דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פלמה דה מיורקה 

מאת    [ 05/08/2009 ]

מילים במאמר: 773   [ נצפה 14430 פעמים ]

פלמה דה מיורקה

 

פלמה- עיר הבירה של האי מיורקה, מציעה שילוב עשיר של היסטוריה, תרבות וחיי לילה תוססים, עם שדה תעופה בינלאומי, קתדרלה גדולה, רובע עתיק עם סמטאות ציוריות, מגוון אפשרויות שופינג, אינסוף אפשרויות בילוי וגם קבוצת כדורגל המשחקת בליגה ההדירה של ספרד.

את האווירה הקוסמופוליטית של פלמה מיטיבים לייצג בתי מלון שלה, הפזורים לאורך רצועת החוף ועושים כל שביכולתם להנעים את שהותם של האורחים, ביום ובלילה.

העיר קטנה ואפשר, וגם רצוי, ללכת לאורכה ולרוחבה ברגל. היא מצוינת לחופשת סוף שבוע ומאוד מגוונת מבחינה תרבותית: מוזיאונים וגלריות (כולל מוזיאון של הצייר מירו שאסור להחמיץ), חנויות, ברים, בתי קפה, מופעי רחוב ססגוניים, שוק סוף שבוע, ומסעדות המציעות מטבח מקומי מצוין.

פלמה היא גן-עדן לקניות – בעיקר מוצרי עור זולים (נעליים, ארנקים וחליפות) ופנינים מלאכותיות מתוצרת מקומית. העיר משופעת בחנויות ובדוכני רחוב עממיים, המציעים את מרכולתם במחירים זולים מאלה הנהוגים בספרד השכנה. חנויות אלגנטיות ניתן למצוא ברחוב חיימה השלישי – רחובה הראשי של פלמה, שבו מיוצגות, בין השאר, מיטב חנויות האופנה של פריז ורומא.

העיר העתיקה – היא מימי הביניים ונקראת VILA D'AMUNT  .  העיר התחתית, VILA D'AVALL, היא החלק המסחרי הבורגני ומרכזה הוא PESO DEL BORN , המהווה דגם מוקטן של שדרת RAMBLAS המפורסמת של ברצלונה.

העושר ההיסטרי של פלמה מתבטא בבתיה ובארמונותיה הנחבאים בסמטאות העיר העתיקה. אחד מארמונות אלו בסגנון המאה ה -13 (אבאקו), הפך לפאב מיוחד במינו המציע מגוון רחב של קוקטיילים באווירה רומנטית וקסומה ובתפאורה מדהימה ביופייה של נרות, סידורי פרחים ופירות.

האתר המפורסם ביותר בפלמה הוא הקתדרלה העצומה, שבנייתה החלה במאה ה- 13 והסתיימה ב- 1904 תחת השגחתו של האדריכל הנודע מברצלונה אנטוניו גאודי.  זו אחת הקתדרלות הגותיות הגדולות באירופה. כיכר גדולה, שממנה רואים חלק מרצועת החוף של פלמה, מפרידה בין הקתדרלה לבין ארמון אלמודיינה. הארמון שימש פעם את הכובשים המורים ולאחר מכן את מלכי מיורקה ושייך כיום לבית המלוכה הספרדי. הביקור בו מאפשר לעקוב אחר התהפוכות שעבר האי. אתר חשוב ומרשיםאחר, מוזיאון פלאו מארש, שוכן סמוך מאוד לארמון ולקתדרלה ואתר נוסף השווה ביקור הוא כפר המבקרים, פואבלו אספניול – דגם מוקטן של מחוזות הסטורים חשובים בספרד.

פלמה היא נקודת זינוק מעולה לאתרים הקסומים של האי מיורקה כולו. מחוץ לעיר שוקקת החיים ניתן למצוא נוף מדהים ביופיו של מפרצים וחופים עם חול זהוב ומי ים צלולים הנחשבים לטובים באירופה (ביניהם חופי נודיסטים), יערות פורחים, כפרים ציוריים ביניהם ואלדמוסה – הכפר בו חי שופן (מומלץ ביותר), ועיירות נופש קטנות ומקסימות.

אתר חובה מרכזי לביקור: מערות הנטיפים של דראך, שבהן יצר הטבע דמויות וצורות נפלאות. במערות , שבכפר הדייגים הציורי פורטו קריסטו, גם מצוי המפרץ התת- קרקעי הגדול בתבל, שבו – באווירה של רוגע פסטורלי – מזומנת חוויה מוסיקלית מפתיעה: מתוך האמפיתיאטרון הגדול  והחשוך מגיחות, לפתע, לעיני הצופים הנדהמים, שלוש סירות מוארות בשלל צבעים, כשבכל סירה שייט ונגן, המנעים, עלי כינור, מנגינות קלאסיות של בטהובן, מוצרט, באך והנדל.

ביקור מומלץ נוסף: בית החרושת לפנינים  מלאכותיות בעיר מנקור הסמוכה לפלמה. כאן ניתן לצפות בשלבי יצירת הפנינים ובתצוגה מרשימה שלהן. בחנות רחבת הידיים של מפעל מוצעות למכירה הפנינים, שקנו להן שם. בסמוך מצוי גם שוק "אינקה" – מרכז תעשיות העור של ספרד, שבו ניתן לרכוש, במחירים נמוכים ביותר, את כל מוצרי העור שניתן להעלות על הדעת.

אטרקציות נוספות המיועדות לילדים הם פארק המים גדול והקארטינג במגלוף.

חיי הלילה התוססים של מיורקה מציעים אטרקציות רבות כמו הקזינו בעיירה מגלוף, מסיבות החוף בפלמה והדיסקוטקים הטובים ביותר באירופה כמו "טיטוס" בפסאו מריתימו ו- BCM במגלוף, לחובבי הבידור מומלץ ערב הווי שאסור להחמיץ: ה"סונאמר". זהו מפגש עמים המתנהל בחווה ליד העיר פלמה. באולם ענק, שכתליו עשויים אבן מסותת , מסתופפים מדי ערב כ- 2000 תיירים, בני אומות שונות, ללילה של זמר, ריקודים וברבקיו בנוסח ספרדי ובינלאומי, תוך כדי המופע מלעיטים את הקרואית  כיד המלך: בשרים, תפוחי – אדמה, סלטים, שמפניה ויין חופשי.

ערב הווי, מרשים לא פחות, מתקיים בסמוך ל"סונאמר". שם מקבלים את פני האורחים, באווירה אותנטית של ימי הביניים, "מלך" ו"מלכת" ספרד, המעניקים לכל אורח לבוש מלכותי, כולל כתר מלוכה. בערב ההווי הזה מתקיימות, בין היתר, תחרויות ומלחמות בין אבירים, נוסח הימים ההם, לקול תשואות הקהל, המשתדל לשתף פעולה ולחיות את אווירת הימים ההם.

 

חברת אופיר טורס הנה חברת התיירות, הנופש והפנאי היחידה בישראל המספקת תחת קורת גג אחת את כל מוצרי הנופש הקיימים בשוק התיירות.
טיסות זולות
טיסות
נופש



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב