דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה לפראג 

מאת    [ 26/07/2009 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2527 פעמים ]

פראג (בצ'כית: Praha) היא בירת הרפובליקה הצ'כית והעיר הגדולה ביותר בה. פראג מהווה את המרכז הכלכלי, התרבותי והתעשייתי של צ'כיה. היא ממוקמת על הנהר ולטאבה (Vltava), ומאכלסת כ?1.2 מיליון תושבים. שטח המטרופולין של פראג 6,977 קמ"ר. בין כינויה של פראג ניתן למנות את: "העיר בעלת מאות הצריחים המחודדים", "העיר הזהובה", "פאריז של שנות העשרים בתשעים", "אם כל הערים" ו-"הלב של אירופה".
מובטח לכם שלא תשתעממו בפראג. ניתן להספיק לראות בה הרבה בביקור קצר, תוך שאתם עוברים ברשת הסמטאות, במעברים ובמבואות, אבל תוכלו גם לבלות שבועות בטיול נינוח, תוך התענגות על המראות.

מבין כל הטיסות היוצאות משדה התעופה בן גוריון, טיסה לפראג היא בין הטיסות השכיחות ביותר. פראג, הבירה הצ'כית הבלתי מעורערת, הייתה מאז ומתמיד אופציה עדיפה על התייר הישראלי, שכן יש בה את השילוב המוצלח של עיר אירופאית מקסימה וקטנה ביחד עם מחיר סביר וזמן טיסה קצר. יחסית לטיסות, טיסה לפראג לא דורשת השקעה רבה הן מבחינת זמן והן מבחינת תקציב. זמן הטיסה הוא שלוש וחצי שעות לערך ומחירי הטיסות נעים מ-300 דולר עד 600 דולר.
פראג עצמה, ולא רק טיסה לפראג, היא עיר אשר מציעה הרבה כיף במחירים סבירים. למעשה, האתרים היפים ביותר בפראג הם בחינם. כך לדוגמא ניתן לסייר בכיכר העיר העתיקה ולהתרשם מהשעון הענק הממוקם בחזית בית העירייה, להתבונן בטירת פראג הנוצצת בלילה, להתהלך על גשר קארל המפורסם, להתעמק בשורשינו ברובע היהודי ולדגום מרחובותיה ומבניה של העיר החדשה. אם חשקה נפשכם בתענוג רדוד יותר, יש בפראג שווקים ובתי כלבו רבים שיכולים לספק את יצר הנהנתנות שלכם ולהשיב אתכם הביתה עם מתנות לכל הדודים והדודות. בתחום הנהנתני, גם המסעדות בפראג הן מגוונות וכוללות מטבח מקומי, ים-תיכוני, צרפתי, איטלקי ועוד.
בדר"כ הטיול בפראג ממוצה לאחר מספר ימים. עם זאת, אך הוא עשוי להיות ארוך יותר אם לוקחים טיולי יום למקומות שונים בצ'כיה. רבים מהמטיילים יוצאים טיול בעיירת הנופש והמרפא קרלו ויוארי, אשר קנתה לה שם עולמי בתחום המרפא.
פראג היא עיר תיירות פופולרית. יש בה מבנים עתיקים רבים, ברבים מהם יש ציורי קיר יפים. היא מציגה מגוון רחב ביותר של אדריכלות, החל מאר-נובו ובארוק דרך אומנות קוביסטית, גותית, וכלה בנאו-קלאסית ואולטרא-מודרנית. כמה מבין האטרקציות התיירותיות הרבות שבה הם העיר העתיקה (Stare Mesto), מספר מקומות הקשורים בפרנץ קפקא, מאלא סטראנא, הראדצ'אני ("רובע המצודה") עם הקתדרלה ברחוב ויטוס, גשר קארל וחומת לנון.
המרכז ההיסטורי של פראג הוכרז על ידי אונסק"ו בשנת 1992 כאתר מורשת עולמית.
מגדל העיר העתיקה- השעון האסטרונומי בכיכר העיר העתיקה, מרכז פראג
כיכר ואצלב (ואצלבסקה נאמסטי בצ'כית) במרכז פראג כנסיית טין הגותית קתדרלת ויטוס הקדוש, מבט מגבעת פטרין.
פראג היא מרכז תרבותי מסורתי, ושוכנים בה תיאטראות רבים (כולל התיאטרון הצ'כי הלאומי), בתי-אופרה, אולמות קונצרטים, גלריות ומועדוני מוזיקה. כמו כן, היא נחשבת לאתר של משרדים חשובים ומוסדות של הרפובליקה הצ'כית, כולל מושבם של הנשיא, הממשלה ושני בתי הפרלמנט. בנוסף לאוניברסיטת קארל, ישנן בעיר שבע אוניברסיטאות נוספות ומכללות, ביניהן האוניברסיטה הטכנית הצ'כית (CVUT), שנוסדה בשנת 1707.
תשתית התחבורה הציבורית מורכבת משלושה קוים של רכבות תחתיות, כמו גם קווי חשמלית ואוטובוסים.
פראג סבלה מהצפה חמורה באוגוסט 2002, ונוצר צורך לפנות חלקים ממנה. ההצפות גרמו לנזקים רבים, אבל לא נהרס אף סמל לאומי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב