דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החזירו את כספנו ושימו קץ לפרשה המבישה של החזקת כספי קורבנות השואה 

מאת    [ 28/07/2009 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2451 פעמים ]

ניצולי השואה ומשפחות נספי השואה היום לבנק לאומי: "החזירו את כספנו ושימו קץ לפרשה המבישה של החזקת כספי קורבנות השואה"

מאות ניצולי שואה ומשפחות קורבנות שואה
הפגינו היום נגד בנק לאומי, בעת התכנסותה של האסיפה השנתית הכללית של הבנק בדרישה להחזיר את כספם של אלפי נספי שואה המוחזקים בידו

"לאומי גדל על חשבון הנספים", "המשקיעים נרצחו- הבנק ירש"- כך קראו היום מאות ניצולי שואה ויורשי קורבנות שואה בהפגנת מחאה גדולה כנד בנק לאומי. ההפגנה, אשר נערכה ביוזמת החברה להשבת נכסים של נספי השואה ומרכז הארגונים של ניצולי השואה, התקיימה מול משרדי הנהלת הבנק בת"א בעת כינוסה של האסיפה השנתית הכללית של הבנק. באסיפה השתתפו בעלי מניות הבנק, הדירקטוריון וההנהלה הבכירה, אשר לא ראו לנכון להידבר עם המפגינים. המפגינים מחו על סירובו של הבנק להחזיר את כספם של אלפי יהודים שנרצחו בשואה, המוחזקים בידיו מתקופת מלחמת העולם השנייה. יהודים אלה הפקידו בבנק אנגלו-פלסטינה, לימים בנק לאומי, רכוש רב כדי להבטיח את עתידם נוכח התגברות האנטישמיות וכן מטעמים ציוניים או לצרכי השקעה . לימים התברר כי רבים מהם נספו בשואה וחשבונותיהם נותרו בידי הבנק.

ע"פ נתוני החברה להשבת נכסים, בבנק לאומי מוחזקים כיום כ- 4,000 חשבונות של נספי שואה בהיקף של למעלה מ- 300 מיליון שקלים, זאת מתוך סך החשבונות המוחזקים בחמשת הבנקים המרכזיים בישראל בהיקף של למעלה מחצי מיליארד ש"ח.
החברה הגישה בימים אלה תביעת ענק כנגד בנק לאומי בטענה כי הבנק מתנער מאחריותו החוקית, המוסרית וההיסטורית להשבת הנכסים, בערכם הריאלי, ליורשי הנספים וניצולי השואה ונוקט בכל דרך כדי להיחלץ מחובת החזקת הרכוש. בתביעה נכתב כי מאז התבררו מימדי השואה, הסתיר הבנק, העלים והשמיד מסמכים השייכים לחשבונות הנספים.

ח"כ זאב בילסקי אשר מנהל את המאבק כנגד הבנק בכנסת אמר בהפגנה: "בנק לאומי עשה רווחים מכספי הנספים במשך עשרות שנים והיום ממאן להשיבם. זו התנהלות מקוממת! אני קורא לבנק לאומי והנהלתו להסיר את הקלון ולפעול להשבת כספי הנספים ליורשיהם ולניצולי השואה, כדי לסיים במהרה את הפרשה המבישה הזו.

ירון שמיר, מנכ"ל מרכז הארגונים: "בנק לאומי מגלה רגישות ומוחק חובות של מאות מיליוני שקלים לטייקונים במשק ותוך כדי זה מגלה אכזריות ואטימות לב וחוסר רצון להשיב את כספי הנרצחים בשואה אשר הוא מחזיק בהם כפיקדון. היום התקבצו מאות ניצולי שואה, במידה והבנק לא יענה לדרישותנו נרחיב את צעדי המחאה. אני מקווה שלא נצטרך להגיע לזה ולקרוא לניצולי השואה ולבני הדור השני לנקוט אמצעים מרחיקי לכת כנגד הבנק. ראוי שהנהלת הבנק תגלה אחריות, רגישות ומוסריות במיוחד על רקע העובדה שניצולי השואה הולכים ומתמעטים מדי יום.

לדברי מנחם אריאב, יו"ר החברה להשבה: "צר לנו שהבנק הציוני הגדול במדינה בוחר להתנהל באופן בלתי חוקי ובלתי מוסרי בעליל ולא שם קץ לפרשה שהוסדרה מזמן ע"י הבנקים בכל מדינות אירופה. אנו רואים בלאומי, האחראי הישיר לרכושם של היהודים שבחרו להפקיד דווקא בו את כספיהם, רק משום שהיה הבנק הציוני הגדול בארץ והיו בטוחים כי יגן על רכושם. אנו קוראים להנהלת הבנק להתעשת ולפעול למען החזרת הכספים ליורשים ולסייע בידנו לעשות צדק היסטורי עם יורשיהם של נספי השואה לאחר 65 שנות התעלמות והזנחה".
מיטל נוי, ארד תקשורת 050-6214700
לינק לעצומה:
http://www.atzuma.co.il/petition/yossiem/2

לצפייה בכתבה
http://www.mako.co.il/news-israel/education/Article-8ad0535abb2b221004.htm&sCh=31750a2610f26110&pId=416320364

יוסי האפרתי,
אימייליון בע"מ
שיווק, חשיפה ודיוור אלקטרוני
http://www.emaillion.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב