דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח לאומי - פיצויים על הופעת צרידות כרונית, שהוכרה כנובעת מעבודה 

מאת    [ 24/07/2009 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 5665 פעמים ]

הקדמה -

מאמר זה הינו אחד מסדרה של עשרות מאמרים שכתבתי, שמטרתם לתת מידע מקצועי לחולים ונפגעים, כיצד לממש את המגיע להם, כצעד חשוב בשיקום ובחזרה לחיים. חלק מהמאמרים דן בפרוצדורות השונות, כיצד לגשת לוועדות רפואיות בביטוח הלאומי, מס הכנסה, משרד הביטחון, קרן הפנסיה, חברת הביטוח. מאמרים אחרים, חשובים אף יותר, מתארים את התהליך האפשרי של חזרה לחיים, מתוך כוחות פנימיים. כיצד להפוך את המצוקה הבריאותית, לנקודת הזדמנות?

הנני רופא ומשפטן. לאחר שחליתי מאד בעצמי; ולאחר שאחד מילדי נפגע קשה בפיגוע התאבדות, כחייל - הבנתי מקרוב את עולמם של החולים והנפגעים. הבנתי עד כמה יש צורך בהקטנת הנזק הכלכלי, שמתלווה תמיד לנזק הבריאותי. עד כמה קשה לחולה להשתקם, כאשר יש לו אי נוחות, או אפילו מצוקה כספית. הבנתי גם עד כמה קשה להתמודד מול הוועדות הרפואיות השונות, המנוכרות ולעיתים אף מזלזלות.  נרתמתי לעניין, שכן כרופא ומשפטן יש לי את כל הכלים הדרושים על מנת להצליח לקבל את מה שמגיע בוועדות הרפואיות. לקבל את מה שמגיע לפי החוק והדין. מה שמגיע כדי לסייע לו להשתקם, או לפחות לא להידרדר. לאחרונה התחלתי לכתוב את הידע שלי ולפרסמו באינטרנט, כשירות עבורך. בנוסף הנני פועל בחברת בר מדיקס - למימוש זכויות רפואיות  http://www.barmedics.co.il , הפועלת מתוך הבנת החולה והנפגע, בצורה מקצועית ובגישה מאד אכפתית.

 

צרידות-

גירוי כרוני של מיתרי הקול. עשוי לגרום לצרידות או יצירת יבלות על מיתרי הקול.

 

צרידות ופגיעה במיתרי הקול אינן נכללות ברשימת מחלות המקצוע. ניתן להכיר בהן כפגיעה בעבודה שנגרמה בדרך של מיקרוטראומה.

דב"ע נ"ו/0-2 תמר פלג נ' המוסד לביטוח לאומי, עבודה ארצי, כרך ל(1), 214

 

בספר "רמ"ח ושס"ה", מסכם השופט קובובי את הפסיקה בנושא כדלקמן:

הפגיעה במיתרי הקול נפוצה אצל אנשים שעבודתם מחייבת אותם להרבות בדיבורים לפני קהל, לעיתים תוך הרמת קול, כדי להישמע בנסיבות של הקשבה לקויה או בתנאי רעש סביבתי. מהפסיקה ידועים מקרים של מורים שלקו בצרידות ואף באילמות עקב מאמץ יתר של מיתרי הקול, ותבעו גמלאות נפגעי עבודה

 

נתקבלה תביעתו של מורה בבית ספר דתי לבנות, שלא הצליח להשליט שקט בכתה, ולבסוף פרץ בצעקה רמה כדי להשתיקן, ונחנק עקב פגיעה טראומטית במיתרי הקול.

 

נתקבלה גם תביעתה של מורה לתפירה, שלקתה בצרידות כרונית עקב הצורך לגבור בקולה על הרעש של מכונת התפירה. הוכח שהליקוי נגרם על ידי פגיעות זעירות החוזרות ונשנות בתדירות.

 

נדחו תביעות במקרים אלה:

מורה שלקתה בצרידות קשה עד כדי חוסר יכולת לדבר. הוכח שלא הרימה אף פעם את קולה, ושלטה בתלמידים בכוח אישיותה. הפגיעה במיתרי קולה הייתה קלה והתמקדה במקום האופייני למאמץ ממושך, ללא יסוד טראומטי.

 

מורה ותיקה שסבלה מדלקת גרון כרונית עקב מאמץ יתר של מיתרי הקול במשך שנים רבות. תביעתה נדחתה מפאת אורך הזמן, שהפך את הפגיעה המתמשכת ל"תהליך תחלואתי" להבדיל ממיקרוטראומה. כך נפסק גם בעניינו של מורה כשהתברר שהסיבה לצרידות ולדלקת גרון הייתה נעוצה בשקדים מוגדלים ובציסטה על אחד המיתרים, ושל מורה אחר שלקה בחוסר היצמדות של מיתרי הקול לכל אורכם, עקב שימוש לא נכון במיתרים, דבר שניתן לרפאו על ידי טיפול נאות. 

 

בב"ל 1054/98 עובד גוהר נ' המוסד לביטוח לאומי, עבודה אזורי, כרך יד, 588. היה מדובר בפקיד קבלת קהל במשרד עורכי דין שעבד למעלה מ- 12 שעות ביום בממוצע ודיבר כל הזמן עם לקוחות, כאשר לעיתים קרובות היה מרים את קולו וצועק. בפסק הדין נקבע כי הונחה התשתית העובדתית הדרושה כדי לבסס את התביעה בעילה של מיקרוטראומה. בית הדין מינה מומחה רפואי לבדיקת הקשר הסיבתי בין עבודתו של התובע לבין הופעת המחלה או התפתחותה. וכן, האם הנזק נגרם במנגנון של מיקרוטראומה.

עודד שראל - רופא, פיזיולוג ומשפטן.
משמש כמנהל רפואי בחברת
בר מדיקס - החברה הראשונה למימוש זכויות רפואיות
המסייעת לחולים ונפגעים לקבל מה את מה שמגיע להם בוועדות הרפואיות - ביטוח לאומי, מס הכנסה, משרד הביטחון (קצין התגמולים), קרן הפנסיה, חברת הביטוח.
בר מדיקס מסייעת בהצלחה מרובה בהליכים לקביעת זכאות כספית, כתוצאה מהבעיה הרפואית - כושר עבודה, נכות רפואית, נכות תפקודית, נכות כללית, שירותים מיוחדים, תקנה 15, נכות מעבודה, מחלת מקצוע, נפגעי איבה, ניידות, פנסיית נכות, פנסיה מוקדמת, מחלות קשות, פגיעה בשירות ביטחון, החמרת מצב, נכות נובעת



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב