דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עזרה ראשונה באמצעות הומאופתיה קלאסית (חלק ב) 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 1019   [ נצפה 6387 פעמים ]

עזרה ראשונה בהומאופתיה (חלק ב')

נקעים

נקעים ומתיחות של גידים ורצועות הינם נפוצים מאוד בעיקר בקרב ספורטאים או כל מי שעוסק בספורט. ישנה חשיבות גדולה מאוד לגבי אופן הטיפול בנקעים ומתיחות, כך שהגוף יוכל לחזור ולתפקד בצורה בריאה וחלקה ללא מכאובים.

ארניקה היא הרמדי הראשונה שאפשר לחשוב עליה כאשר יש נקע. המקום נהיה נפוח כואב גדוש בנוזלים וכלמה שהמטופל רוצה זה שלא יגעו בו או יתקרבו אליו- שאלה הם סימפטומים קלאסיים של ארניקה. הפגיעה לרוב תהיה במפרקים קטנים כמו האצבעות והקרסול.

רוטה היא הרמדי השניה שעולה בהקשר של נקעים. היא מתאימה לנקעים בכף היד, ברגליים ובקרסול, בכתפיים ובמפרקים, ובכל מקום שיש בו פלקסור (חיבור לשרירים מכופפים). יש תחושת כאב מאוד חזקה, תחושה של מכה או חבלה. תוצאות של הרמת יתר והחמרה מכך, החמרה משכיבה ממנוחה וממזג אויר קר. המקום יהיה נוקשה וכואב.

רוס -טוקס היא הרמדי השלישית המתחברת לנקעים. פה נראה נוקשות וכאב גדול שייתכן גם מהרמת משקל עודף. קושי גדול להתחיל תנועה, אך כאשר יש התחלת תנועה אז הוא מתחמם קצת ויש לו הטבה עד שחם לו מידי ואז הוא שוב מוחמר ורוצה לנוח. נראה הרבה חוסר שקט וחוסר מנוחה ומצבו מוחמר במזג אויר קר ובלילה. יש לו הטבה מרטיות חמות משפשוף המקום ומהתמתחות. זוהי רמדי משלימה של רוטה.

בריוניה היא הרמדי הרביעית שניתן לחשוב עליה בהקשר של נקעים. הפגיעה תהיה בדר"כ במפרקים הגדולים כגון הכתפיים והירכיים. התחושה תהיה תחושה של נוקשות וחוסר יכולת להניע את הגפה הפגועה. הכאבים יהיו חדים דוקרים ואלימים מלווים בתחושה של חוסר רצון שידברו או יגעו בהם מלווה בהרבה עצבנות.

 

 

שברים

ארניקה: הארניקה מקלה על הכאב, מונעת הלם, עוצרת את הדימום ומעכבת את התפשטות הזיהום.  השברים יהיו פתוחים או מורכבים נראה מראה של המטומה, ובכלל את המאפיינים שדנו בהם קודם, המתאימים לארניקה.

היפריקום: שברים פתוחים או מורכבים. יהיו כאבים עזים באזור מעוצבב. נראה ספאזם לאחר החבלה.

היא יעילה ביותר בטיפול בשברים בגולגולת, בקעים בעצמות ובפגיעות לעמוד השדרה. מתאימה במצבים של פגיעה עצבית נרחבת ובמיוחד ריסוק של אזורים מעוצבבים. מקלה על הכאב שלאחר הניתוח או כל פעולה רפואית פולשנית אחרת.

 קלקריאה קרבוניקה: זוהי רמדי יעילה מאוד במקרים של היווצרות פגם בגדילתה של העצם. במיוחד בקרב אותם אינדיבידואלים גדולים שמנים רופסים ומזיעים שעצמותיהם חלשות ואף רכות, ולכן ייתכן כי לא יהיה כלל חיבור של העצם.

 קלקריאה פלואוריקה: כאן נראה שאין חיבור בעצם. יש התמגלות בעצמות לאחר השברים המורכבים. האזור מתקשה ומפריש מוגלה בצבע צהוב מתוך הכיבים שנוצרו.

 קלקריאה פוספוריקה: רמדי יעילה מאוד כאשר אין איחוי של השבר. יכולה לקדם במהירות ריפוי מהיר של העצמות. יש להם חוסר תחושה או שמשהו זוחל, משתעממים בקלות, תמיד רוצים ללכת לאנשהו.

 סימפיטום: יעיל מאוד במצבים שבהם אין חיבור טוב באזור השבר, ועצמות רגיזות בנקודת הפציעה.  כאבי פאנטום ועצבנות באזור הפגוע לאחר הכריתה (בגדם). בדר"כ השבר נגרם ממכשיר קהה, עשוי לגרום לקטיעה וכאבי פאנטום. הכאבים יהיו במקום השבר, ובצילום אף ייתכן ויראה איחוי מלא.  הרמדי הזו משמשת באופן שיגרתי לכל סוגי השברים. לפני השימוש חשוב לקבע את המקום כי היא פועלת בצורה מהירה.

 

כוויות

לעיתים רחוקות אנו חווים טעמה של כוויה על בשרנו והחוויה אינה נעימה. לרוב תישאר על בשרנו צלקת קטנה או גדולה, שתזכיר לנו את האירוע הלא נעים שחווינו, ושלכאורה לא היה יותר מידי מה לעשות לאחר הכוויה חוץ מאשר לצנן את המקום. רוב האנשים ישימו קרח על האזור הצרוב, חלקם יטרחו למרוח ג'ל אלוורה קר או מים קרים מהברז, ובכך בעצם רק יגדילו את הטראומה לעור ולגוף.

מדוע? משום שבפעם הראשונה חטף העור התקפת חום נוראית ועליו להגן על שאר הגוף. בעודו מנסה לגונן, והנה הוא כבר חוטף הלם שני של מכת קור שגורמת בדרך כלל להופעתן של שלפוחיות לא יפות הגורמות להצטלקויות מכוערות בעור ולסימנים שילכו איתנו אל העתיד.

אז מה עושים? אתם בוודאי שואלים. תלוי מה גודל וחומרת הכוויה. אם היא קלה, ניתן לדוגמה לשים את היד מעל מקור חום (לא עליו אלא הרבה מעל רק כדי לקבל את אנרגיית החום) אשר יסייע בהפגת ההלם ומניעת היווצרותן של שלפוחיות (דומה בדומה מרפא- חוק מס' 1 בהומאופתיה).

אם מדובר בכוויה קלה, ניתן להיעזר בחלמון הביצה ולמרוח אותו על האזור הפגוע (תרופת סבתא).

אם המדובר בכוויה שנגרמה כתוצאה מעקיצה של רעלני המדוזה, ניתן להשתמש בבוץ של הקפה השחור, וזה עשוי להקל על הכאבים והכוויה.  כל עוד הכוויה קלה, ניתן גם למרוח משחת קלנדולה על האזור הפגוע. ומה עושים כשזה יותר רציני?

 

אקונייט- Aconite

זוהי הרמדי הראשונה שיש לתת לאחר התאונה, על מנת לנטרל את תגובת ההלם העיצבי, או שכאשר התחילה תגובה וכבר יש יובש, חום, תחושת שריפה בעור והראש חם וכואב. הפנים אדומות, הדופק קשה תכוף ולקוי. יש פאניקה גדולה, חוסר מנוחה ופחד למות.

ארסניקום

זוהי רמדי מצוינת במיוחד למצבים קשים שבהם העור כבר נראה שחור ומת ומתחילות להיווצר גנגרנות, הפגיעה הינה עמוקה ומגיעה אף עד לכלי הדם, כתוצאה לכך יש נפיחות דלקתית המלווה בכאבים שורפים ומשספים. זיהום נגרם כתוצאה מהישארותן של רקמות מתות בפצע. ייסורים גדולים וחוסר מנוחה, חייב לשנות מקום בכל רגע. מפחד מהמוות ומלהישאר לבד. חושב שזה חסר טעם ליטול את התרופה. תשישות ועייפות אשר אינה בפרופורציה לסיטואציה. כאב בטן עוויתי לאחר כוויות.

קלנדולה

קלנדולה מיועדת בעיקר לפגיעות קלות וכוויות מדרגה ראשונה. היא דואגת לאיחוי יפה של הרקמות ומונעת הצטלקויות מכוערות. היא מונעת את תהליך התקדמותו וגדילתו של הנמק באזור הפגוע, אובדן של דם וכאבים חזקים מאוד. זוהי רמדי טובה לשימוש לאחר שהוסרו מכשולים של ההלם לגוף וכו'... כרמדי להמשך טיפול. ניתן לתת אותה בנטילה של גלובולים וגם בצורת משחה למריחה על גבי העור.

קנתריס

 אם משתמשים ברמדי זו מספיק מוקדם היא עשויה למנוע את היווצרותן של שלפוחיות. רמדי יעילה לכוויות, כוויות שמש, המלווים במאפיינים שלפוחיתיים, אבעבועות וכיבים שיטחיים.  שלפוחיות מתמזגות ויוצרות שלפוחית אחת גדולה. כוויות וצריבות המלוות בתחושת פצע חשוף ופתוח ותחושות שריפה. הטבה מרטייה קרה. כוויות נרחבות עשויות לגרום לסיבוכים כיליתיים.

אורטיקה

זוהי רמדי המיועדת בעיקר לכוויות בעור מדרגה ראשונה. יש להם גרד ותחושת שריפה אינטנסיבית בעור. יעילה מאוד בכוויות וצריבות כימיות הנגרמות מצמחים רעילים. משתמשים בה גם בצורה פנימית ע"י מתן גלובולים, והן בצורה חיצונית, כמשחה.

חומצה קרבולית- Carbolic Acid

משמשת לכוויות אשר הופכות לכיבים ואשר נוטות שלא להחלים.

בהמשך למאמר זה, ברצוני להציג (בחלק ג', האחרון בסידרת העזרה הראשונה ההומאופתית) את הטיפול בהתייבשות ואובדן נוזלים, וגם בהרעלות מזון.

 

שלכם בברכה

אבישי קמינר
הומאופת קלאסי

http://www.homeoshare.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב