דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטור רפואי ממס הכנסה, החזרי מס הכנסה - מאמר 1 

מאת    [ 24/07/2009 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 4113 פעמים ]

הקדמה -


מאמר זה הינו אחד מסדרה של עשרות מאמרים שכתבתי, שמטרתם לתת מידע מקצועי לחולים ונפגעים, כיצד לממש את המגיע להם, כצעד חשוב בשיקום ובחזרה לחיים. חלק מהמאמרים דן בפרוצדורות השונות, כיצד לגשת לוועדות רפואיות בביטוח הלאומי, מס הכנסה, משרד הביטחון, קרן הפנסיה, חברת הביטוח. מאמרים אחרים, חשובים אף יותר, מתארים את התהליך האפשרי של חזרה לחיים, מתוך כוחות פנימיים. כיצד להפוך את המצוקה הבריאותית, לנקודת הזדמנות?


הנני רופא ומשפטן. לאחר שחליתי מאד בעצמי; ולאחר שאחד מילדי נפגע קשה בפיגוע התאבדות, כחייל - הבנתי מקרוב את עולמם של החולים והנפגעים. הבנתי עד כמה יש צורך בהקטנת הנזק הכלכלי, שמתלווה תמיד לנזק הבריאותי. עד כמה קשה לחולה להשתקם, כאשר יש לו אי נוחות, או אפילו מצוקה כספית. הבנתי גם עד כמה קשה להתמודד מול הוועדות הרפואיות השונות, המנוכרות ולעיתים אף מזלזלות.  נרתמתי לעניין, שכן כרופא ומשפטן יש לי את כל הכלים הדרושים על מנת להצליח לקבל את מה שמגיע בוועדות הרפואיות. לקבל את מה שמגיע לפי החוק והדין. מה שמגיע כדי לסייע לו להשתקם, או לפחות לא להידרדר. לאחרונה התחלתי לכתוב את הידע שלי ולפרסמו באינטרנט, כשירות עבורך. בנוסף הנני פועל בחברת בר מדיקס - למימוש זכויות רפואיות  http://www.barmedics.co.il , הפועלת מתוך הבנת החולה והנפגע, בצורה מקצועית ובגישה מאד אכפתית.



פטור רפואי ממס הכנסה


הזכאות


החוק - סעיף 9 (5) לפקודת מס הכנסה מעניק פטור ממס על הכנסה של עיוור או נכה. הפטור מתייחס להכנסה מיגיעה אישית (עבודה) ולהכנסה מנכסים. הפטור יכול להינתן לצמיתות או לתקופה זמנית. 


הזכאים ? עיוור, או נכה שיש לו נכות רפואית בשל ליקוי אחד בשיעור 100% ; 


או נכות רפואית מעל 89.01% למי שיש לו אוסף מחלות וליקויים. בתנאי שקביעת הנכות נובעת מחישוב מיוחד (משוקלל) (ראה הסבר בהמשך) של הליקוי באיברים השונים ואילולא החישוב המיוחד חיבור הנכויות היה מגיע ל- 100%.


*     עיוור המעוניין בהגשת בקשה לפטור ממס, מתבקש להגיש לפקיד השומה תעודת עיוור, שהונפקה על ידי משרד העבודה והרווחה- השירות לעיוור. מי שאין בידו תעודה כזו יפנה לוועדה רפואית.


*     נכים ששיעור נכותם נקבע ל- 100% נכות לצמיתות על פי אחד החוקים המנויים בחוק (המפורטים בסעיף הבא), זכאים באופן אוטומטי לפטור ממס. את הפטור ניתן לקבל מפקיד השומה על ידי הגשת בקשה בצירוף האישור המעיד על הנכות.


*     רשימת החוקים הינה: חוק הנכים (תגמולים ושיקום), חוק נכי מלחמה בנאצים, חוק רדיפות הנאצים, חוק התגמולים לנפגעי איבה, חוק הביטוח הלאומי (נכות כללית ומתנדבים). יש לשים לב: ביטוח לאומי ? נכות מעבודה לא כלול. קביעת נכות על ידי בית משפט ביחס לפיצוי בגין תאונה, כמו תאונת דרכים ? לא נכלל.


*     אדם שלא נקבעו לו אחוזי נכות על פי אחד החוקים שפורטו לעיל, רשאי לגשת לוועדה רפואית של מס הכנסה שמתבצעת על ידי וועדות של המוסד לביטוח הלאומי.


קבלת החזרי מס


*     אם עברת את הסף הרפואי בוועדה רפואית, המתבצעת בביטוח הלאומי עבור מס הכנסה - המוסד לביטוח לאומי מעביר לנציבות מס הכנסה הודעה על הפטור ובהתאם לכך נשלחת לנישום הודעה מהנציבות על הזכאות לפטור.


*     לצורך קבלת החזרי המס יש להגיש דוחו לפקיד השומה.


*     החזר רטרואקטיבי:




    •      שכיר ? יכול לקבל החזרי מס רטרואקטיביים עבור 6 שנים.

    •       עצמאי- עבור 3 שנים בלבד.

*     גובה הפטור - קיימת הבחנה בין הכנסות מיגיעה אישית (שכר עבודה, הכנסה מעסק)·    לגבי הכנסות מיגיעה אישית-  עד לתקרה המשתנה מעת לעת. גובהה כ- חצי מיליון ש"ח לשנה.


·     הכנסות ממקורות אחרים-




    •         הכנסות מנכסים קבועים.

    •       הכנסות מריבית המשולמת מכספים שהופקדו בפיקדון, בתכנית חסכון או בקופת גמל, שמקורם בפיצויים או בכספי ביטוח שקיבל היחיד בשל פגיעת גוף

    •        אם ההכנסות הן משכירות מעל 10 שנים, יש  לעיתים אפשרות להפוך את ההכנסה להכנסה מעסק.

פטור זמני


פטור זמני ניתן בד"כ על ניתוחים או אשפוזים ממושכים או על מחלות קשות כגון סרטן, איידס אירועי לב וכדומה.


עד ה- 1/7/2003 היה ניתן לקבל פטור זמני גם על תקופות קצרות שבהן נקבעה נכות. היום כבר לא !  עפ"י תיקון לפקודת מס הכנסה, החל מ- 1/7/2003 מי שנכותו נקבעה בין יום אחד עד חצי שנה לא זכאי לפטור בגין הכנסותיו.


מי שנקבעה לו נכות לתקופה שבין חצי שנה לשנה- יינתן פטור להכנסה עד לסכום של 58,920 ש"ח לשנה פחות יום.

עודד שראל - רופא, פיזיולוג ומשפטן.
משמש כמנהל רפואי בחברת
בר מדיקס - החברה הראשונה למימוש זכויות רפואיות
המסייעת לחולים ונפגעים לקבל מה את מה שמגיע להם בוועדות הרפואיות - ביטוח לאומי, מס הכנסה, משרד הביטחון (קצין התגמולים), קרן הפנסיה, חברת הביטוח.
בר מדיקס מסייעת בהצלחה מרובה בהליכים לקביעת זכאות כספית, כתוצאה מהבעיה הרפואית - כושר עבודה, נכות רפואית, נכות תפקודית, נכות כללית, שירותים מיוחדים, תקנה 15, נכות מעבודה, מחלת מקצוע, נפגעי איבה, ניידות, פנסיית נכות, פנסיה מוקדמת, מחלות קשות, פגיעה בשירות ביטחון, החמרת מצב, נכות נובעת



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב