דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה ללונדון 

מאת    [ 26/07/2009 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 2577 פעמים ]

לונדון היא בירת בריטניה והעיר הגדולה ביותר בה ובאיחוד האירופי.
לונדון היא אחד ממרכזי העסקים החשובים ביותר באירופה ובעולם. העיר ממוקמת בחלקו הדרומי של האי הבריטי. במרכז לונדון עובר נהר התמזה שבעבר היווה עורק סחר ותנועה ראשי בעיר.
עירוב קוסמופוליטי של העולם הראשון והעולם השלישי, של נהגים פרטיים וקבצנים, של הממסד והאוואנגרד אבל זהו חלק מקסמה של העיר. לבקר בלונדון זה כמו להתרוצץ על גבי לוח ענק של משחק מונופול, הפקוק בתנועה. נצטט את הסופר והבלשן האנגלי, ד"ר סמואל ג'ונסון שאמר "כאשר אדם עייף מלונדון, הוא עייף מהחיים; כי יש בלונדון כל מה שחיים יכולים להעניק " .
לונדון היא עיר עתיקה וחשובה, אשר היוותה יעד כלכלי ותיירותי מרכזי כמעט מאז הקמתה. תיירים רבים מגיעים בטיסות ללונדון ומטיילים באטרקציות השונות של העיר. טיסה ללונדון מגיעה לנמל התעופה המרכזי של לונדון - הית'רו - מדי יום. זמן ההגעה מהית'רו ללונדון הוא כ-25 דקות ברכבת. בעונת הקיץ מרובת הדילים והטיולים, יש גם טיסות צ'ארטר של חברות השכר ומרביתן נוחתות בגטוויק - נמל התעופה השני בגודלו בבריטניה.
לפני טיסה ללונדון לא להתעכב על מה לקחת במזוודה מבחינת מזג האוויר - מזג האוויר בלונדון נחשב נוח יחסית, והטמפרטורות אינן נוטות לקיצוניות - מה שמתאים מאוד לטיולים בלונדון כמעט בכל עונה. בקיץ נעות הטמפרטורות בין 14 ל-23 מעלות צלזיוס ובחורף, טווח הטמפרטורות הוא 2-8 מעלות צלזיוס, כאשר רק לעתים נדירות יורדת הטמפרטורה מתחת ל-0.
מיד עם הנחיתה, לאחר טיסה ללונדון, מגלים כי התחבורה הציבורית בלונדון היא מהטובות בעולם, ואפשר להסתמך עליה כאשר מתכננים טיול בעיר. האוטובוסים נחשבים לדרך הנוחה והנעימה ביותר לנסיעה בתוך לונדון - וכך גם אפשר ליהנות מנופי העיר. תמורת כמה ליש"ט ניתן לרכוש כרטיס ליום שלם ואפילו לחודש, ולסייר באמצעותו בכל רחבי לונדון.
לונדון של היום מורכבת מצירוף של ערים, עיירות, רבעים, שכונות ופרברים אשר לאורך השנים נסתפחו לשטחה האדמיניסטרטיבי של "לונדון רבתי", וכולם יחד נקראים "לונדון". הגרעין ההיסטורי המקורי של העיר נקרא "הסיטי של לונדון" (City of London) או בקיצור "הסיטי", ומשמש היום בעיקר כמרכז המוסדות הפיננסיים של העיר. מסביב לו 32 רובעים (boroughs), שלכל אחד מהם אוטונומיה אדמינסטרטיבית מסוימת, אך כולם יחד מהווים את לונדון רבתי. מעבר להם, פרברים נוספים שאינם חלק מלונדון אך מהווים חלק משיטחה המטרופוליני של העיר. תושבי העיר לרוב מתייחסים לכל השטח התחום בכביש ההיקפי M25 כאל "לונדון", הגם שהוא כולל כמה שכונות ועיירות שאינן משתייכות לתחום המנהלי של לונדון רבתי.
האקלים בלונדון ממוזג ומשקעים יורדים בעיר לאורך כל חודשי השנה. החודש החם ביותר הוא יולי עם טמפ' ממוצעת של 18.5 מעלות צלזיוס. החודש הקר ביותר הוא ינואר עם טמפ' ממוצעת של 5 מעלות צלזיוס. ממוצע המשקעים בעיר הוא 583.6 מילימטרים כאשר פברואר הינו החודש היבש ביותר. שלג יורד לעתים רחוקות בעיר כתוצאה מהיותה חמימה ביחס לאזורים הסובבים אותה.
העיר לונדון ידועה כאחד ממרכזי התרבות המרכזיים בעולם, כעיר בירה היא גם מכילה את מרכזי התרבות של אנגליה כולה. בלונדון ישנם עשרות אולמות תיאטרון המרוכזים בעיקר ב"ווסט אנד" ברובע וסטמינסטר (שבניגוד למשתמע משמו דווקא אינו במערב העיר, אלא ממש במרכזה. הוא נקרא היסטורית West End משום מיקומו ממערב ל"סיטי", הגרעין המקורי של העיר). כמה מהידועים בין התיאטראות הם התיאטרון הלאומי ותיאטרון הפלדיום. מדי ערב מוצגות בעיר עשרות הצגות הסוחפות אליהן מספר רב של צופים. בעבר אף הציג שייקספיר את מחזותיו בתיאטראות בבירה.
גם בתחום המוזיקה בולטת לונדון והיא ביתם של תזמורות רבות, התזמורת המלכותית, הפילהרמונית ותזמורת ה-BBC. בלונדון נמצא גם בית האופרה המלכותי שידוע ברחבי העולם.
בלונדון יש מועדוני ספורט רבים, ובפרט מועדוני כדורגל רבים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב