצב זה באופן חריף ולעדכן את הרופא המטפל והמטפל המשלים.
לצורך עבודה אחראית ושוטפת שלנו עימכם ושלכם עימנו, אנו מבקשים כי בכל שינוי במצבו הבריאותי של הילד, יש ליצור קשר עם המרפאה ולעדכן אותנו בנעשה.


בברכה,
צוות SynMedClinic
מרפאה לרפואה סינית עתיקה

אין הכתוב לעיל מהווה המלצה רפואית כל שהיא או תחליף ליעוץ רפואי מתאים
synmedclinic
מרפאה לרפואה סינית עתיקה
09-7430045
בהנהלת רועי סופר

ראש מגמת מסלולים ונקודות ומגמת מגע
התוכנית ללימודי רפואה סינית עתיקה
האונ' העברית, הפקולטה לחקלאות,
המד' ללימודי חוץ, רחובות.
clinic@synmedclinic.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב