דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפיכת משבר להזדמנות 

מאת    [ 01/08/2009 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 3019 פעמים ]

תהליך מציאת עבודה עלול להיות ארוך מעבר למצופה. משלב שליחת קורות החיים למשרה המיוחלת ועד לקבלת הצעת עבודה, עלולים לחלוף מספר שבועות, לעיתים אף חודשים.


מרכיב חדש נכנס לחיים: תחושה של חוסר שליטה. אתם שולחים קורות חיים למספר משרות ומחכים להתייחסות מהארגונים הפוטנציאלים, במקרה הטוב לשיחת טלפון המזמנת אתכם לראיון עבודה ובמקרה הפחות טוב- קבלת תשובה שלילית בכתב.


עם זאת, בתקופה בה הביקוש עולה על ההיצע וכמויות של קורות חיים נשלחים לכל משרה שנפתחת, ארגונים רבים אינם עונים לכל פנייה וכך נשארים מועמדים רבים בערפל, תוהים מדוע לא זומנו לראיון והאם המשרה עדיין רלוונטית בכלל.


 


כמאמנת, אני פוגשת אנשים שעברו בהצלחה מספר ראיונות, נשלחו למבחנים וכעת הם מצפים בכיליון עיניים לתשובה חיובית. בשלב זה, הם מפחיתים באופן משמעותי את הזמן המושקע בחיפוש עבודה, לעיתים עד הפסקת החיפוש בכלל.


הרצון להתקבל והשאננות הגבוהה מהתקדמות בשלבי תהליך הגיוס, כל אלה עלולים להתנפץ בפניהם כאשר יקבלו את הבשורה: "לצערנו, לא נמצאתם מתאימים לתפקיד". 


לפיכך, רק במועד חתימה על חוזה עבודה אתם יכולים להירגע - התקבלתם. עד לשלב זה - עליכם להמשיך בחיפושים. קל הרבה יותר להתמודד עם תשובה שלילית כאשר אתם  נמצאים במומנטום של עשייה ולא נדרשים להניע את עצמכם מחדש.


 


גם אם עברתם מספר שלבים בתהליך הגיוס לארגון ובסופו של דבר מועמדותכם נפסלה, רצוי לנסות ולברר מהן הסיבות האמיתיות לכך שלא התקבלתם. ניתן לעשות זאת על-ידי פנייה לחברת ההשמה ששלחה אתכם לארגון או על-ידי פנייה ישירה לנציג הארגון אשר ראיין אתכם.


לרב, בוחר הארגון שלא למסור למועמד הסבר מפורט על הסיבות לפסילתו. הסיבה לכך נובעת ממקרים בהם הארגון מוסר את הסיבה האמיתית ואז נתקל בניסיונות שכנוע מייגעים מצד המועמד לחלוק על החלטת הארגון, אך הארגון כבר אמר את דברו.


לכן, אם אתם רוצים באמת ללמוד על עצמכם ולהבין כיצד אתם נתפסים על-ידי אדם אחר, הקשיבו למידע בקשב רב ואל תנהלו משא ומתן על אמיתותו.


יתכן כי התרשמות הארגון מכם מייצגת נאמנה את מי שאתם, ואולי זוהי הזדמנות להחליט לעבוד על שינוי של אותם הרגלים ודפוסי התנהגות אשר אינם משרתים אתכם עוד. אך יתכן כי התרשמות הארגון מכם היתה מוטעית. במצב זה יהיה עליכם לשפר את הדרך בה אתם מציגים את עצמכם על מנת שתצליחו ליצור רושם טוב יותר בראיונות הבאים.


 


עם זאת, פעמים רבות הסיבה לקבלת תשובה שלילית אינה נעוצה בכם כלל וכלל.


הסיבות יכולות להיות רבות ומגוונות, החל מהקפאת המשרה עקב בעיית תקציב, ביטול פרויקט אליו הייתם מיועדים, קידום של מועמד מתוך הארגון, קבלת מועמד אחר בעל ניסיון דומה בחברה מתחרה ועוד.


אני מאמינה כי מה שצריך לקרות קורה, ואם עשיתם את המיטב על מנת להתקבל לעבודה ובכל זאת לא התקבלתם, כנראה שזו לא המשרה שאתם באמת מחכים לה.


המשרה המיוחלת נמצאת אי שם ועליכם לקחת נשימה ארוכה, לחזק את ביטחונם העצמי ולהמשיך הלאה.


 


בימים אלה, אנו פותחים את הרדיו ובכל מהדורה שומעים על המשבר הכלכלי, על המיתון העמוק שעוד לפנינו ועל מספר רב של מובטלים המציפים את השוק.


וינסטון צ'רצ'יל אמר : "פסימיסט רואה את הקושי בכל הזדמנות. אופטימיסט רואה את ההזדמנות בכל קושי". כיצד אם כן תוכלו להפוך את הקושי להזדמנות?


במסגרת עבודתי כמאמנת, אני פוגשת אנשים אשר רואים בתקופה הנוכחית  הזדמנות לעשות שינוי קריירה. שינוי עליו חשבו זמן רב, אך לא היה להם את האומץ לעזוב את המשרה והמשכורת המובטחת ולפתוח בקריירה חדשה. כעת, נוצר חלון הזדמנויות המאפשר להם לבחון לעומק את האפשרות להגשים את החלום.


יש אנשים שיבחרו לחפש את דרכם החדשה כעצמאים ואחרים יעדיפו לסגור את העסק העצמאי ולעבוד כשכירים. יש אנשים אשר יבחרו לצאת ללימודים על מנת לרכוש מקצוע חדש ואחרים יבחרו לחזור לתפקיד אותו עשו לפני שנים, אך בו הרגישו שהם מביאים לידי ביטוי את כישוריהם המקצועיים בצורה הטובה ביותר, תוך תחושת התלהבות וחדוות יצירה.


אז כיצד אתם מתכוונים להפוך את המשבר להזדמנות??

רקם דור
פסיכולוגית תעשייתית MSc
מאמנת אישית ועסקית
הכוונה תעסוקתית והכנה לראיונות עבודה
rekemdor@gmail.com טלפון: 054-7235717 , 04-9902116



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב