דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסתיימה שנת פעילות נוספת במרכז וראייטי ירושלים 

מאת    [ 27/07/2009 ]

מילים במאמר: 703   [ נצפה 2815 פעמים ]

הסתיימה שנת פעילות נוספת במרכז וראייטי ירושלים, המאגד תחת קורת גג אחת מסגרות טיפוליות ותמיכתיות  בילדים בעלי צרכים מיוחדים ובילדים רגילים מכל מגזרי החברה הישראלית: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים .השבועות הקרובים יוקדשו לעבודות שיפוץ ואחזקה בבניין ובמתקנים השונים בו .

במחצית השנייה של חודש יולי הסתיימה גם פעילות קייטנת הקיץ שעמדה השנה בסימן הנושא "צבעי הקשת". אירוע הסיום הצבעוני של הקייטנה כלל קוסם, הצגה של הילדים, תלבושות מיוחדות של הילדים המשתתפים, חלוקת תעודות שירים והופעות. הילדים, יהודים וערבים, הפריחו לסיום הקייטנה 70 בלונים צבעוניים לשמי ירושלים. קודם להפרחת הבלונים קשרו הילדים לקצותיהם משאלות לשלום.

סיום הקייטנה מסכם למעשה את שנת הפעילות של המסגרות השונות הפועלות בוראייטי ירושלים .

מן הנתונים שריכזה דליה שלונסקי, רכזת הפרויקטים, עולה כי בשנה החולפת נהנו למעלה מ - 850 ילדים משירותי מרכז וראייטי ירושלים במסגרות השונות: גני ילדים ,חוגי העשרה במועדוניות וראייטי ומיט"ב, המשחקייה וחדר הסנוזלן. מספר הילדים שנהנו משירותי האבחון והלמידה של  "צמיחה - מרכזים להתפתחות הילד" הגיע בשנה האחרונה  ליותר מ- 1450 .

דורית גרוסי , מנהלת גני הילדים של וראייטי ירושלים, מסרה כי בחודש ספטמבר הקרוב יפתחו במקום 14 גני ילדים בגילאי חצי שנה עד שש שנים, חלקם במסגרות החינוך הרגיל, חלקם במסגרות החינוך המיוחד וחלקם יפעלו גם במסגרת משולבת, מתכונת ייחודית למרכז וראייטי ירושלים. רוב כיתות הגן כבר מלאות אך עדיין נותרו מספר מקומות פנויים בגנים לגילאים שנתיים וחצי ומעלה. לגני הילדים של וראייטי המקיימים יום לימודים ארוך וכוללים גם ארוחות חמות, מגיעים ילדים מכל שכונות ירושלים ומכל מגזרי האוכלוסייה הנהנים מבית חם ואפשרויות העשרה בעזרת צוות מתוגבר של גננות, סייעות ,בנות שירות לאומי וגם מתנדבים. דורית גרוסי מדגישה כי מתכונת השילוב בין ילדים רגילים לילדים בעלי צרכים מיוחדים מסייעת להקנות להם, כבר בשלב מוקדם, ערכים של סבלנות, סובלנות וכבוד לאחר גם אם הוא שונה.

גידול משמעותי במספר הילדים שקיבלו שירות בשנה החולפת במסגרות וראייטי ירושלים נרשם גם ב"צמיחה -מרכזים להתפתחות הילד".

עדית קופרמן, מנהלת "צמיחה", מציינת כי בין שאר השירותים שמרכז זה מפעיל, הוא הפך לאחד המרכזים המובילים בירושלים לעריכת אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים. "צמיחה" הוא המרכז היחיד בבירה בו נערכים גם אבחוני פיגור לילדים עבור משרד הרווחה. צוות של פסיכולוגים ומאבחנות דידקטיות מקבלים במהלך השנה כ-200 ילדים המגיעים בתי ספר שונים בעיר. בנוסף לכך, הורחבו שירותי התפתחות הילד ב"צמיחה". [טיפולים פרא רפואיים - ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורתית, פיזיותרפיה וכן טיפולי אבחונים פסיכולוגיים התפתחותיים.] במסגרת זו מגיעים כ- 250 ילדים לבדיקות רפואיות - נוירולוגיות/ התפתחותיות וקשיי תקשורת. שירותי המרכז במסגרת זו ניתנים לקופות החולים השונות. מתקיימים גם אבחוני צוות תקשורת לילדים עם חשד להפרעות תקשורת/pdd/אוטיזם.

בשנה החולפת הופעלה תכנית של צוות תקשורת ל-10 ילדים שאובחנו כבעלי הפרעה תקשורתית [PDD]. התכנית פועלת יום בשבוע ובמסגרתה מקבל הילד מגוון של טיפולים פרא רפואיים ,רפואיים ופסיכולוגיים בהשתתפות ההורים על מנת לסייע בשיפור תפקודו ויכולת ההורים לעבוד עימו גם בבית. חברי הצוות פועלים בשיתוף עם צוות הגן בו משולבים הילדים במהלך ימי השבוע האחרים. לבקשת הורים "ותיקי התכנית" נפתחה קבוצת המשך בשעות אחה"צ ובה קיבלו הילדים טיפולים קבוצתיים בדגש על מיומנויות חברתיות. גם בתכנית זו פעל הצוות בשיתוף עם צוות הגן המשלב.

מספר הילדים שהשתתפו בשיעורי הוראה מתקנת במסגרת מרכז הלמידה ב"צמיחה" גדל משמעותית. בעוד שבחדשים הראשונים  בשנת 2008 הסתכם מספרם ביותר מ - 20 ילדים המשתתפים מידי חודש, עלה המספר בהתמדה וכיום, נכון לחודש  יוני 2009 הוא מגיע לכ- 40 ילדים מידי חודש.

מסגרת נוספת שהיקף פעילותה גדל מאוד בשנה החולפת, היא המשחקייה המיוחדת שמתקניה הותאמו במיוחד לילדים לקויי למידה עם צרכים מיוחדים. גם המועדוניות השונות וחוגי ההעשרה הפועלים במרכז וראייטי ירושלים זכו לשבחים ולהערכת הורים רבים . בכל אחת משתי המסגרות ביקרו השנה מאות ילדים.

הקשר של וראייטי ירושלים עם הקהילה בעיר , עם ידידי המוסד ומאות בתי האב בירושלים, הנמנים עם המשפחות הנהנות מהשירותים השונים המופעלים על ידו , התהדק באמצעות מערכת המידע ברשת האינטרנט. אתר מרכז וראייטי ירושלים מתעדכן באופן שוטף, ידיעות וכתבות על פעילויות המסגרות השונות במקום מתפרסמות במספר אתרי אינטרנט ברשת [אתרים ייעודיים וכלליים] וזוכות כל אחת למאות צפיות .

אריה רוגל , מנכ"ל מרכז וראייטי ירושלים אינו מתעלם מהקושי התקציבי בעקבות המשבר הכלכלי וההאטה בהיקף התרומות שעמותות המגזר השלישי  נפגעות מהם. "צריך להסתכל קדימה " הוא אומר . "מרכז וראייטי יעשה ,בשנה הקרובה, את מירב המאמצים לעמוד בצרכי הקהילה הירושלמית    ולמצוא את המשאבים הדרושים לקיים את היקף הפעילות האיכותי המאפיין את שירותיו ואף להרחיבם."

הערה: הכותב הוא פעיל בהתנדבות במרכז וראייטי ירושלים

מרכז וראייטי ירושלים הוקם בשנת 1994 כדי לשמש בית חם לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מרכז וראייטי ירושלים הוקם כדי לקדם את זכותו של כל ילד למירב ההזדמנויות למיצוי כישרונותיו ויכולותיו ולקידום השתלבותו בחברה.מרכז וראייטי ירושלים משתייך לארגון וראייטי העולמי, ופועל בשיתוף עם וראייטי ישראל. מרכז וראייטי ירושלים מאגד תחת קורת גג אחת מכלול מסגרות טיפוליות ותמיכתיות, בהן משתתפים מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אתר אינטרנט
http://www.variety-jerusalem.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב