דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג - על חשיבותו של הקופירייטר בתהליך בניית האתר 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 1907 פעמים ]

אם נשאל אנשים מן הרחוב מיהם האנשים המשמעותיים בתהליך בנייתו של אתר אינטרנט, רובם, מן הסתם, יציינו את שמו של המתכנת בונה האתרים. אחדים, מודעים ומתוחכמים מעט יותר, יציינו את המעצב של האתר, אחרים את כותב התכנים. אך מיעוטם, אם בכלל, יזכירו את שמו של הקופירייטר או את חשיבותו של קופירייטינג לאתר אינטרנט חדש.

אך ביצוע של אותו ניסוי בקרב אנשים המצויים בתחום של בניית אתרים יציג לנו תשובות שונות באופן מהותי. אין כל ספק בחשיבותם של המתכנת והמעצב לתחום של בניית אתרים, אך אתר השואף להצלחה צריך לשלב את המרכיב של קופירייטינג בבניית האתר כבר מראשיתו. נקודת המבט של מומחי קופירייטינג  היא נקודת מבט שאין לה תחליף.

קופירייטר האמון על קופירייטינג הוא אדם שהצלחתו של בית העסק, המוצר, השירות או אתר האינטרנט לצורך זה, הם מרכז עיסוקו ותחום התמחותו. המתכנת עוסק ומוודא בעיקר את יכולתו של האתר לפעול כראוי. המעצב עוסק בעיקר בצדדים האסתטיים של האתר. מעצב ממשק המשתמש דואג שהאתר יהיה נגיש ונוח לשימוש. אך רק  מומחה קופירייטינג מוודא מה יהיו התכנים שיספק האתר למשתמשים בו וחשוב עוד יותר - כיצד יתפוס הגולש, הלוא הוא הלקוח, את התכנים שמספק לו האתר.

אתר יכול לפעול כראוי מבחינה טכנית, להיות נעים לעין ומזמין, נוח לשימוש וכן הלאה. אך אם התכנים שיקבל הגולש באתר לא יהיו התכנים שהוא מבקש, או גרוע עוד יותר, יבריחו אותו מן האתר, לא יהיה שום טעם בכל המאמצים הכנים שהשקיעו בעלי המקצוע האחרים באתר. כל המרכיבים שמספקים בעלי המקצוע האחרים הם כלים בשירותו של התוכן, שהוא המטרה האמיתית בגללה הגיע הגולש לאתר. גולש לא מגיע לאתר בגלל שממשק המשתמש שלו נוח לשימוש, אלא כי האתר מציע לו תוכן הדרוש לו. משום כך, חשיבותו של קופירייטינג טוב, התואם את אופיו של אתר האינטרנט, את מטרותיו ואת הפרופיל ומאפייניהם של הגולשים שמבקש האתר למשוך, היא ראשונה במעלה.

משום החשיבות הרבה של קופירייטינג, כפי שפרשנו אותה כאן, צריך קופירייטר להיות חלק בלתי נפרד מן הצוות המקצועי האחראי על בנית האתר. משום שהתוכן של האתר הוא ליבו ועילת קיומו של האתר, צריכים המרכיבים האחרים, שסכומם יוצר את הישות הנקראת אתר אינטרנט, להתאים עצמם לתכנים בהם מבקש האתר להתהדר.

התייחסות להיבט של קופירייטינג מן השלבים הראשונים של תכנונו של אתר אינטרנט תאפשר לכל בעלי המקצוע ליצור אתר ככלי שיציג בצורה המיטבית את התכנים שברשותו לגולש.

אתר אינטרנט המתוכנן כהלכה, יוכל לאפשר לקופירייטר לבצע את המלאכה בה הוא מיומן ומתמחה - ללכוד  את תשומת ליבו של הגולש ברגע שהוא מגיע באתר, למשוך אותו לבחון באופן מעמיק יותר את תכניו של האתר, לחזור אליו לעיתים תכופות ואף להמליץ עליו לחבריו או לגולשים אחרים ברשת.

לכל אחד מן הרבדים השונים של זמן השהות או אופן השימוש של הגולש באתר נדרש קופירייטינג שונה. התאמה של תכני האתר לחשיפה הראשונית של הגולש לאתר דורשת טקטיקה שונה של קופירייטינג מן הטקטיקה הנדרשת לגרום לו לבלות זמן רב באתר או לחזור אליו. משום כך צריך מבנה האתר לאפשר מלאכת קופירייטינג תואמת ולהעמיד לרשותו של הקופירייטר את המבנה המתאים שיאפשר לו להשתמש בכישוריו לצורך הצלחתו של האתר. אתר אינטרנט שדואג לתכנים רק בשלב האחרון והסופי של הקמתו, יחמיץ את האפשרות להשתמש בכישוריו של הקופירייטר וביכולתו לשתף פעולה עם שאר בעלי המקצוע, בדרך להשגת המטרה האמיתית של כל אתר שהוא  -  פופולאריות והצלחה.

איי וי טקסט בע"מ
http://www.ivtext.co.il/internet-success
קופירייטינג
תוכן
חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב