דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג - מקרה ביקורת (סקירת אתר דמיוני) 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 624   [ נצפה 2097 פעמים ]

מכירים את הפרסומות של  שיטות דיאטה שונות המראות את הלקוחות לפני ואחרי? בדרך כלל ההבדל הוא כל כך גדול עד שנראה שהמרזה התורן השיל לא רק עשרים קילוגרם ממשקלו אלא גם עשר שנים מגילו.

בואו ננסה ליישם את השיטה הזו לצורך בחינה של אתר דמיוני, בכדי לראות כיצד נראה קופירייטינג טוב וכיצד נראה אתר "בלי קופירייטינג". נניח שאנו גולש היפותטי המחפש מידע במנוע חיפוש, נאמר בנושא מתנות ליום ההולדת של פעוט בן שנתיים. שמענו על פאזל מומלץ במיוחד לילדים שנקרא "הפאזל החדש" של חברת "פאזל-לי". מלאי תקווה ומרץ הקלדנו את צמד המילים "פאזל לילדים" בתיבת החיפוש וראינו כי האתר שהופיע במקום הראשון ברשימה, הוא אתר הבית של החנות "כנסו כנסו". שמה של החנות בלבל אותנו לרגע ולא ידענו האם הגענו לחנות המתמחה במתנות לילדים או לטוקבק באתר חדשות. אך כיון שאיננו משתמשים חדשים במנועי חיפוש, שמנו את מבטחנו באופן המיון של גוגל והקלקנו על כתובת האתר.

המתנו דרוכים בשעה שהדפדפן טען את האתר, כרטיס האשראי כבר נשלף וחשבנו על כל הדברים שעלינו לעשות לאחר שנסיים בזריזות את מטלת קניית המתנה. ואז עלה האתר... וחושך, תרתי משמע, השתלט עלינו. האתר עוצב בשחור מזעזע, שלא אפשר לנו להבין האם הגענו לאתר מתנות לילדים או לאתר מין, רחמנא לצלן.

לאחר מספר שניות התעשתנו. אם אנחנו כבר כאן, בואו נראה לאן הגענו. טעות עיצובית לעולם חוזרת ולא נפסול את האתר בשל כך. בראש העמוד התנוססה כותרת גדולה "כנסו כנסו" ומתחתיה כותרת המשנה "יש לנו הכול, רק תבואו כפרה עליכם". בשלב הזה, אנו מודים, החל הספק לכרסם. האם זה האתר המתאים לנו, אתר שיציע לנו מגוון גדול של מתנות לילדים במחירים נוחים, יאפשר לנו להתרשם מהן אונליין ויאפשר קנייה מהירה ובטוחה?

מתחת לכותרת הצעקנית גילינו גוש טקסט גדול בפונט זעיר, ללא חלוקה ברורה לכותרות משנה ברורות וללא הדגשה של מילות מפתח או קישורים. הגדלנו מספר פעמים את גודל העמוד בדפדפן והתחלנו לקרוא את הטקסט. המשפט הראשון נמשך ארבע שורות, חזר על עצמו בוריאציות שונות, סתר את עצמו ואף כאשר הגענו חסרי נשימה לסופו, עדיין לא ידענו האם האתר מוכר מתנות לילדים או שזה אתר בסגנון "הכול בדולר" . קופירייטינג, כפי הנראה, אינו הצד החזק של האתר הזה...

אפשר להמשיך ולפרט, אבל נראה שהעיקרון ברור  -  אתר ללא קופירייטינג וללא יד מכוונת של איש מקצוע אינו האתר שיגיע למקום הראשון במדד הפופולאריות של הגולשים וגם לא למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש (על אף ההנחה האופטימית שאפשרה לנו את התרגיל המחשבתי הזה).

בואו ננסה עכשיו לפעול  לפי הביטוי "מכלל לאו אתה שומע הן": לאחר ראינו איך לא לעשות קופירייטינג לאתר, ננסה לבדוק כיצד צריך להראות אתר שעבר קופירייטינג כהלכתו.  

קופירייטינג  לאתר הוא קופירייטינג ייחודי, שונה מכל סוג של קופירייטינג אחר, שצריך להתבצע על ידי מי שחי את המדיום של האינטרנט ומכיר אותו בכל פרטיו ודקדוקיו. קופירייטינג לאתר צריך להיות מסוגל להשיג, באמצעות טקסט אחד, מספר מטרות שונות. ראשית נדרש הטקסט להיות אינפורמטיבי. זו הרי המטרה שלשמה הגיע הגולש לאתר ובכדי לגרום לו להישאר באתר צריך לספק לו את המידע שהוא מבקש. שנית עליו להיות מושך את העין וקליט, באופן המאפשר לגולש להתרשם תוך מספר שניות (שהוא סף הסבלנות של גולשי האינטרנט) ממהותו ותכניו של האתר. שלישית עליו להיות שיווקי. אחרי הכול (בהנחה שאנו עוסקים כאן באתר שמטרתו למכור) זו הצדקת קיומו של האתר. רביעית עליו להיות נוח לשימוש ומאפשר ניווט קל וברור בין התכנים השונים שמציע האתר. עליו לספק מידע ברור מבחינה גראפית, להיות כתוב בעברית תקינה, במשפטים קצרים ואפקטיביים, ידידותי, מחולק באופן ברור בין התכנים השונים ולהדגיש את מילות המפתח הרלבנטיות. בסופו של התהליך צריך הטקסט באתר להניע את הגולש לפעולה ולספק לו באופן נוח את כל פרטי הקשר הרלבנטיים וכמובן אפשרות לפעול באופן מיידי דרך האתר עצמו (טופס פרטי קשר). השקעה בנושא של קופירייטינג עבור הגולשים היא השקעה משתלמת, הן מבחינתם והן מבחינת מנועי החיפוש. אתר אשר נכתב עבור הגולשים הינו גם אתר שיאהבו מנועי החיפוש. ואלה הן הרי הסיבות בגללן הקמנו את האתר מלכתחילה.

איי וי טקסט בע"מ
http://www.ivtext.co.il/internet-success
קופירייטינג
תוכן
חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב