דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית - על קצת המזלג 

מאת    [ 02/08/2009 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2749 פעמים ]

בארץ ובעולם אנו עדים לתופעה של גידול במספר התביעות שעניינן רשלנות רפואית. הסיבה לכך היא שילוב של עליית במודעותו הגוברת של הציבור בכלל לנושא רשלנות רפואית לאור חוק זכויות החולה ולאור המקרים הרבים המפורסמים בתקשורת ושל מודעותם של מטופלים אשר נגרם להם נזק עקב טיפול רשלני כזה או אחר בפרט.

רשלנות רפואית נמצאת בכל תחומי הרפואה והמקרים הבולטים ביותר הם בתחומים של: אחור / רשלנות באבחון, אי אבחון, איחור / רשלנות במתן טיפול מתאים, טעויות במתן טיפול רפואי, רשלנות בניתוחים, העדר "הסכמה מדעת", טעויות במתן תרופות ו/או במינונם, רשלנות במעקב הריון, רשלנות בלידה.

תביעות רשלנות רפואית הינן בגין טיפול רפואי כושל אשר גרם לנזק אולם חשוב להדגיש שלא כל אבחון או טעות במתן טיפול רפואי עולה בגדר רשלנות ומצדיק תביעה.

תביעות רשלנות יכולות להיות מופנות כנגד כל גורם מטפל אפשרי כגון רופא, קופת חולים, בית חולים, מרכז רפואי, מגן דוד אדום, אחות, חובש וכו'.

בתביעות רשלנות רפואית על התובע להוכיח את הדברים הבאים במצטבר:

- הגורם המטפל הפר את חובת הזהירות שהייתה לו כלפיו

- בעקבות ההפרה נגרם נזק

- קשר סיבתי בין הנזק הנטען לבין הפרת חובת הזהירות (רשלנות רפואית שבוצעה)

על מנת להוכיח את סוגיית הרשלנות יש לצרף לתביעה חוות דעת רפואית משפטית(אחת או כמה בהתאם למקרה) המבססת את עילת התביעה, את הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק הנטען וכן את גובה הנזק. חוות דעת רפואית כזו נדרשת עפ"י החוק ובלעדיה אין ברוב המקרים טעם להגיש כלל תביעה לבית המשפט.

עלות חוות דעת רפואית תלויה בסוג המקרה, בתחום הרפואי אליו הוא משתייך וברופא אליו פונים ותוארו והיא יכולה לנוע בין כמה אלפי שקלים (ברוב המקרים) לכמה עשרות אלפי שקלים (במקרים נדירים). מדובר אומנם בעליות גבוהות אולם בד"כ הנתבעים הם אלו שנאלצים לספוג עלויות אלו בסוף ההליך.

חשוב לציין כי תשלום עבור חוות דעת מלאה מתבצע רק לאחר שהמומחה הרפואי בודק תמורת תשלום סמלי בלבד את כל החומר הרפואי הרלוונטי ובמידת הצורך את הנפגע וקובע האם יש בידיו לכתוב חוות דעת המבססת עילת רשלנות רפואית. במידה והמומחה סבור כי יוכל לכתוב חוות דעת המגנה על הנפגע, מקוזז התשלום עבור הבדיקה הראשונית מעלות חוות הדעת המלאה.

תביעות מהסוג של רשלנות רפואית מצריכות שיתוף פעולה מלא בין הלקוח לבין עורך דינו והטיפול בתיק מתנהל בשיתוף מלא עם הלקוח. על הלקוח מצידו לסייע ככל שיוכל לעורך הדין במתן מלוא המידע והפרטים הדרושים לניהול התיק, לשלם בזמן תשלומים בהם עליו לשאת (כגון: אגרת בית משפט, עליות איסוף תיעוד רפואי ותשלום שכר טרחת המומחים הרפואיים) ועל עורך הדין מצידו לעדכן את הלקוח מעת לעת בהתפתחויות השונות ובפרט בהצעות פשרה העומדות על הפרק.

האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אינו בא להחליף ייעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ תחילה עם עורך דין .יודגש כי תביעות רשלנות רפואית הינן מורכבות ומסובכות ועשויות להמשך מספר שנים, על כן חשוב ומומלץ להיוועץ עם עורך דין מקצועי המתמחה בייצוג ובטיפול בתביעות בתחום רשלנות רפואית על מנת שהלקוח יקבל את הייצוג הטוב ביותר ויוכל לקבל פיצוי ההולם את הנזקים שנגרמו לו.

הכותבת הינה עו"ד בתחום דיני הנזיקין העוסקת בנזקי גוף שנגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים, תאונות בצבא ותאונות שונות.

אורית פרלמן שמסיאן, עו"ד ומגשרת
נייד: 050-6722047, פקס: 077-7004766
דוא"ל: orit.lawoffice@gmail.com

אתר הבית: http://www.orit-lawoffice.com






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב