דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וידיאו - איך לעשות כסף מסרטוני וידיאו באינטרנט? 

מאת    [ 01/08/2009 ]

מילים במאמר: 1013   [ נצפה 2064 פעמים ]

סרטון וידיאו - מקדם הבולטות החשוב ביותר באתר

בוא נגיד שיש לך אתר בתחום הקפה. כדי לקדם את האתר, השלב הבא כמובן הוא להציע למנועי החיפוש - GOOGLE MSN  ו- YAHOO עולם של קפה. מילות מפתח שיסייעו לאתר לזכות בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש. אספרסו, מקיאטו, קופאין, נטול קופאין, קפה לאטה, קפה הפוך, קפה בוץ. קפה קר, אייס קפה, נס על חלב, בית קפה, קפה ומאפה, קפה אצלי, קפה אצלך. תקפצי אלי לקפה, תעלי אלי לקפה, תכין קפה ועוד ועוד ועוד מילים. כל בונה אתרים ידע לערוך ולאפיין מחקר מילות מפתח ולהציע לך פחות או יותר את אותה סביבה מילולית שתסייע למנוע החיפוש לדרג את האתר או את דף הנחיתה. אם גם המתחרים שלך מוכרים קפה, אז איפה מקדם הבולטות שלך? איפה הפוש הגדול באינטרנט? למה חשוב לשלב סרטון וידיאו באתר שלך ולהגדיל את יחס ההמרה? יש לי טיעון אחד בלבד. סרטון וידיאו שווה הרבה יותר מאלף מילים. קח את כל מילות המפתח שאתה מתכוון להציב בדף האינטרנט, אין לי כל ספק שתצליח לזכות בדירוג על ידי מנוע החיפוש וכמובן בתוצאות החיפוש. אבל עדיין לא הצלחת לשכנע את הגולש. הגולש הוא לא מנוע חיפוש, הוא אדם עם צרכים, רגשות ומנגנון מאוד מורכב של הליך קבלת החלטות. הגולש לא מסתפק רק במילים.

 סרטון וידיאו שווה הרבה יותר מאלף מילים

מהפכת הוידיאו הרשתי מרחיבה בפניך את אפשרויות הקידום של האתר, המוצר, המותג או השרות שאתה מוכר. ההיבט החשוב ביותר, הוא הזמן כמובן. אל תבזבז את זמנו של הגולש. הוא יקר מאוד ובספק אם יקדיש לך יותר משלושים שניות. זה פחות או יותר הזמן הנחוץ כדי ללכוד אותו בסרטון וידיאו רלוונטי, מפתיע ויוצא דופן. סרטוני וידיאו יגדילו את מספר הכניסות לאתר שלך. אם האתר שלך בנוי פחות או יותר כמו האתרים של המתחרים שלך. כנראה שהמהלך השיווקי שלך באינטרנט לוקה בחסר. בראיה מרחבית, האתרים הבולטים ביותר שמציעים חידושים ויישומים נוחים יותר למשתמש נצפים יותר. שלא לדבר על העובדה שסרטון וידיאו יכול למכור את המוצר שלך. הדגמה אחת פשוטה תעשה את העבודה ביעילות הרבה יותר מאלף מילים. אם תצמיד לסרטון הוידיאו אופציה ליצירת קשר, סביר להניח שתקבל תגובה על הסרטון. בתנאי כמובן שהסרטון משכנע.

 אז איך באמת עושים כסף מסרטון וידיאו?

למרות העובדה שמדובר בכלי שיווק יעיל מאוד ואפקטיבי הוא לא פופולרי בקרב בונה אתרים ומקדמי אתרים. הסיבה היא בעיקר חוסר הבנה בהליכי הייצור וההפקה של סרטון הוידיאו. תשאל בונה אתרים על מילות מפתח, שפת HTML, שיטת החיפוש של הזחלנים ב-GOOGLE ותקבל תשובה מדויקת. שאל אותו על שילוב סרטוני וידיאו באתר שלך ותגלה שהוא מתחיל לגמגם. טכנית, כל בונה אתרים מסוגל להציב סרטון וידיאו בדף האינטרנט. אבל רבים מהם מתקשים להצביע על סרטון וידיאו שעושה את העבודה. בסופו של דבר אם השקעת באתר, אתה רוצה לקבל ROI  גבוה בעבור כל כניסה. אתה רוצה לתרגם כל קליק ליחס המרה גבוה. במילים אחרות, אתה רוצה מכירות. אתה רוצה לידים. נקודה. וידיאו הוא דרך מצוינת שתסייע לך לכוון בדיוק לקהל היעד שלך ולהציע להם סרטון חכם ואפקטיבי שימכור את המוצר שלך.

למה בוני אתרים לא משלבים וידיאו באתר שלך?

3 סיבות: כסף, פחד, חוסר ידע. מכיוון שמרבית בוני האתרים לא מגיעים מתחום הוידיאו, הם לא מסוגלים להציע לך סרטון וידיאו במחיר סביר. חוסר הידע שלהם בתחום יגביל אותם במציאת סרטון הוידיאו שמתאים בדיוק למוצר שלך. סרטון וידיאו מקורי שיבדל אותך מן המתחרים. תתפלא, אפשר ליצור סרטונים בעלות של החל מ-6000 ש"ח. זוהי השקעה חכמה לטווח ארוך שתייצר עבורך יחס המרה גבוה. עם סרטון וידיאו באתר שלך, כל כניסה לאתר תניב יותר מכירות. למעשה, יש מעט מאוד חברות באינטרנט שמתמחות בפיתוח והפקת תכני וידיאו אשר עונים לסף הצפיה של הגולש. לא מדובר בסרטון קולנוע וגם לא בסרטון טלוויזיה, ובודאי שלא בסרטון חתונות באיכות ירודה. מדובר בסרטון שמדבר בשפת האינטרנט ומצליח לפנות לגולש בגובה העיניים.

 האם מנועי החיפוש מפענחים את התוכן בקבצי וידיאו?

מנועי החיפוש מזהים קבצי וידיאו אך אינם מפענחים את התוכן. אם תשלב בדפי האינטרנט שבו מופיע קובץ הוידיאו, מילות מפתח תפתור את הבעיה. כדי לסייע לסרטון בקידום האורגני, הוסף כותרת ותגיות מטה רלוונטיות לסרטון ותקבל דירוג ממנועי החיפוש. חלק ממעצבי האתרים אינם בקיאים בתחום הוידיאו וחוששים משילוב סרטונים. זו לדעתי גם הסיבה שאתה אינך מקבל המלצה לשלב סרטונים באתר שלך. אם תרצה להגדיל את יחס ההמרה מכל קליק ולקבל יותר מכירות, שילוב סרטוני וידיאו יכול לעשות עבורך עבודה מצוינת.

 מי רשאי לכתוב עבורך את התסריט?

כל אחד ואף אחד. למעשה, כשתחליט שאתה מעוניין בסרטון וידיאו, תגלה שאתה מקבל תסריטים מכל הסוגים. איך תדע מראש שהתסריט עובד? מנהל התוכן יסייע לך בבחירת התסריט המתאים. השאלה היחידה שמתבקשת מצידך, האם למנהל התוכן יש ניסיון בכתיבת תסריטים? האם הוא יודע לתרגם את ההוראות בתסריט ולהבין לעומק את הפתרון התסריטאי המוצע? אל תוותר בעניין הזה. חשוב מאוד שהתסריט שלך יכתב על ידי תסריטאי הבקיא בשפת האינטרנט. האם מדובר בסרטון ויראלי? או בסרטון שיווקי? האם בחרת בפרזנטור שיציג את המוצר שלך? או שאולי בחרת בדרך של הדגמה בשפת האנימציה? מי יחליט שהתסריט שלך אכן מתאים? רק מומחה בתחום הוידיאו באינטרנט יכול לסייע בכתיבת התסריט המתאים. אם תתפשר בעניין הזה, תמצא את עצמך עם סרטון שנראה בערך כמו עוד אלפי סרטונים ברשת ואשר יניב מספר כניסות ספורות בלבד.

 למה הלקוחות יעדיפו את הסרטון שלי?

הגולש הממוצע נחשף מדי יום לכ-10 סרטוני וידיאו. אורך הסרטון הממוצע והאפקטיבי הוא עד 2 דקות בלבד. לטעמי, רצוי לשמור על אורך של 60-90 שניות. אל תנסה למכור לגולש את כל התנ"ך. מומלץ מאוד להסתפק בפסוק אחד בלבד ולחזור עליו. מיקוד. מיקוד. מיקוד. כל המוסיף גורע. קח את היתרון היחסי של המוצר שלך ותרגם אותו לשפה פשוטה עבור הגולש. תן למוצר שלך ערך מוסף ובדל אותו מן המתחרים שלך. האינטרנט הוא סביבה רוויה במתחרים. אתה לא לבד ברשת, אם הסרטון שלך יהיה מספיק מקורי, מעניין ומשכנע, אתה תשיג את היתרון הנחוץ מול המתחרים. רק כך תוכל לתרגם את סרטון הוידיאו ליחס המרה גבוה. כתוב על הסרטון בפוסטים, שלב לינקים בפורומים, הצב אותו באתרים חברתיים ובאתרי שיווק קבצים ועל ידי כך תגדיל את מספר הכניסות לאתר. הרווח יהיה כולו שלך.

כותב המאמר העלה בשנת 2006 סדרת סרטונים ויראליים לאתר YOUTUBE, הסדרה נמכרה להפקה עבור ערוץ הלווין YES ומשודרת גם באתר WALLA. זוהי הסדרה היחידה בעולם שהועלתה לרשת כסדרה ויראלית ונמכרה להפקה עבור ערוץ טלוויזיה.

 

 

 

 

במאי, תסריטאי ויוצר הסדרה פאפאדיזי. מתמחה בפיתוח הפצה ושיווק תכני וידיאו לאינטרנט ולטלוויזיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב