דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרחי באך לילדים ותינוקות - במצבים של שינויים ולחץ בחיים 

מאת    [ 16/08/2006 ]

מילים במאמר: 909   [ נצפה 5542 פעמים ]

פרחי באך לילדים / רה-אלי קמחי
מתוך ניסיון של עשר שנים בטיפול בפרחי באך בילדים מצאתי כי השינוי והריפוי הוא יעיל משיטות רבות אחרות בהן הילד צריך לשתף פעולה ע"י טיפולים פסיכולוגים, כאשר לא תמיד הוא מסוגל לבטא עצמו או מוכן לשתף פעולה. בעבודתי עם תינוקות ואם פעוטות מצאתי כי התמציות יעילות ביותר וכי ניתן להבחן את הילד גם כאשר הוא אינו מסוגל לשתף פעולה. לדוגמא ילד בין 4 חודשים שהיה בחוסר מנוחה, בכה בלילות והתפתחותו נעצרה לאחר לקיחת הטיפות הביאה אותו חזרה לרגיעה ולהתקדמות מדהימה בהתפתחות שלו וזה תוך זמן קצר ביותר. דוגמא אחרת - ילד בן 4 שהחל לגמגם וכל מה שניסו לעשות עמו בטיפולים שונים לא עזר, לאחר שהרכבתי לו בקבוק מתמציות מתאימות תוך שבועיים הפסיק לגמגם וגם התנהגותו בגן שופרה לבלי הכר.
ילד הוא עולם ומלואו. בתחילת דרכו הוא מושפע מכל שקרה אותו בעוברות, מכל מה שחותה אימו בזמן העוברות, מהמצב המשפחתי ומהעבר הרחוק שלו קרי מגילגולים קודמים, מכל מה שהתרחש בזמן הלידה עצמה. תינוק לא נולד תבולא רסא קרי לוח חלק, לכן כדאי מאוד להתחיל בטיפול עם רגע לידתו. פרחי באך עובדים על המצב הרגשי שלנו, שמשפיע על המצב הפיזי, שהרי אין להפריד בין הגוף והנפש. פרחי באך יכולים לעזור לנו המטפלים לטפל ביעילות בילדים שסיגלו לעצמם אופי או התנהגות מסויימת, שמפריעה להם לתפקוד במסגרות חברתיות או משפחתיות שונות .המוטו של ד"ר באך היה שיש לתת לכל ילד לבטא את עצמו ולא להגבילו באיסורים אין סופיים ולאפשר לו להיות חופשי עד כמה שאפשר יותר ואזי הילד יפרח ויתפתח ויהיה מאושר בלי כל התסביכים והתסכולים הגורמים עם הזמן לבעיות רגשיות ופיזיות.
מתוך רצון לחנך את ילדינו אנו הופכים לנוקשים מדי, דואגים מדי, מטילים איסורים שונים ומשונים, מדכאים את רצונותיהם וחלומותיהם ופעמים רבות מכתיבים להם את החיים. גם המסגרת החינוכית בבית הספר, החברים, הצבא, כובלים את ידיהם. ההשפעות הללו יכולים לבוא לידי ביטוי בפאן השלילי ב: הסתגרות, חוסר בטחון, פחדים, חרדות, ביישנות, עצבנות ולעיתים גם אלימות פיזית ומילולית.
פרחי באך לילדים בתקופות של התחלות חדשות ושינויים בחייהם
המציאות שלנו מלווה בשינויים הפוקדים אותנו כבר מתחילת חיינו. כמו: אם שחוזרת לעבודה לאחר לידה והילד צריך להסתגל למטפלת, כניסה לפעוטון, גן ילדים, כיתה א', מעבר לבית ספר אחר, מעבר דירה למקום חדש, גירושין ועוד...

תמציות פרחי באך עוזרות לילד להתגבר על מצבים בהן מתרחשים שינויים, התחלות חדשות הגורמות לסוג של משברים בדרגות שונות. אמנם כל ילד מגיב אחרת משום שמאחורי כל ילד מצויד בנקודת פתיחה שונה של אישיות ותכונות אופי. הטיפול בפרחי באך מתייחס לפרט על פי מצבו ומוקד הבעיה שמאחורי התנהגותו.
במקרים בהם הילד עומד בפני שינוי בחייו, בהרכב של כל בקבוק יש תמצית המשותפת לכם במצבים האלה והיא ה- WALNUT, זו תמצית התומכת בנפשו של האדם בזמן של שינוי, מעבר, התחלות, בנוסף לכך היא מיועדת לאנשים או במקרה שלנו לילדים מאוד רגישים שכמו אנטנות הם קולטים כל ויברציה קטנה ומושפעים ממנה. תמצית זאת גם "עוטפת" ומעניקה הגנות מאנרגיות שליליות. התמצית עוזרת להינתק וללכת קדימה, היא עוזרת להפוך דף ולהתחיל דברים חדשים. בנוסף נצרף לכל ילד את התמציות הנוספות המתאימות לו כמו תמצית לביטחון עצמי. תמצית לביישנות תמצית לחוסר ריכוז ועוד.
באמצעות תמציות פרחי באך ניתן לאזן את הילד לתת לו תחושה של ביטחון, אהבה, אסרטיביות רגיעה ריכוז ולהקל עליו את ההסתגלות למצב החדש אליו הוא פוסע בחוסר ודאות למה שמצפה לו.
טיפול בפרחי באך לילדים בבעיות ריכוז, קשב והיפר אקטיביטיות
אנו ברוכים היום במערכות החינוך בילדים מיוחדים שמתקשים להתרכז, להקשיב ולהשתלב בצורה שהמערכת החינוכית דורשת מהם. כיום ניתן באמצעות התמציות להתאים את הטיפול הנכון לילד ובמקרים רבים ניתן לעזור לילד ולאזנו ללא תוספת של תרופות נוספות. בהיותי מסטר באור המגן דוד שזו שיטה בה בהעברת אנרגיות לאדם אחר הוא יחוש רגיעה, ריכוז ואיזון. בשילוב של שתי השיטות בטיפול בילד ניתן להגיע לתוצאות טובות מאוד ואם נשתף את הילד והוא עצמו יכול ללמוד את שיטת אור המגן דוד ולעזור לעצמו הרי שזה מומלץ ביותר.

קשיי ריכוז יכולים לנבוע ממספר סיבות. חלקם קשורים בסיבות הקשורות בילד וחלקן הן תוצאה של המסגרות בהן הילד נמצא כמו הדברים הקורים במשפחה הקרובה, דברים המקשים עליו להתרכז. במקרים אלה נטפל פנימה יותר נברר מה הביא אותו למצב של חוסר ריכוז. חשוב לבדוק, קודם, אם הילד מקבל ארוחה מזינה ושהוא לא רעב וצמא. נבדוק אם הוא מקבל את שעות השינה שלו והתרחשות מלחיצה ומאיימת במשפחה.

יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר מאוד קל לו, ייתכן שהחומר מאוד קשה בגלל שיש לו סוג של ליקוי למידה, ייתכן שהוא מעין טיפוס אסטרונאוט שמרחף ותלוש ממה שקורה בכיתה וגם בבית. יכול להיות שהוא הטיפוס המתבודד והמתבדל ולא מעוניין להתחבר למה שקורה בכיתה. יכול להיות מאוד שמאחורי הילד עומדים הורים שאפתנים המצפים להישגים גבוהים מהילד ובכל מלחיצים אותו.

הגישה שלי היא שעלינו ההורים להטות אוזן קשבת לילדינו, לכבד את רצונותיהם ובקשותיהם. לראותו כאינדיבידואל השונה מאיתנו בעל מהות ומאוויים משלו. הורים המצפים מילדם למושלות מפעילים עליו לחצים גורמים לו למתח לעיתים לתסכול ולהרמת ידיים. המסר שאלינו להעביר לילדינו הוא: שאנו אוהבים אותם כמו שהינם, רק מעצם הדבר שהם הילדים שלנו.

אם קיימת בעיה מסוימת חריגה ניתן לפנות לריפוי בעיסוק או גורם מטפל אחר אך לא תמיד היא קיימת אצל הילד כמו שהיא קיימת אצל ההורה ההישגי. שחררו אותם מ- "מה שצריך", היו על הדופק, כמובן, אבל סמכו עליהם.

הטיפול בפרחי באך עוזר למרכז, לאזן ולמקד את הילד, עוזר לו בביטחון עצמי, משחרר אותו ממחשבות יתר אם יש כאלה, מקרקע אותו אם הוא מרחף, מוריד ממנו מתחים ופחדים ומאזן אותו כך שיש מקום לכל התכונות החיוביות שלו לעלות.

מילדים שהגיעו אלי לטיפול ניכר פעמים רבות שיש קודם כל לאזן את ההורה. ולכן לא תמיד, אבל מומלץ, בטיפול עם ילדים לטפל במקביל גם בהורים.

רה-אלי קמחי 03-6766008
www.ormagendavid.co.il
רה-אלי קמחי מורה הוליסטית, בעלת נסיון רב בהנחיה טיפול בילדים נוער ומבוגרים, מתמחה ומפתחתה שיטות טיפול באור המגן דוד.
נומרולוגיה, עץ החיים, היפנוזה רוחנית,פרחי באך, תקשור ועוד



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב