דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


6 טיפים לסידור החנות ונקודת המכירה 

מאת    [ 02/08/2009 ]

מילים במאמר: 326   [ נצפה 4645 פעמים ]


לסידור נקודת המכירה השפעה ישירה על ההכנסות והרווח שלה. מחקרים שנעשו בתחום, מייחסים לסידור נכון של החנות והמדף יכולת להעלות בעד 50% את המכירות בשטח המדף הנתון.
להלן 6 טיפים מועילים לסידור נכון של החנות והמדף:

1. רצוי ומומלץ לסדר את החנות והמדף, באופן המעניק יתרון לפריטים בעלי פוטנציאל מכירה ורווח גבוהים. כמובן שהדבר מחייב ניתוח ומידע בנוגע לרווחיות ולהיקף המכירות של הפריטים השונים. אם אין לכם מידע ברמת פריטים בודדים אלא רק קטגוריות, השתדלו לסדר את המדפים כך שקטגוריות בעלות פוטנציאל מכירה ורווח גבוהים, יקבלו עדיפות.

2. כאשר רוצים לתת עדיפות יש להתייחס לשני פרמטרים עיקריים:
א. שטח מדף. למשל אם משקפי שמש לנשים תורמים 70% למכירות העסק, עליהם גם לתפוס 70% משטח המדף.
ב. מיקום המדף. מדף עדיף הינו מדף בגובה העין.

3. כהשלמה לאמור לעיל, אל תבליטו פריטים שפוטנציאל המכירות שלהם נמוך. לעיתים קרובות אני נתקלת בחנויות החושפות בהבלטה פריטים שמכירותיהם נמוכות, במטרה להגדילם או להיפטר מהם. חשוב לדעת שכשמדובר בפריט בעל פוטנציאל מכירה נמוך, חשיפתו על שטחי מדף גדולים יותר אומנם תסייע לגידול במכירות שלו, אך תוספת המכירות בטלה בהשוואה לתוספת שניתן להשיג מהבלטת שטחו של פריט בעל פוטנציאל מכירה גבוה. יתרה מכך, חיסול מלאי במחירי עלות או אף למטה מכך, הינו לעיתים קרובות זול יותר בהשוואה ל"הקרבת" מדף עדיף.

4. הקפידו על מדף שופע, מסודר ונקי.

5. תצוגה בסמוך לכניסה לחנות הינה בעייתית. לקוחות הנכנסים לחנות, זקוקים לזמן התאקלמות ולכן לא ישימו לב לפריטים המוצגים ממש בכניסה.

6. הציגו על דלפק הקופה או מאחוריה פריטי מבצע במטרה להגדיל את המכירה פר לקוח. להלן מספר המלצות בנושא:
- חשוב שהפריטים יפנו למכנה משותף רחב של קונים.
- דאגו שהמחיר שלהם יהיה נמוך וייצג 5% עד 10% מסל הקנייה השכיח של הלקוחות שלכם.
- הצעה אקטיבית של פריטי מבצע אלו על ידי מי שנמצא בקופה, משפרת משמעותית את המכירה שלהם.




חנה שמשי יועצת ומלווה עסקים קטנים. לאחר 18 שנים בתפקידי ניהול בכירים/סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות, מיישמת בהצלחה למעלה מ 7 שנים את הידע והניסיון של הבינלאומיים והגדולים בעסקים קטנים. www.patentmarketing.co.il
יועצת ומלווה עסקים קטנים.
לאחר 18 שנים בתפקידי ניהול בכירים / סמנכ"ל בחברות ישראליות ובינלאומיות מובילות, מיישמת בהצלחה מזה 7 שנים את הידע והניסיון של הבינלאומיים והגדולים בעסקים קטנים.
http://www.patentmarketing.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב