דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לגיוס עובדים בשיטת הד הנטינג (head hunting) להד הנטרים (head hunter) 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 4272 פעמים ]

כיצד מנהלים תהליך הד הנטינג (head-hunting) כאשר התחרות על המועמדים היא מטורפת?
זו שאלה שאני נשאל מהד הנטרים (head hunter) וממנהלי גיוס לפחות פעם אחת בכל סדנה "להיות חיית גיוס ברשת" שנותנת כלים פרקטיים לגיוס עובדים באינטרנט.
במאמר קצר זה אביא את הטיפים העיקריים עבורך, בבואך לנהל תהליך "הד הנטינג", כלומר לאתר מועמדים שלא פנו אליכם קודם או שלחו קורות חיים כמחפשי עבודה. הטיפים מבוססים על הנסיון הפרקטי וההצלחות שלנו בתחום ועל ידע רב שצברנו בשנים האחרונות מלמידה ומפגשים עם טובי המומחים בחו"ל בתחום זה.

1. לבנות קשרים וללמוד (גם דרך התנסות בשטח): הד הנטינג (Head Hunting) הינה אומנות שדורשת בנייה של נטוורקינג (רשת קשרים), הכרות עם עולם הגיוס, יכולות שיווק של התפקיד למועמד (כמו גם את שיווק המועמד לארגון המעסיק), הכרת הכלים הטכנולוגיים התומכים בתהליך ובעיקר התנסות פרקטית בדרך "הקשה".

2. ליצור תסריט שיחה ולהתאמן עליו: להתאמן על פנייה למועמד לפני שאתם פונים אליו. שאלות שעשויות להישאל על ידי המועמדים, וחשוב שתיערכו לענות עליהן, יכולות להיות:
o "מי את/ה?"
o "למה את/ה פונה אלי?"
o "איך הגעת אלי?"
o "מה האתר שלך בכדי שאוכל לקרוא עליך?"
o "מי החברה שבה מדובר?"


3. להכיר את השוק: למדו לשווק את התפקיד והארגון גם אם אסור לכם להגיד את שם החברה. התמקדו על הערך למועמד: מה ירוויח המועמד עם יעבור לעבוד אצל הלקוח שלכם - ולא רק מה הכישורים שצריכים להיות לו.

4. דיסקרטיות: אני יודע שכולם מתחייבים לשמירה על הפרטיות, אך שמענו גם על מקרים בהם המועמדים או הארגון נפגעו עקב חשיפה מוקדמת. קריטי לזכור שנושא האמינות הינו הבסיס להצלחת תהליכים כאלה לטווח ארוך.

5. שימוש ברשתות חברתיות: המהפך שהתרחש באינטרנט בשנים האחרונות שינה חלק גדול מתהליכי עבודת ההד-הנטינג (head hunting). כמות המידע הזמינה על מועמדים פוטנציאליים ברשתות חברתיות ובמנועי החיפוש היא בלתי נתפסת. לימדו לעומק את דרכי הפעולה במדיה החברתית ומנפו את המידע ליצירת הקשרים הנכונים.

לסיכום, הבאתי טיפים עיקריים בתהליכי האד הנטינג, אך היריעה כמובן רחבה הרבה יותר. חשוב ללמוד ולהכיר את תהליכי העבודה לעומק לפני שאתם צוללים לביצוע התהליך בעצמכם.

יעקב רוזן, מומחה ומדריך בכיר לגיוס עובדים באינטרנט והד הנטר (Head hunter) לתפקידי IT, היי-טק ושיווק בארץ ובעולם (במחירים שיפתיעו אותך לטובה).

יעקב רוזן הינו המנכ"ל והבעלים של חברת גלובוס גיוס גלובאלי – המייצגת באופן בלעדי את חברת Antal International – אחת החברות המובילות בעולם גיוס והשמת הבכירים (Executive Search) וההד-הנטינג (Head Hunting). עם הקמת הסניף המקומי של Antal, ולאחר הכשרה מקיפה בחו"ל, מלווה יעקב ארגונים בגיוס עובדים בחו"ל ובניהול תהליכי הד הנטינג –( Head Hunting) בישראל. יעקב מביא איתו 15 שנות ניסיון בניהול ועבודה בתחומי התפעול, יצור ושרשרת אספקה בארגונים  כגון אינטל, HP-Indigo, אלתא ועוד. ליצירת קשר עם יעקב:מייל: href="mailto:yrozen@antal.comyrozen@antal.com">">yrozen@antal.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב