דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמחי המרפא הסיניים והשפעתם על פוריות הגבר והאישה 

מאת    [ 04/08/2009 ]

מילים במאמר: 1363   [ נצפה 4631 פעמים ]

צמחי המרפא הסיניים והשפעתם על פוריות הגבר והאישה
כותבת המאמר: שרה מעוז-מזרחי
מומחית ברפואה סינית
מתמחה בגניקולוגיה סינית ותזונה
קצת פרספקטיבה היסטורית
הרפואה סינית תחילתה לפני שנים רבות מאוד, יותר מ4000 שנות היסטוריה, אז שימשה הרפואה כרפואת קיסרים בעיקרה, הקיסרים דאגו להשקיע בה, לתת כספים למחקר וגילוי, להשקיע בכימאים ובהרבליסטים שלהם שיצאו לחפש, לחקור ולהכיר את הצמחים השונים ולערוך ניסויים כדי למצוא את שיקויי האל מוות שיבטיחו את בריאותם וניצחיותם.
ההתחלה מיוחסת לקיסר הצהוב המכונה בשם HUAND DI, קיסר זה היה רופא שחקר את גוף האדם, הפיזיולוגיה, האנטומיה דרך ניתוחים שבוצעו בחצרו, אהבתו היתה הרפואה ובעיקר צמחי המרפא וסגולותיהם, לקיסר זה מיוחס הספר: "הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב" קלסיקה חשובה העוסקת בפילוסופיה של הרפואה הסינית, המחלות, גורמיי המחלות, האבחנה והטיפול, ספר המהווה את הבסיס לכל רופא סיני מאז ועד היום, הספר תורגם לשפות רבות מאוד וכבר לפני 3000 שנה נלמד באוניברסיטות של סין.
הקיסר הצהוב הוא זה שהגה לראשונה את הרעיון של פורמולה כך שאם נשים מספר צמחים יחד, האפקט שלהם יהיה טוב יותר.
אחריו מגיע הקיסר SHEN NONG שנחשב לאבי החקלאות הסינית וכינויו היה האיכר האלוהי/ הנעלה, קיסר זה נחשב למי שלימד את בני האדם לאחוז במחרשה, לעבוד את האדמה, לזרוע את חמשת הדגנים ואת היכולת להבחין בין אדמה יבשה או לחה, פורייה או סלעית, אדמה הממוקמת במישור או בגבעות.
הוא עצמו ניסה את הצמחים, שתה וזיהה את טעמם וסיווג את טעמם למר, חמוץ, מלוח, מתוק וחריף.
הוא לימד את הפרמקולוגיה הסינית לעומקה וקבע במה אפשר להשתמש וממה חשוב להיזהר או להימנע, הוא טעם צמחים רבים כל יום וקבע אילו מהם רעילים ואילו טובים לשימוש.
כתב ספרים שנחשבים לקלסיקה של צמחי המרפא- אחד הספרים המרכזיים שלו הינו:
"THE DIVINE FARMER'S MATERIA MEDICA " שמהווה בסיס חשוב לתורת צמחי המרפא, עבר מדור לדור ומשמש עד היום כספר לימוד עיקרי.
בעבר אנשים לא השתמשו בפורמולות צמחים, פשוט היו אוכלים מהצמח, אנשים שמו לב שכשאוכלים פרי מסויים אז יש לו תכונות מסויימות שמשפיעות על האוכל מהם, למשל, תמר סיני שמו לב כי הוא מחזק קיבה, מאזן ומשחרר גזים, אחד המשפטים שמאפיינים את עולם הצמחים הסיני הוא: YAO SHI TONG YUAN שמשמעו האוכל והצמחים באים מאותו המקור.

לאורך השנים הסינים המשיכו לחקור ולהתקדם בתחום הריפוי, הם טעמו, הריחו, בישלו, חלטו, הקפיצו, טינקטרו (שיטה של השריית הצמח באלכוהול ומיצויו בתמצית) וניסו שיטות מגוונות במטרה להפיק את המירב והעיקר מהצמחים לשימוש טוב יותר
הדגש בצמחי המרפא היה על האיכות האנרגטית של הצמח:
טעמו - מר, מלוח, חמוץ, חריף, מתוק
כיוון תנועתו - מעלה, מטה
שיוכו לאיבר פנימי מסויים ולערוצי אנרגיה - כבד, לב, טחול, קיבה, כליות וכו...
טמפרטורה- חם, חמים, קר, קריר, נייטרלי
בדקו השפעות והתוויות והתוויות נגד, מינונים, אזהרות ודרגות רעילות.
השימוש בצמחים מגוון ורחב- אפשר לקחתם במרתח כאבקת תה, בקפסולות, כדורים או בתמצית.

הסיבות דרך העיניים הסיניות:
בעיות פוריות נובעות עפ"י הרפואה הסינית מגורמים שונים, הגורמים יכולים להיות משולבים או נפרדים, אצל כל אחד זה יתבטא בצורה אחרת:

? אורח חיים אינטנסיבי מאוד
? תזונה לא נכונה- קרה, מטוגנת, שמנה, מסוכרת, מעובדת ומהירה.
? גיל מתקדם
? עבודה מאומצת המכלה את ה - JING = אנרגיית הכליות שאחראית על פוריות ועל המצב ההורמונלי בכלל, פעילות יתר עלולה לפגוע בנוזל (יין) הכליות שמתפקידו לתמוך בעיבוי רירית הרחם ולספק אספקת דם טובה. אצל הגבר עלול להתבטא בחימום יתר של שק האשכים שיהוו פגיעה באיכות הזרע.
? חשיבה מרובה-מובילה לדאגות יתר, חשיבה אובסיסיבית וחוסר שקט פנימי.
? מצב רוח ירוד-חרדות, פחדים, כעסים, תיסכולים, לחצים, סטרס ורגישות יתר.
? טראומות- ניתוחים, צלקות בבטן תחתונה הגורמים לפגיעה בזרימת האנרגיה באיזור ובמפגש בין הזרע לביצית.
אפקטיביות הטיפול:
הצמחים משמשים בסוגי התחלואים השונים, אך מאמר זה מתמקד
ביעילות הצמחים בטיפולי פוריות:
יעילות רבה ב -
- הורדת מתחים - הדרך להתעברות לא פעם רצופה מצבים נפשיים וריגשיים, אכזבה, תיסכול, עצבות וכאב, בשימוש נכון בצמחי המרפא יחד עם דיקור ותזונה מרגישים שיפור מיידי במצב הרוח, ברוממות ריגשית דבר המעלה את הסיכויים לקליטה טובה יותר של העובר ברחם.
- הקלה גדולה בתופעות הלוואי- לרוב נשים וגברים הנוטלים הורמונים לשם טיפולי פוריות סובלים מכל מיני תופעות לוואי, צמחי המרפא והדיקור עוזרים מאוד בהורדת תופעות אלה ומקלים על נפיחות בבטן, כאבי ראש, גלי חום, בחילות, שינויי מצב הרוח, פריחות ועוד...
הרפואה הסינית עוזרת בהתמודדויות אלה ושומרת שהגוף לא יקרוס תחת ההעומס ההורמונלי.
- עיבוי רירית הרחם- שיפור ניכר חל עם השימוש בצמחי המרפא והדיקור הסיני בהשגת עובי רירית טובה יותר להשרשה וקליטת העובר.
- חימום הרחם- כדי שתישמר הפרייה הרחם צריך לשמור על טמפ' טובה, "רחם קר" שנגרם מתזונה או מנטילת הורמונים רבים עלול להיות אחת מהסיבות לבעייה של השרשה.ברפואה הסינית יש אפשרות לחמם את הרחם ולהביאו למצב של רחם פורה ומוכן יותר.
- הורדה של ערכי FSH גבוהים- נשים בעלות תגובה שחלתית נמוכה ביום השלישי למחזור, שבויות בתפיסה כי סיכוייהן להרות שואף כמעט לאפס, אמונה זו אינה בהכרח נכונה בשל העובדה שנשים ששינו אורח חיים דרך תזונה סינית (שמחממת ומחזקת את הרחם ואת איכות הביציות), נטלו צמחי מרפא סיניים בהתאם לאיבחון מדוייק ומקצועי שנעשה להם ועם דיקור סיני הביאו לירידת רמות ה FSH וחשוב יותר הצליחו להרות ולשמור על ההריון, גם כאלה שגילם היה גיל מתקדם, זאת בשל העובדה שצמחי המרפא בעלי יכולת איזון הורמונלי, חיזוק והזנה ובשילוב נכון עם יתר הדברים שהזכרתי וכן גם תירגול של יוגה נשית יעזרו לשנות את המצב שנראה כבלתי אפשרי.
- מניעת הפלות חוזרות- הרפואה הסינית מאמינה כי רחם קר, חולשת צי(אנרגיה) ודם לא מזינים את העובר ולכן הוא "נופל", בסינית רחם = ZI GONG שפרושו ההיכל של הילד צריך להיות מוזן, חזק ופורה כמו אדמה שמצמיחה פרחים, בשילוב של צמחים, דיקור ושוב תזונה אפשר להשיג רחם יותר פורה וחזק שימנע את ההפלות החוזרות.
האפקט בטיפול לגבר:
אי פיריון גברי- אצל גבר הסיבות הידועות לאי פיריון נובעות מגורמים רבים:
רמת FSH נמוכה, פגיעה בציר ההורמונלי יתרת המוח-אשכים, בעיות גנטיות ומחלות פנימיות (סכרת, CF, מחלות מין, זיהומים) חשיפה לקרינה ורעלים כימיקליים שונים, עישון, אלכוהול וסמים, התחממות של האשכים מסיבות שונות (סאונות, מחלות חום, עבודה פיזית מאומצת, לבישת מכנסים או תחתונים צמודים, זיהום בגוף), בעיות בתיפקוד המיני, זיקפה, שפיכה, מצבי לחץ וסטרס המוציאים מאיזון נפשי.
הרפואה הסינית פיתחה פרוטקולי טיפול לפתרון בעיות פוריות של הגבר, כשהאבחנה והטיפול מתבססים על הערכת מצב האיברים הפנימיים אשר מעורבים בייצור הזרע, בספירת הזרע ותנועתיותו, האבחנה קשורה בדר"כ במונחי הרפואה הסינית ב:
חסר יאנג כליות או חסר יין כליות או חום ולחות או חסימת צי ודם יכול להיות אחד מהם או שילובים שונים של כמה מהם או כולם.
ע"י תישאול מקיף שכולל גם אבחנת דופק, לשון והמרידיאנים המעורבים ,בוחרים באסטרטגית הטיפול בדר"כ וכמעט תמיד נשתמש בצמחי המרפא הסיניים ,שנותנים מענה לבעיות זרע רבות, בשילוב עם הרפואה הקונבינציונלית ופתרונותיה. אם תוצאות בדיקת הזרע יחסית סבירות ומתאימות להשבחה או קרובות לזה, מומלץ אז, לנסות ולשפר את הזרע בעזרת צמחי המרפא הסיניים ,שיאפשרו סיכויים גבוהים יותר להצלחת הטיפול ולקליטה.
במידה והגבר סובל מבעיות בריאותיות נוספות היכולות להחליש עוד יותר את הזרע כגון: כאבי גב, בעיות שתן, שינה לא טובה, עצבנות, עייפות ותשישות, עודף משקל ותזונה לקויה, במקרים אלו, טיפול סיני יעזור הן לשיקום וחיזוק הזרע והן למצב הריגשי והבריאותי הכולל.

המחזק והמועיל ממזונותינו לפוריות:
לחיזוק זרע:
ויטמין E
נבט חיטה דגנים מלאים זרעים אגוזים ושקדים ירקות ירוקים
ויטמין C
מלון פרי הדר מיצים גרגרי יער עגבניות פאפאיה מנגו אננס אבוקדו אספרגוס ברוקולי כרובית צנון חרדל כרוב אדום נבטים פטרוזיליה פלפלים ירוקים
ויטמין B
ביצים שמרים דגים אבוקדו פולי סויה
ויטמין A
פירות צהובים ירקות צהובים משמש גזר בטטה
דלעת אפונה תרד כרוב
אבץ-
מאכלי ים (לאוכלי הלא כשר)
בשר זרעי חמניות דלעת אגוזים מוצרי חלב דגנים מלאים
שמרים מותססים
מזיקי זרע -
אלכוהול סיגריות סמים תרופות סטרואידים קרינה-צילומי רנט תחתונים לוחצים סטרס חום באיבר המין-גקוזי, סאונה, סדין חשמלי, אמבט חם.

לנשים וגברים בכלל מומלצת תזונה העשירה בירקות ובדגנים מלאים, יותר מכך לחיזוק איכות הזרע והביצית, מומלץ לאכול אוכל נקי מריסוסים ומדבירים יותר אוכל אורגני ולטהר אוכל שאינו אורגני(שטיפה במים חמים), כמו כן להימנע ככל שאפשר מאוכל מעובד ומתועש, נקניקיות, המבורגר, קבבים, אוכל מעושן, תיבול, אוכל מטוגן, משומר, מהיר ומוכן.
מומלץ יותר עוף, דגים, בשר וביצים - ללא אנטיביוטיקה (רק דגים מבושלים, לא נע)
אוכל מבושל, ביתי עשיר בירקות ועשוי בשמן זית או קנולה.
קיטניות - שעועית אדומה, שחורה, לבנה, אזוקי, מאש, עדשים, פול (למי שאינו רגיש). הקיטניות טובות לחיזוק אנרגיית הכליות והזנה של הרחם והדם ולכן מאוד מומלצות.

ברפואה הסינית ההתבוננות על כל אישה ו/או גבר היא פרטנית וספציפית, הטיפול יהיה שונה עבור כל אחד מתוך התייחסות לאדם הספציפי וייחודו.
לצמחי המרפא הסיניים ניסיון רב שנים ומוכח לשיפור משמעותי וניכר בהטבת הגורמים המובילים לאי פיריון זוגי, גברי ו/או נשי.
שרה מעוז מומחית ברפואה סינית ,מתמחה בגניקולוגיה סינית ,השמנת יתר והפרעות אכילה.למדה בארץ ובסין ,דוברת סינית ובוגרת האוניברסיטה העברית לסין תרבותה ופילוסופיה,שימשה כסטאזרית ומתרגמת של פרופסור פאנג סיה סו במשך 3 שנים .ליצירת קשר: 0502017050 או במייל healing_hands777@hotmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב