דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוקי פורר- עצה שלי, תפרוש! 

מאת    [ 03/08/2009 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 3412 פעמים ]

בס"ד

שוקי פורר- עצה שלי, תפרוש.



ליבי עם המצב אליו נקלע ראש עיריית רחובות המושעה מר שוקי פורר. למרות שהייתי ועודני אופוזיציונר גדול למעשיו ודרכי התנהלותו אני מבין את כאבו וצערו בימים טרופים אילו שעוברים עליו, לסבל הנגרם לו ולמשפחתו, לטרטורים בבתי המשפט, לקלון שהודבק לו ע"י השופטים וע"י הציבור, לעובדה שאינו יכול לכהן כראש עיר ו/או בכל תפקיד ציבורי אחר וגם לכך שאינו יכול לעסוק במקצוע שלמד אותו כמה שנים טובות, ושאינו מקבל משכורת משום גורם בימי מיתון קשים אילו.

עם זאת, דאגתי נתונה קודם כל לעיר. החלטתו (בצדק או שלא) לערער על החלטת בית משפט השלום ולאחר מכן, על החלטת בית המשפט המחוזי יוצרת "צוואר בקבוק" בעירייה ובתפקודה.

מאז שהתפנה מר פורר לעסוק בדיונים המשפטיים, בישיבות עם עורכי דינו וקריאות וניתוחים של גזר הדין אל תוך הלילה ההחלטות בעירייה תקועות, איני יכול לסמן את ממלא מקומו מר רחמים מלול כאחראי בלעדי לפקק זה כמו שאיני יכול לסמן את פורר עצמו או כל אחד אחר מחברי המועצה או מפקידי העירייה לסחבות ולעצירה בכל מה שנוגע לניהול העירייה.

חוסר הוודאות שבעניינו, הערפול בנושא יש בחירות או אין? התחושה שכאילו מנסה פורר מסיבה כלשהי פשוט "למשוך את הזמן", ההמתנה להחלטות בתי המשפט וגם הריקוד על הדם של כמה ממתנגדיו יצרו סיטואציה סבוכה בה עיריית רחובות עפ"י אנשים שפועלים בשמה פשוט לא מתפקדת.

שוקי פורר צריך לפרוש, להודיע על כך שאינו מעוניין לכהן כראש עיר יותר, שר הפנים יודיע על בחירות ובכך מכבד פורר את ההחלטות בית המשפט השלום והמחוזי.

שוקי פורר צריך לנסות לטהר את שמו מול בג"צ כשהוא "בחוץ", כאדם פרטי הנלחם על זכויותיו כפי שעשו הירשזון שהתפטר מתפקידו כשר האוצר, חיים רמון שהתפטר מתפקידו כשר המשפטים במהלך משפטו בנושא ההטרדה המינית, ובניזרי שלא כיהן כח"כ בזמן ערעורו לבג"צ.

בית המשפט העליון אליו פונה עכשיו פורר אינו "מתקן הטעויות" של בתי המשפט "שמתחתיו" אלא להפך.

בית המשפט העליון הוא ערכאת הערעור העליונה, הוא גוף העומד בראש ההיררכיה של הרשות השופטת והוא קבע בעבר (ע"פ צור נ' מדינת ישראל) כי "אדם הדואג לניקיון בגדיו לפני שהוא דואג לניקיון כפיו חמורה פי כמה מעבירה הנעשית ע"י בור ואביון". הלך רוח זה הוביל את בג"צ להחמיר למשל עם בניזרי והירשזון ממש לפני חודשים ספורים כשהציבור והתקשורת מלינים על תחושה של סיאוב ושחיתות בשלטונות המדינה.

אין לי ספק כי בית המשפט מתכוון להמשיך את היד הקשה אותה הוא נקט עד עכשיו ופורר עלול להחמיר את עונשו.

בית המשפט רואה אדם הנאשם/ הנחשד בעבירת "צווארון לבן" כמייצג תופעה כוללת וככזה, הוא נדרש לשאת בעונש של הסכנה החברתית הנוראה אותם הם מייצגים (שפירא, ר', "הצווארון הלבן- עד כמה הוא מלוכלך?, "אוניברסיטת בר- אילן", 101-129).

לו הייתי מיועציו המשפטיים של פורר הייתי מייעץ לו לפרוש מחיים ציבוריים ולהגיע לעליון כשהוא נטול כל "דרגה" ציבורית ובכך הוא יוכל להראות לבית המשפט את רצינותו, את העובדה שהוא מצטער על הפרת האמונים בה הוא הודה וכך אולי הוא יוכל לחזור לתפקד כעורך דין. בית המשפט עשוי לראות את התרחקותו מהחיים הציבוריים כ"עונש" הולם וכאחד שאינו מייצג אף גורם אחר ובכך להגדיל את הסיכוי להסיר את הקלון שדבק בו.

כך, יוכל פורר להיטיב קודם כל עבורו, הוא יחוש רחוק מאור הזרקורים, רגוע יותר ויזכה אולי לאהדה גדולה יותר מהציבור.

פורר כיהן 10 שנים כראש העיר (סה"כ 2 קדנציות), סיכוייו להיות "מאיר ניצן של רחובות" (5 קדנציות/ 15 שנה בראשל"צ) הם אפסיים, הוא כיהן בשורת תפקידים בנציבות המדינה, עשה לביתו די מספיק כדי לפרוש עכשיו ולחזור ולתפקד כעורך דין פרטי או לעסקים אישיים.

רחובות תקבל ראש עיר חדש.

ואנחנו התושבים? את האמת, רוב הסיכויים שאנחנו נמשיך לשלם ארנונה שהיא מהיקרות במדינה, עם הפרשי עלות מול תועלת עצומים, נראה את ראש העיר החדש מבזבז את המשאבים האחרונים שנותרו כדי להשתיק את החלק בציבור אליו הוא התחייב לפני שנבחר אבל, וזה מה שטוב הוא ייזהר בצוננים כי קודמו בתפקיד נכווה ברותחין.

הוא יתרחק מכל "יועצי אחיתופל" למיניהם וינהיג (אולי) אמות מידה ונהלים מחמירים יותר.

בהצלחה...


מנהל "גן סיטי אירועים"-רחובות.
לשעבר, מנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן" ומנהל תפעול אירועים ומכירות ב "ויטראז'- מרכז האירועים" בנס ציונה ומנהל בכיר בתחום ההסעדה המוסדית בחברת "נורקייט".
סטודנט לתואר שני M.B.A במנהל עסקים בהתמחות שיווק ובעל תואר ראשון B.A בניהול ותקשורת מטעם האוניברסיטה הפתוחה. הנדסאי תעשייה וניהול במגמת שיווק, נשוי+2.
קורסים נוספים: נאמן בטיחות והגיינה במזון, ניהול המטבח המוסדי וניהול והפקת אירועים.
כתחביב, מנהל פורום רחובות באתר "מקומיני" ועיתונאי חובב ב"הד העיר" השבועון לציבור הדתי והחרדי באיזור השפלה, באתר News1 ופעיל פוליטית במסגרת "האיחוד הלאומי" וברמה המוניציפאלית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב