יזמות עסקית - שלח לחמך ....
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

יזמות עסקית - שלח לחמך .... 

מאת    [ 30/07/2009 ]
מילים במאמר: 588   [ נצפה 1957 פעמים ]

 
 
יש שתי אינדיקציות לסיפור טוב, האחת, שאתה שומע אותו יותר מפעם אחת. השנייה, שהוא מסופר על ידי אנשים שונים. נתון זה אינו כולל את תופעת הסקלרוזה (הגורמת לשכחה) המאפיינת טיפוסים מסוימים המספרים לך את אותה בדיחה, ומבלי משים לב יספרו לך שוב ושוב את אותו סיפור.
לאחרונה אני נתקל בסיפור הבא יותר מפעם אחת. הוא נשלח אליי לפני כשבועיים ומאז הוא חוזר אליי בנוסחים שונים ועל ידי אנשים שונים, קצת ארוך, אך שווה קריאה.

ילד עני נהג למכור סחורה מדלת לדלת וכך מימן את לימודיו בבית הספר. לפני שנקש בדלתה של הדירה הבאה, הוא חש ברעב גדול והחליט לבקש ארוחה. כשפתחה את הדלת אישה צעירה ונאה הוא התבלבל וביקש רק כוס מים. האישה התבוננה בו מעט וחשבה שהוא יותר מצמא והלכה והביאה לו כוס חלב גדולה וגדושה.
- "כמה אני צריך לשלם לך?"
- "איני רוצה ממך דבר, אימי לימדה אותנו מילדות לא לבקש דבר בעד חסד"
- "אני מודה לך מעומק ליבי"
הודה לה הילד ויצא להמשך העבודה. הרושם הגדול שהותירה בו אותה אישה צעירה העניק לו כוח רב בהמשך העבודה וחיזקה את האמונה שלו באלוהים ובבני אדם.
לאחר שנים חלתה אותה אישה במחלה קשה ונדירה ונשלחה לטיפול מעיירת מגוריה לבית חולים בעיר הגדולה. דוקטור האוורד קליי נדרש לתת את חוות דעתו וכששמע את מקום מגוריה, ניצוץ מוזר הופיע בעיניו, הוא מיהר לחדרה וזיהה אותה מיד, אך לא אמר לה דבר. מרגע זה ואילך הוא ליווה אותה במשך תקופה ארוכה במאבק ממושך במחלה. לשמחתו היא ניצחה במאבק.
כשהגיע יום התשלום ביקש ד"ר האוורד קליי את החשבונית למשרדו, שילם אותה מכספו, הוסיף הערה בצד ושלח אותו אליה. כשקיבלה האישה את החשבונית היא פתחה אותה בחשש כבד, היא חשבה שמעתה ואילך היא תצטרך לשאת במחיר היקר עד סוף ימיה. כשפתחה את החשבונית היא מצאה הערה בכתב יד: "..שולם במלואו באמצעות כוס חלב" על החתום, דר' האוורד קליי.

המציאות עולה על כל דמיון ואנו איננו מסוגלים לחזות את סופם של רוב המהלכים בחיינו. עסקים כרקמה חיה של התנהלות בין בני אדם מתנהגים באופן זהה לחלוטין. גם שם לא נוכל לדעת כיצד פעולה שלא ייחסנו לה חשיבות בראשית הדרך הופכת משמעותית בסופה.

בקהלת נכתב "..שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים תמצאנו". במילים פשוטות, תנהג היום בנדיבות ובעתיד תקבל גמול. בעולם העסקים אנו נחשפים פעמים רבות לבקשת עזרה. בבקשה לעזרה אישית או מטעם קבוצה חברתית. בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מגלות מנהיגות חברתית. באמצעות תרומות קבועות בכספים או מוצרים הם תורמים לקהילה, מגלים מעורבות פעילה ומשדרים לעובדים את חשיבותה של הערכיות. החברות האלו מרוויחות בדרכים רבות ומגוונות. סיקור במדיה ממצב את החברה באור חיובי בעיני הלקוחות, חלק מהלקוחות מוכנים לשלם אף יותר לחברה ערכית הדואגת לסביבה ולקהילה מאשר לחברה אחרת זולה יותר. הידיעה שחלק מרכישתם חוזרת לפרוייקטים יוצרת התנייה רגשית. יחסי הציבור מגבירים את המודעות למוצרי החברה ובקרב המקבלים נוצרת אף נאמנות ברכישה לשנים ארוכות.

לפני שתתנו את כוס החלב שלכם מספר טיפים.

1. תרומה ללא תמורה
אל תצפו לקבל דבר בעד עזרתכם. גודלה של הנתינה ועוצמתה של ההרגשה גדולים לאין שיעור כשאין צפייה לשכר. בנוסף לכל, כך גם לא תתאכזבו.

2. אל תתחייבו ליותר ממה שאתה יכולים
לדעת לומר לא. היסחפות לצידה השני של הסקאלה יוצרת חוסר איזון בין הכנסה להוצאה. ישנם רבים שלא ידעו לומר לא ועתה הם מבקשים עזרה.

3. תנו תחושה טובה למקבל
תנו בחיוך. שמרו על כבודו של המקבל.

4. תעשו יחסי ציבור
מטרת יחסי הציבור היא כפולה. בנוסף לערכים שציינו קודם לכן מתווספת הגברת המודעות בקרב חברות ועסקים נוספים.



? דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. www.shavitcom.co.il . המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים כל שמאפשרת היריעה ואין בו כדי להחליף ייעוץ עסקי מתאים ופרטני.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב