דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח קישורים באמצעות Google Adwords 

מאת    [ 24/08/2005 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 5973 פעמים ]

על מודעות Google Adwords , כבר נכתבו מאמרים רבים, ונראה כי ישנו קונצנזוס נרחב לגבי יעילות השימוש באמצעי זה לפירסום וקידום אתרים ברשת האינטרנט. מאמר זה יעסוק בפן נוסף, פחות מוכר, של שימוש במודעות אלו ככלי להשגת קישורים נכנסים חד כיווניים.


מניין נולד הצורך?
קמפיין פיתוח קישורים הינו מרכיב עיקרי בשיווקו של כל אתר אינטרנט. מרכיב זה הינו חשוב ביותר ובעל השפעה רבה על דירוג האתרים בתוצאות השאילתות המוגשות למנועי החיפוש. הבעיה העיקרית היא שקישורים טובים באמת הינם מצרך יקר המציאות. ניתן כמובן לרשום את האתר באין-ספור סיפריות ומדריכים לא רלוונטיים במיוחד, או לבצע SPAM ממוקד לפורומים, ספרי אורחים, בלוגים, ושאר מקומות שלא ממש יעזרו לדירוג האתר שלכם, כל זה עדיין לא פותר את הבעיה האמיתית של השגת קישורים איכותיים נכנסים אל אתר האינטרנט שלכם.

אתרים חדשים סובלים יותר
אם לאתרים ותיקים ומבוססים ישנה בעיה בהשגת קישורים נכנסים, הרי שלאתרים חדשים הבעיה היא כפולה ומכופלת: דווקא אתרים חדשים זקוקים באופן מיידי לקישורים איכותיים אשר יעזרו לאינדוקסם המהיר במנועי החיפוש. הבעיה העיקרית היא שבעלי אתרים רבים לא מבצעים קישורים לאתרים חדשים, והסיבות לכך הם מגוונות, גם אם לא תמיד ממש הגיוניות.

* דפים רבים של האתרים חדשים עדיין לא אונדקסו בגוגל - ישנם בעלי אתרים אשר לא יחליפו קישורים באופן עקרוני עם אתרים המכילים דפים לא מאונדקסים .

* חשש מפני אתרים חדשים בכלל - מנוע החיפוש גוגל היה הראשון להטמיע את הסברה ש "כל אתר חדש הוא בבחינת אתר SPAM, עד שיוכח אחרת" וההוכחות לצורך העניין הן בין היתר גם קישורים נכנסים.

* PR0 או בלי PR בכלל - ישנם בעלי ומקדמי אתרים רבים אשר בעיניהם PR הוא חזות הכל, והם יתעלמו במפגיע מאתרים חדשים אשר אין להם PR בכלל או PR נמוך לדעתם (שגיאה גסה לדעתנו דרך אגב)

* חוסר מודעות לקיומם של האתרים החדשים בשל תופעת "ארגז החול" - תופעה זו של הסתרת והעלמת אתרים חדשים לתקופות ארוכות בתוצאות מנועי החיפוש בכלל, ובמנוע החיפוש גוגל בפרט, מונעים מאתרים חדשים להתברג במהירות למיקומים טובים בתוצאות מנועי החיפוש.

כיצד מתמודדים עם תופעה זו?
שימוש מושכל במנגנון Google Adwords ותכנון מקדים ונכון של המודעות המוקרנות ב Google יכול להביא לאתר לא רק תנועת גולשים ממוקדת, אלא גם לעזור בעקיפין למיתוג האתר ולהשגת קישורים נכנסים "טבעיים" חד כיווניים לאתר שהינם הקישורים שמנועי החיפוש אוהבים במיוחד. חשוב לציין - אנו פועלים מתוך נקודת ההנחה כי אתר האינטרנט שלכם הוא מיוחד, מעניין, בעל תוכן איכותי, ומציע ערך מוסף לגולשים. אתרים משוכפלים, אתרי תדמית משעממים, אתרים דלי תוכן, אתרים אוטומטיים, ואתרים בעלי רמת שימושיות נמוכה לא משתתפים במשחק הזה שכן אין להם בעצם מה "למכור" ולפיכך איש לא ירצה לקשר אליהם באופן "טבעי".

השתלשלות העניינים
* משיקים אתר אינטרנט טוב, חדשני, ומעניין, עשיר בתכנים או שירותים המציע ערך מוסף למבקרים בו.

* דואגים לשילוב מספר מודעות "תדמית" בקמפיין הפירסום בגוגל.

קבוצת מודעות תדמית טובה צריכה להכיל את הפרטים הבאים:

1. שם מלא של האתר
2. תיאור השרות או המוצר
3. כתובת URL
4. מונחי חיפוש רלוונטיים בהטיות שונות
5. מיקום גבוה בערוצי PPC ( לשלם "בנדיבות יתר" עבור מונחים רלוונטיים)
6. קריאה ברורה לפעולה או הצהרה ברורה על מטרתו של האתר (קשה מאד לביצוע באופן יעיל)

* מבצעים ניתוח תנועת המבקרים באתר שהגיעו מקבוצת מודעות ספציפית זו לשם טיובה המתמשך

* בודקים באופן שוטף את כמות הקישורים החדשים לאתרך, רצוי לבצע זאת באמצעות הפקודה linkdomain: המנוע החיפוש של MSN המחזיר את התוצאות המעודכנות ביותר

מהם היתרונות, ואיך זה בעצם עובד?
רשת האינטרנט צמאה למידע חדש באופן תמידי. האתר החדש שלכם הוא בעצם "החדשות החמות" של מפעילי הבלוגים, אתרי התוכן הגדולים, אתרים מתמחים, אתרי נישה וכדומה. באמצעות השימוש במודעות Adwords , אתם למעשה מקצרים את פרק הזמן הדרוש לגולשים להתוודע אל האתר שלכם ולהתחיל לשתף פעולה עימכם. לוחות הזמנים הופכים ליעילים יותר, והתוצאות מהירות עוד יותר. נתקלנו באופן אישי באתרים רבים אשר בתחילת דרכם "נעלמו" במנוע החיפוש גוגל, ובאמצעות קמפיין תודעתי באמצעות Googlr Adwords החלו לקבל פתאום זרימה פתאומית של קישורים מתוך קהילת האתרים המתחרים, בלוגים העוסקים בנושא, וגולשים שנהנו מחווית הגלישה ורצו לספר גם לאחרים עליה.

סיכום
השגת קישורים "טבעיים" הינה מטרה חשובה ביותר בתהליך קידומו של אתר ברשת האינטרנט, ובעלת התשואה הגבוהה ביותר (זרם יציב וקבוע של מבקרים באתר) לאורך זמן. לעיתים שווה להשקיע את הממון הדרוש לפירסום במנועי החיפוש על מנת לקצר את לוחות הזמנים בתהליך חשיפתו של האתר, ולהתגבר על "מחלות הילדות" של אתרים חדשים במנועי החיפוש, ללא כל קשר למיקום האתר בתוצאות החיפוש האורגניות, וללא כל קשר לתנועת הגולשים בפועל מקבוצת מודעות זו.
יצחק מורנו הינו המנהל בפועל של מורנו'ס - המומחים לשיווק באינטרנט וקידום אתרים.
יצחק הנו בעל תואר ראשון במדעי המחשב עם חטיבה מורחבת במנהל עסקים של המרכז הבינתחומי בהרצליה. ליצחק ניסיון רב באבטחת מידע, בפיתוח תוכנה ובשיווקה, מכירות, שיווק אינטרנט, ופיתוח עיסקי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב