דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקים - שיק מוגן אמצעי תשלום חכם 

מאת    [ 26/07/2009 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3900 פעמים ]

במקרים כאלה, ישנו חשש לשינוי השיק, דבר שעלול לפגוע בנו בצורה כזו או אחרת. שיקים מקנים למשתמש כוח קנייה רב יותר משימוש בכרטיסי אשראי, שכן ניתן לבטל אותם בקלות בטרם נפרעו. החוק מאפשר לנו לבטל שיקים במידה והמוצר הנרכש לא הגיע במועדו או שהגיע במצב פגום. בכל מקרה חשוב להשתמש ב- שיקים מוגנים וזאת על מנת שנהיה בטוחים שאף אחד לא "חוגג" על חשבוננו ושהשיק שלנו, ששווה כסף מזומן, הגיע למקום הנכון.

הדפסת שיקים מוגנים

בכדי להימנע משימוש ב- שיקים לא מוגנים, כדאי בראש ובראשונה לבצע מעקב אחרי כל השיקים שאותם אנו מוסרים ומקבלים. בכל פנקס שיקים ישנה אפשרות למלא, בצורה נוחה ומסודרת, את פרטי השיק הנמסר הכוללים: סכום, תאריך ושם המקבל את השיק. פיקוח ומעקב יאפשרו לנו להיות בשליטה על שיקים שיצאו מכיסנו. בנוגע ל- שיקים המתקבלים, כדאי לנהל טבלה שבה יופיעו כל פרטי השיק וכך למעשה נשמר כל המידע הנחוץ לנו. בעת תהליך כתיבת שיקים אנו חייבים לשים לב כי כל הפרטים שאנו ממלאים הינם מדויקים. דהיינו, שהסכום שכתבנו בספרות זהה לסכום שכתבנו במילים, שתאריך פירעון השיק הוא התאריך הנכון ושהגורם שאליו נמסר השיק הוא המוטב בלבד.

המוטב בלבד, הוא למעשה המוטב שאליו מיועד השיק. במידה ולא נכתוב את שמו של המוטב בלבד על השיק, השיק עלול לעבור לידיים אחרות ואנו לא נוכל לקבל את השיק חזרה במקרה של ביטול העסקה. שרטוט קוים אלכסונים ("קרוס") בחלקו העליון של השיק מונע ממקבל השיק לקבל כסף מזומן על השיק ולגבות אותו על ידי הפקדה בנקאית לחשבונו האישי. במידה ועל השיק הנמסר לא ישורטט קרוס, מקבל השיק יכול לפדות את השיק ולקבל כסף מזומן, מבלי להשאיר אחריו עדות לפדיון. במקרים שבהם שיק ללא שרטוט קרוס נגנב ונפדה בכסף מזומן, לא תהיה לנו שום אפשרות לדעת מי פדה אותו.

קבלת שיקים מוגנים

בדומה למסירת שיקים, גם קבלת שיקים דורשת מכם ערנות ותשומת לב. כאשר אתם מקבלים שיק, שימו לב כי כל הפרטים שלו נכונים ומדויקים. זכרו כי כל טעות של רושם השיק תבטל אותו, השיק יוחזר ואתם לא תקבלו את הכסף שלכם. כמו כן, כאשר אתם מקבלים שיקים, אנו ממליצים לכם לבדוק את תעודת הזהות של המשלם. וודאו כי הפרטים השונים כגון כתובת ומספר תעודת הזהות אכן חופפים ואל תשכחו לבדוק את שלמות השיק. בדקו את השיק וודאו שהוא אינו קרוע, שהוא אכן נתלש מפנקס שיקים ושמבחינה חיצונית הוא אינו נראה מזויף.

במקרים בהם קיבלתם שיקים חוזרים, עקב העדר כיסוי או מסיבות טכניות שונות, עליכם להסדיר את פירעון השיק מהר ככל הניתן ולהקפיד כי לאחר ההסדר השיק יתקבל לידינו כראוי. זכרו - לפני שאתם מוציאים ומוסרים שיקים תחת ידיכם, וודאו כי כל פרטי השיק נכונים ושאין טעויות, אחרת השיק שלכם יחזור. אנו ממליצים, גם לאנשים שמוסרים שיקים וגם לאלו שמקבלים שיקים, לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לנושא זה. אל תקלו ראש ובדקו היטב מיהם הגורמים השונים שנותנים/מקבלים את השיקים. אל תהססו לבטל עסקאות רק בגלל חששות וחשדות. מדובר בכסף שלכם וזכותכם לנהל אותו כפי שעולה על רוחכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב