דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטליה 

מאת    [ 05/08/2009 ]

מילים במאמר: 1470   [ נצפה 3916 פעמים ]

איטליה

אין עוררין על כך שארץ המגף היא ללא ספק גם ארץ התענוגות: אוכל טוב, יין משובח ואופנת עילית. איטליה רבויה בהיסטוריה, מאכלי גורמה, יין משובח,  אנשי רוח ואנשי דת, ציירים, משוררים, סיפורי שחיתות משעשעים, מאהבים חסרי גבולות ונופים עוצרי נשימה. גן עדן לחובבי הקניות והמותגים הבינלאומיים ו....כמובן מעוז הקפוצ'ינו, הקיאנטי הפסטה והפיצה.

עיר הבירה - רומא (ROMA)

רומא היא ההיסטוריה בהתגלמותה. פה נערמות שכבות על גבי שכבות של היסטוריה: קברים אטרוסקים, אולמות כנסים מתקופת הרפובליקה, ארמונות קיסריים, כנסיות מהתקופה הנוצרית המוקדמת, מגדלי פעמונים מימי הביניים, ארמונות מתקופת הרנסאנס ובאזיליקות בארוקיות.

לצד ההיסטוריה, בירת איטליה היא עיר תוססת  ושוקקת, ולא בטוח ממה תתפעלו יותר ב"עיר הנצח", מהפאר של הוותיקן, מהנצחיות של הפורום, המהירות שבה חולפות בכבישים מכוניות הפיאט, או מהקפה המשובח שתלגמו.

רומא היא גם עיר של קניות. לצד מעצבי הצמרת תמצאו בה הרבה מאוד חנויות קטנות וקסומות. רכוז גדול של חניות מעצבים וחניות תיקים ונעליים תמצאו באזור שבין המדרגות הספרדיות  ו- VIA DEL CORSO .

היכן לטייל ברומא?  פיאצה ונציה, המדרגות הספרדיות, מזרקת טרווי (מזרקת המשאלות), גבעת הקפיטול , הפורום, הקולוסיאום, 'פונטנה די טרווי' , הפנתיאון, פיאצה נבונה, מוזיאון הוותיקן, כנסיית סן פייטרו, רובע הטרסטברה, הרובע היהודי, השוק שבככר קאמפו די פיורי ועוד.

 חבל טוסקנה (TOSCANA)

כשמדברים על טוסקנה מספרים על חבל קיאנטי על כרמיו ויקביו בהם מיוצר יין מן המשובחים בעולם, מדמיינים אינסוף גבעות ירוקות, עצי זית ובתי בד, ומפנטזים על נוף מרהיב של שדות חמניות ......

פירנצה (FIRENZE)

למטען התרבותי וההיסטורי של פירנצה, בירת טוסקנה,  אין מתחרים. כשתבלו כאן מספר ימים תגלו שזוהי גם אחת הערים הנעימות ומלאות האווירה ביותר באיטליה, עם מרכז קטן שנשתמר מימי הביניים המאוחרים. בפירנצה תוכלו לספוג את תרבות אומנות הרנסנס, להנות מטיולים רומנטיים על שלל גשריה הציוריים וככרותיה, לאכול ארוחה טובה באחת ממסעדותיה הנפלאות ולקנח בגלידותיה המהוות תאווה לחיך.

היכן לטייל בפירנצה?   פונטה וקיו - הגשר העתיק, על החנויות שמשני צידיו, כיכר הדואומו בה תמצאו קתדרלה מרהיבה, גלריה אופיצי המלאה ביצירות אמנות ופיאצה דלה סיניוריה המוקפת צריחים והקפלות של בני משפחת מדיצ'י. בעשרות המוזיאונים של העיר תמצאו את יצירותיהם של ליאונרדו דה-וינצ'י בוטיצ'לי, רפאל ועוד רבים אחרים לרבות - דוד, פסלו הידוע של מיכאלאנג'לו הנמצא בגלריה דל אקדמיה. בשוק המרכזי של פירנצה תמצאו עשרות דוכנים של מוצרי עור, לידם נמצא שוק האוכל המקורה בו תוכלו להצטייד בגבינות, תבלינים, שמן זית ועוד אינסוף מטעמים איטלקיים. כל האתרים הנפלאים הללו במרחק הליכה זה מזה.

 סיינה (SIENA)

חומות מגן עדיין מקיפות את הגבעות סביב סיינה (Siena), וזהו רק אחד מהמראות של העיר המרהיבה מימי הביניים. המבנים האדומים-חומים שלה הקנו לה את הכינוי 'סיינה השרופה', ובמאות ה-13 וה-14 היה כאן מרכז תרבותי משגשג שכונה האסכולה של סיינה. מגיפות ושליטים רודניים, החל מבית ויסקונטי ועד בית מדיצ'י הביאו את הצמיחה העירונית ואת השגשוג התרבותי לסופם; המגיפה השחורה של 1348 קטלה 65,000 מסך מאה אלף תושבי העיר. למרבה המזל, הספיקו פרנסי העיר לבנות את הכיכר הימי-ביניימית היפה ביותר באיטליה, פיאצה דל קאמפו (Piazza del Campo), ובסמוך גם את בית העירייה והמגדל המפורסם שלו. הדואומו של סיינה מרהיב ממש, עם רצועות שיש בשחור ובלבן המכסות את חזיתו. ארמונות, כיכרות, אוספי אמנות, מוזיאונים וכנסיות פזורים במרחק הליכה קצר זה מזה בעיר העתיקה, וכולם הופכים את סיינה לאתר נהדר למבקרים שמבקשים לראות אתרים רבים תוך הליכה נינוחה.  בככר דל קאמפו מתקיים מידי שנה (בתחילת חודש יולי ובאמצע אוגוסט) ה'פאליו', מירוץ הסוסים המסורתי בו מתחרות זו בזו שכונותיה (הקונטרדות) של העיר. 

היכן לטיים בסיינה? מבצר המדיצ'ים, בזיליקת סן דומניקו, פיאצה סלימבני על שלושת ארמונותיה, הפיאצה דל קאמפו - ליבה של העיר, ככר המרוצפת לבני חימר חומות-אדמדמות ומוקפת ארמונות בסגנון גותי. בסמוך לככר - מגדל הפעמונים, מזרקת 'פונטה גאיה', ,ארמון 'פאלאצו פובליקו' בו ממוקם המוזיאון העירוני , בית-הכנסת של סיינה והגטו היהודי. וכמובן- הקתדרלה של סיינה - הדואומו . בכנסיה מוצגות יצירותיהם של גדולי האומנות האיטלקית.

 סן ג'ימיניאנו (SAN GIMIGNIANO)

רק 14 מ-72 המגדלים המקוריים נותרו בסן ג'ימיניאנו,  אבל העיירה השמורה להפליא שבטוסקנה מכונה עדיין 'סן ג'ימיניאנו של המגדלים היפים'. המגדלים משקפים תקופה בתולדות איטליה, כששכנותיה היו תוקפניות ולוחמניות, ביתו של אדם באמת היה מבצרו, ובעל המגדל הגבוה היה גם בעל הדעה. ארמונות מלאים בחרכי ירי ומגדלים נישאים מקיפים את הפיאצות המרכזיות בעיירה, וטורה גרוסה הוא המגדל הגבוה ביותר (54 מ'). קתדרלה רומאנסקית, מבצר מתפורר, כנסייה עתירת פרסקאות ומוזיאון נהדר ובו יצירות אמנות מהאסכולה של סיינה ופירנצה הם חלק מקסמיה של העיירה. טיול בסמטאותיה הציוריות של העיירה מאפשר הצצה אל ימי הביניים. העיר הקטנטנה מוקפת חומה, ובנויה בשילוב של אבן טרברטין לבנה ולבנים אדמדמות. במוזיאון שבבית העירייה הישן, פאלאצו דל פופולו, ניתן לטפס על אחד המגדלים של סן ג'ימיניאנו ולצפות בנוף המרהיב.

 היכן לטייל בסן ג'ימיניאנו:  רחוב סן ג'ובאני ,שתי הככרות המרכזיות: פיאצה דלה צ'יסטרנה ופיאצה דל דואומו , קתדרלת הקולג'יאטה, כנסיית סנט אוגוסטינו, פאלאצו דל פופולו, מוזיאון העינויים.

 ארצו (AREZZO)

העיר המוכרת לכולנו בזכות  רוברטו בניני אשר צילם בה את סרטו -  החיים היפים.

ארצו הינה עיר בעלת חשיבות היסטורית רבה. העיר כולה מוקפת חומה ומאופיינת בנופה הירוק להפליא.

ארצו הינה עיר אטרוסקית, התרבות האטרוסקית פרחה בצפון איטליה במאה ה5 ובמאה ה 6 לפנה"ס.

היכן לטייל בארצו? מוזיאון אומנות ימי הביניים והאומנות המודרנית, כנסיית הקדוש דומיניקו, כנסיית סן פרנצ'נסקו, רחוב פילאטי, פיאצה גרנדה, מבצר המדיצ'ים .

 וינצ'י (VINCI)

מקום הולדתו של הגאון לאונרדו. בעיירה ניתן ללמוד על פעילותו המדעית של הגאון .

היכן לטייל בוינצ'י? בית הולדתו של לאונרדו דה וינצ'י, מוזיאון לאונרדו.

 לוקה (LUCCA)

לוקה הינה אחת מן העיירות הרומנטיות, הציוריות והיפות ביותר בחבל טוסקנה. סביב לוקה ניתן מצוא שפע אטרקציות ואתרים. טיול על חומותיה הבצורות של לוקה הוא חוויה מדהימה שאסור להחמיץ.

היכן לטייל בלוקה? פיאצה דל אמפיתאטרו, כנסיית סאן מיכלה אין פורו, מדרחוב העיר הססגוני - ויה פילונגו ,  הבזיליקה של סן פרדיאנו, הקתדרלה העירונית, מוזיאון וילה גוינג'י ועוד.

 חבל אומבריה  (UMBRIA)

אסיזי (ASSISI)

אסיזי (Assisi) מוקפת החומה היא עיירה מופלאה ממש, שהצליחה לשמור על שלווה מסוימת למרות המוני התיירים. העיירה יושבת במחצית הדרך על הר סובאזיו, וכשמביטים בה מהעמק, נוצצים בשמש בנייניה הבנויים שיש ורוד ולבן, מראה מרהיב מאין כמותו. על העיירה חולש רוקה מאג'יורה העצום, מבצר הררי מהמאה ה-14 שנשקף ממנו נוף מרהיב של העמק עד פרוג'יה. פרנציסקוס הקדוש נולד כאן בשנת 1182, ובניית הבאזיליקה החלו שנתיים אחרי מותו ב-1228. זוהי מחווה מרהיבה לקדוש המגן על החיות, עם פרסקאות מאת ג'וטו, צ'ימבואה ומרטיני. השרידים מימי האימפריה הרומית כוללים את הפורום שנחפר לאחרונה ואת חזית העמודים של מקדש מינרבה, והשפעות רומיות ניכרות ברבים מהבניינים בעיירה. כמה מהכנסיות כאן הן סנטה מריה מאג'ורה, סן פייטרו, סנטה קלרה והבאזיליקה סנטה מריה דלי אנג'לי.

צפון איטליה

ונציה (VENEZIA)

זוהי עיר להולכי רגל בלבד בשל הסמטאות הצרות המשתלבות זו בזו (כן, מאד קל להתבלבל...). האדריכלות ההרמונית מקורה בין המאות ה-12 וה-16, והקירות הסודיים והמרפסות המפתות מבהיקים בשמש, והמים מתנוצצים מכל סדק וחלון. התענוג האמיתי הוא לצאת לפתע מהסמטאות האפלוליות לאור השמש של כיכר המלאה ביונים, או לחצות את מערכת התעלות המסובכת של העיר על הגשרים הקטנים והציוריים. האווירה כאן קסומה, וכמעט חגיגית. העיר נבנתה על 117 איים קטנים, והיא מקושרת לעיירת-השינה שביבשת, מסטרה , באמצעות גשר ארוך למכוניות ולרכבות. התעלה הגדולה (קאנאלה גראנדה) מתפתלת במרכז העיר ונפתחת אל המראה המרהיב של פיאצה סן מרקו, ובה מגדל הפעמונים, ארמון הדוג'ים, הבאזיליקה של מרקוס הקדוש והכיכר ההדורה ומלאת היונים. 'גשר האנחות' מקשר בין הארמון לבין בתי הסוהר העתיקים והמפחידים, ועל הגונדולות השטות במים משקיפות הכנסיות סנטה מריה דלה סאלוטה, סן ג'ורג'ו מאג'ורה וכנסיית רדנטורה. ההליכה מתחנת הרכבת לכיכר סן מרקו אורכת כחצי שעה בלבד. כדי ליהנות מהארמונות היפים צאו לשיט בגונדולה. ונציה מוקפת בכמה איים: הלידו, מוראנו (מולדתה של הזכוכית הוונציאנית), בוראנו (הידוע בעבודות התחרה שלו) וטורצ'לו

 מילנו (MILANO)

מילנו הינה המילה האחרונה למביני עניין בתחום האופנה.,מעבר לאופנה, מילנו ידועה גם במטבח המשובח, מהאופרה, מהקתדרלה (הרביעית בגודלה בעולם), מהמבצר מתקופת הרנסאנס. מוקדי העניין לתיירים ממוקמים בין שני האתרים החשובים ביותר בעיר: הדואומו, הקתדרלה הענקית, שבנייתה החלה בשנת 1386 וטרם נסתיימה, ומבצר ספורצה. בפיאצה דל דואומו גובלת אחד מגלריות החנויות היפות ביותר בעולם: גלריה ויטוריו אמנואלה סקונדו . לחובבי האופרה מומלץ לבקר בלה סקאלה ומוזיאון האופרה. במילנו יש גלריות ואוספי אמנות רבים, אבל האתר הפופולרי ביותר הוא דווקא חדר האוכל של הנזירים בכנסיית סנטה מריה דלה גראצייה, שעל אחד מקירותיו מצויירת הסעודה האחרונה.

 דרומה מרומא

נאפולי (NAPOLI)

העיר נאפולי מלאת האנרגיה, בירת מחוז קאמפאניה (Campania), יושבת במפרץ נאפולי המקסים, שחולש עליו הר הגעש וזוביוס. זוהי אחת הערים הצפופות ביותר בעולם, והיא פועמת לקצב ההמונים העובדים והמתגוררים בה, רחובותיה הצרים עמוסים באנשים המנסים להתחמק מהכביסה התלויה ממעל ומהקטנועים המהירים מתחת. במרכז העתיק של נאפולי נמצאים הכיכר עתירת הכנסיות פיאצה דל ג'זו נואובו (Piazza del Gesù Nuovo), הדואומו, פאלאצו ריאלה (Palazzo Reale) ובית האופרה סן קרלו. קסטל נואובו (Castel Nuovo), המבצר 'החדש' מהמאה ה-13 משקיף על נמל המעבורות, ובהמשך קו החוף ניצב מבצר נורמאני, ומסביבו כפר דייגים זעיר, בורגו מארינארו (Borgo Marinaro). 

חוף אמאלפי (AMALFI)

לאורך 50 ק"מ של צוקים מסורנטו (Sorrento) לסאלרנו (Salerno), משתרע אחד החופים היפים ביותר באירופה. הכביש מלא פיתולים מסמרי שיער מעל החוף הסלעי, וממעל נשקפים המים הכחולים והכפרים הציוריים שיושבים על הצוקים וכמו לקוחים מהאגדות.

חברת אופיר טורס הנה חברת התיירות, הנופש והפנאי היחידה בישראל המספקת תחת קורת גג אחת את כל מוצרי הנופש הקיימים בשוק התיירות.
טיסות זולות
טיסות
נופש



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב