דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עזרה ראשונה באמצעות הומאופתיה קלאסית (חלק א) 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 957   [ נצפה 5700 פעמים ]

 

עזרה ראשונה בהומאופתיה  (חלק א')

ניתן לסייע בצורה טובה ויעילה באמצעות הומאופתיה. ככל שהטיפול ניתן בסמיכות קרובה לאירוע, כך סבירות ההחלמה וההתאוששות גדלות.  מאחר שבמצבי טראומה הסימפטומים הינם בולטים מאוד, כך גם קל לאבחן ולתת רמדי מתאימה שתסייע למצבו של המטופל. הטיפול יכול להתבצע בשני אופנים: הראשון, מתן של הרמדי באמצעות בקבוקון מים שלתוכו שפכנו 3-5 גלובולים. השנייה, מתן של 2-3 גלובולים למטופל למציצה מתחת ללשון.  ככל שהמצב קריטי או אקוטי, יש לחזור בתדיריות תכופות יותר על הרמדי. כאשר מבחינים בשיפור במצב, ניתן להוריד את רמת התכיפות עד להפסקת הנטילה של הרמדי.

בכל מקרה, הטיפול ההומאופתי אינו מהווה בשום פנים ואופן תחליף לטיפול הרפואי הקונבנציונלי, אלא אך ורק כתומך ומסייע.  יש בכל מקרה להתייעץ עם הומאופת מוסמך לפני כל מתן של טיפול בעזרה ראשונה!

מוצגות לפניכם מספר רמדיז עיקריות לטיפול במצבי טראומה ספציפיים.

 

חבלה וטראומה

ישנן שתי רמדיז עיקריות המשמשות לעזרה ראשונה במקרים של חבלה חיצונית, שריטות, שטפי דם ומכות יבשות.

קלנדולה -Calendula

כאשר יש פצע פתוח במצב לא חמור, שריטות, קרעים ותפרים אחרי לידה וכשנדרש חיטוי של המקום, ניתן למרוח משחת קלנדולה (במשחה, ג'ל או בטפטוף מתוך טפטפת המכילה תמצית אם של הצמח). הקלנדולה תסייע בסירה יפה של הפצעשריטה, ותסייע לאיחוי יפה ונקי של האזור ותקל על הכאבים.

ארניקה -Arnica

הארניקה ניתנת במקרים של פציעה, מכה חבלה, סימנים כחולים ושטפי דם, לאחר ניתוח (דוגמת ברית מילה) בפרט כאשר יש דימום רב, וכאשר ישנה נפיחות גדולה (כמו סביב לארובת העין כתוצאה ממכה באזור). אם החבלה הינה שטחית (כגון "רגל עץ") מכה חזקה בכל איבר בגוף, שאינה מלווה בפגיעות פנימיות (לדוגמה פגיעות הדף)   ניתן ליטול את הרמדי בפוטנץ 30C כאשר תכיפות החזרה על הרמדי תלויה במצבו של המטופל.

 

חבלה מחדירת גוף זר

ישנם מצבים של חדירת גוף זר כגון זכוכיות קוצים ועוד... המלווים בתגובה קיצונית של הגוף כגון: אדמומיות, נפיחות, הצטברות נוזלים, היווצרות של גבשושיות וכל זה מלווה בכאבים שאינם נעימים כלל. שתי רמדיז עשויות להתאים למצב זה:

לדום -Ledum

נראה פצע חדירה שסביבו ישנה בצקת והעור בצבעים צבעוניים והאזור הפגוע כואב ומרגיש לו קר (זה סימן חשוב ומבדיל בין לדום לרמדיז אחרות). מוחמר מכל חום ומוטב מרטיות קרות.

סטפיסגריה -Staphisagria

פצעים הנגרמים מחיתוך חד כגון סכין או גופים זרים כמו זכוכיות וקוצים, או לאחר ניתוחים (זיקה חזקה לאזור הבטן). נראה הפרשות ירוקות מהאזור הפגוע, המטופל רגיש לכאב. הם מוחמרים ממגע ומוטבים מחום.

 

פגיעות ראש ועמוד שידרה

פגיעות ראש יכולות לגרום למגוון רחב של בעיות החל מבחילות סחרחורות והקאות במקרה הקל, ועד לאובדן ההכרה ואף למוות, במקרה הקיצוני והקשה.

ארניקה  זוהי הרמדי הראשונה שיש לתת לאחר חבלת ראש, על מנת להקל על הכאב ועל ההלם הראשוני, כמו גם להוריד כל נפיחות דימום או הצטברות של נוזלים. מייד אחריה יש לבחון את הסימפטומים ולתת רמדי אחרת באם אין שינוי במצב.

נתרן גופרתי -Nat-sulph

זוהי אחת הרמדיז החשובות ביותר למקרים של פגיעות ראש. קיימת זיקה חזקה מאוד לנפילה ופגיעה בראש. נראה שינויים מנטאליים ובאישיות, לאחר פגיעת הראש, בחילות וסחרחורות. האדם עשוי להפוך לאובדני, ולכן יש לאמן אותו להפגין איפוק (בעיקר כלפי היצר הזה).

בלדונה -Belladonna

זוהי רמדי יעילה כאשר יש הרבה חום, אדמומיות והלמות בראש מלוות במלאות בראש. הפנים שטופות סומק ואודם, הן חמות. האישונים מורחבים ועשויות להיות עוויתות של השרירים. המטופל עשוי לחוות הזיות, אחוז תזזית, מטורף מכה ואף נושך וינסה לברוח. זעקות פתאומיות (אצלם הכל פתאומי). מוחמרים מאור רעש, טלטול ושכיבה, ומוטבים מלחץ ומישיבה חצי זקופה.

סיקוטה -Cicuta

עוויתות הנגרמות כתוצאה מזעזוע מוח.הלם פתאומי שעובר לאורך הראש.יעילה בהפרעות עיצביות ספאזמודיות  כגון טטנוס, אפילפסיה ועוויתות שלאחר פגיעת ראש.דימומים מהאוזניים. הכל נראה מוזר ונוראי, מערבב בין העבר להווה ומתנהג כמו ילד. החמרה ממגע, משב רוח, זעזוע מוח ועישון טבק.

הלבורוס -Helleborus

רואה שומע וטועם בצורה שאינה מושלמת מלווה בחושה בשרירים שנעה לכיוון של שיתוק. אובדן הכרה מוחלט, גלגל העיניים עולה כלפי מעלה ונסגר ומעניק מעין מבט ריקני. שמיטת הלסת, תנועות של לעיסה, תנועה של יד אחת ורגל אחת. החמרה בין הלילה לבוקר, החמרה כאשר מסירים ממנו את הכיסוי.

 

חבלה מעקיצה ונשיכת בעלי חיים

עקיצות ונשיכות של בעלי חיים הן לעיתים לא נעימות ובמקרים מסוימים אף עשויות להיות גם מסכנות חיים (עבור אותם אנשים האלרגיים לעקיצת דבורה לדוגמה). נגרם נזק רב לרקמות הגוף ועיתים קיימת אף סכנה מטטנוס או כלבת. ישנן מספר רמדיז המסוגלות לסייע במצבים אלה:

אפיס -Apis

נראה בצקת ונפיחות באזור הפגוע. הוא יהיה חם ואדמומי, אך ייתכן שיהיו שלל צבעים. הזיקה הינה בעיקר, אך לא רק, לעקיצות של דבורים. הכאב הינו דוקר ושורף והוא מוטב מקור ומוחמר מחום. הרמדי מתאימה לשוק אנאפילקטי מעקיצת דבורה או מחדירת גוף זר לגוף.

לדום -Ledum

הלדום כפי שצוין לעיל, מתאימה לחדירה של עצמים זרים אך גם במקרים של עקיצה או נשיכות. למעשה, היא מתאימה מאוד לנשיכות של בעלי חיים כגון כלבים, חתולים חולדות ועוד...

מתאימה גם לנשיכה של בעלי חיים ארסיים, כאשר האזור הפגוע מרגיש קר אך המטופל אינו רוצה שיכסו אותו או יחממו את האזור. להיפך, הוא מוטב מרטיות קרות. זו אינדיקציה מעולה לרמדי לדום.  את האזור הפגוע ניתן לרחוץ עם טינקטורה (תמצית של הצמח בצורת משחה או נוזל, שעדיין לא עבר דילול) של לדום.

ליזינום -.Lyss

הליזינום מטפל בפגיעות של נשיכות, בעיקר של כלבים. נראה עוויתות כתוצאה מהסתכלות על מים, השתקפות של אור, ממראה או כל מחשבה על נוזלים מכל סוג שהוא. רגישים למגע או משב רוח.

הם מפחדים שהם הופכים משוגעים. מוחמרים מחום השמש, מהתכופפות, ובכלל מכל רעש של מים מפכפכים או זורמים אשר מחמירים את כל הסימפטומים.

היפריקום -Hypericum

היפריקום מטפלת ביעילות בפגיעות הנגרמות בעיקר באזורים שבהם יש הרבה עצבים כגון אצבעות הידיים והרגליים, ציפורניים ועוד...  השימוש בה יבוא בעיקר אם יש תנועה של הכאב כלפי מעלה מאזור הנשיכה. היא בדר"כ תבוא אחרי הלדום, וההבדל בינהם הוא שלדום מוטב מקור בעוד שההיפריקום מוחמר מקור.

במאמר ההמשך (חלק ב') ברצוני לתאר את הטיפול בעזרה ראשונה הומאופתית בנקעים, שברים וכוויות.

שלכם בברכה

אבישי קמינר
הומאופת קלאסי

http://www.homeoshare.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב